Permalänk

Få igång 9800GX2

Nu orkar jag inte svära för mig själv längre, behöver hjälp!

Jag har bytt från ett HD5770 till 9800GX2, och jag avinstallerade grafikkortsdrivrutinerna. Bytte kort och installerade nya drivrutiner.
Först fick jag blåskärm när jag installerade nVidias drivrutin, men lyckades lösa det.
När jag installerar och kör F@H så säger den bara "Folding@Home has run into a serious error running the core, and will shut down"

Jag har bara testat att installera och köra EN klient, på ena kortet men det lär inte vara felet?
Kan det vara så att något gammalt från ATI-drivrutinen spökar och förstör för mitt nya kort? (har foldat på mitt tidigare 5770). Varför jag misstänker detta är för att den kommer ihåg team-numret och mitt användarnamn på F@H, måste jag då installera om Windows för att det ska funka?

Hoppas jag får igång kortet snart, verkar vara dåligt med folding över sommaren...

/Anton

Visa signatur

C'est moi, Dr. von Quattro!

>>>>>>>Folding@Sweclockers<<<<<<<

Permalänk
Medlem

Ta först bort alla gamla drivrutiner (via kontrollpanelen - Nvidia driver) använd sedan DriverSweeper för att få bort resten.
Installera därefter de nyaste drivrutinerna för ditt grafikkort och operativsystem från Drivers - Download NVIDIA Drivers
eller sök efter "get cuda" på google. Ställ grafikkortets fläkthastighet på 100% med t ex Riva Tuner och överklocka möjligen shader processors
en aning (men på 9800GX2 blir det mycket varmt så det kanske blir tvunget att underklocka istället).
Lycka till!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk

Tackar, nu funkar det kalas!

Hur är det med temperaturer på 9800GX2, var ligger "gränsen" för detta kort? Nu ligger han på 74/79 grader med full fläkt..

/Anton

Visa signatur

C'est moi, Dr. von Quattro!

>>>>>>>Folding@Sweclockers<<<<<<<

Permalänk
Medlem

Så länge du inte passerar 105 grader så har jag för mej att de är lugnt.

Va ett tag sen jag hade 9800 GX2 i QUAD-SLI

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Om du ska folda på det kortet va försiktig kör stock annars så blir det som med mitt kort 9800gx2

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av jagheteranton:

Tackar, nu funkar det kalas!

Hur är det med temperaturer på 9800GX2, var ligger "gränsen" för detta kort? Nu ligger han på 74/79 grader med full fläkt..

/Anton

Låter rätt kallt enligt mig

Skrivet av sesese:

Om du ska folda på det kortet va försiktig kör stock annars så blir det som med mitt kort 9800gx2

Utveckla gärna!

Brann det upp? höga temps? artefakter?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Oj nu kommer ett sent svar. jag körde i 740,1728,1000 med bra temp men en dag så varvade inte kortet upp. troligen fel på tempgivaren jag vet inte. Men efter den dagen så började det hända skumma saker. ingenbild efter en stund, artefakter och tappa drivrutiner. Tyvär så har en kompis kort nu också fått samma fel som mitt och han har inte vågat att klocka sitt kort. så folding på 9800gx2 rekomenderar inte om du vill ha nytta av kortet en längre tid.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sesese:

Oj nu kommer ett sent svar. jag körde i 740,1728,1000 med bra temp men en dag så varvade inte kortet upp. troligen fel på tempgivaren jag vet inte. Men efter den dagen så började det hända skumma saker. ingenbild efter en stund, artefakter och tappa drivrutiner. Tyvär så har en kompis kort nu också fått samma fel som mitt och han har inte vågat att klocka sitt kort. så folding på 9800gx2 rekomenderar inte om du vill ha nytta av kortet en längre tid.

så ska det ju inte va...Kortet ska klarar sig 24/7 full load stock väääldigt länge...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...