Permalänk

Speldator 5K

Hej!

Ska nu för första gången bygga ihop min egen dator efter att jag insett att min 6 år gamla dator är en relik. Mina krav är väl följande:

- Vill kunna spela WoW utan att det laggar (spelar inte så många andra spel)
- Möjlighet till lättare video och bildredigering
- Trådlöst nätverkskort eftersom jag har en trådlös router och hatar sladdar (det kanske alla datorer har, ursäkta om jag är trög isåfall)
- Behöver inget Windows eftersom jag får Windows 7 gratis via skolan
- Skärm har jag redan en!

Någon som kan rekommendera något? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ett förslag

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/nananannanana.png

Permalänk
Permalänk
Medlem

Just nätverkskortet valde jag på måfå så där får han gärna byta om han vill

Permalänk
Medlem

Vad du än gör så köp inte en 2 kärnig processor! En f3 HDD skulle nog vara ett bättre val med. Jag skulle aldrig köpa ett nätagg under 500:- men har man en budget så...

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk

AMD's tvåkärniga är fiffiga, för många av dom går att låsa upp till fyrkärniga.

Permalänk

Tack för svaren! Eftersom jag har en budget så undrar jag om det funkar att köpa ett 2gb minne istället för 4gb, för att utöka när jag har lite mer pengar? Jag undrar också om paketet skulle funka med det här nätagget istället?:

Corsair CX 400W 80+ - Inet.se

Undrar också om denna skulle passa i paketet (är helt noob så jag frågar bara för att vara helt säker):

Samsung 22X DL SH-S223C, Svart - Inet.se

Permalänk
Skrivet av Kaffefilter:

Tack för svaren! Eftersom jag har en budget så undrar jag om det funkar att köpa ett 2gb minne istället för 4gb, för att utöka när jag har lite mer pengar? Jag undrar också om paketet skulle funka med det här nätagget istället?:

Corsair CX 400W 80+ - Inet.se

Undrar också om denna skulle passa i paketet (är helt noob så jag frågar bara för att vara helt säker):

Samsung 22X DL SH-S223C, Svart - Inet.se

Ja på allt! Fast det är svårt att få tag på 1st 2GB sticka. 2GB paketen är oftast 2x1GB.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffefilter:

Ja det kommer den.

Permalänk

Tack då har jag allt jag behöver

Permalänk
Medlem

FSP driver ett 5770 utan belastning. Lättförtjänta 50 kr.