Permalänk
Medlem

nya dela, nytt nätagg?

Hallå allihop.
Det är så här att jag ska köpa nya delar till min dator och det är första gången på 5 år som jag uppdaterar en större del av rishögen.
Kundvagn - Inet.se
detta är vad jag hade tänkte köpa.

Problem är att jag vet inte om mitt nätagg klarar av att driva komponenterna, mitt nätagg är från antec och ligger på 430w.
Har hört lite olika versioner från folk där en del säger att det räcker ingenstans och andra säger att det räcker mer än väl.
så skulle vilja ha ett säkert svar på om det kommer funka eller om jag behöver ett nytt nät agg för det hade varit lite tradigt att köpa nya delar och sen funkar det inte : /
även eftersom att min budget inte är så hög så det jag kan köpa är max en 500wattare

Tackar på förhand.

Permalänk

Din länk funkar inte.....:(

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /

Permalänk
Medlem

Du måste ta bild för att visa oss. Just nu är inte länken så personlig..

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-kundvagn.bmp

there we go, ber så mycket om ursäkt, trodde kudvagnens länk funka här med, polarna kunde se den xD

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket Antec är det? De har tillverkat oerhört mycket skit tidigare som förstört datorer både för mig och andra. Är det mer än 3 år rekommenderar jag byte oavsett eftersom alla 430W Antec jag sett har budgetdelar i sig oavsett modell.

Mycket bra köp är VX450 från t ex webhallen för 499.-. Fantastiskt prisvärt och räcker till det mesta: Corsair CMPSU-450VX 450W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

ja den är 5 år gammal.
funderade på denna: Fractal Design Integra 500W - Inet.se
om fallet skulle vara så att min inte palla. Tror du den hade funkat bra?

Permalänk
Hedersmedlem

Corsair håller bättre kvalitet. Jag länkade till det bästa köp du kan göra för närvarande. Varför köpa ett nätagg med budgetgrejer igen? Samma pengar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Med det moderkortet som du har valt skall du köra med två eller fyra stycken minnes stickor.
Så byt till dessa istället.

Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - Inet.se

Du bör lyssna på MultiMan, det nätagget han rekomenderar är ett väldigt bra agg för pengarna.

Citat:
The results for this power supply were simply unbelievable, especially when we think that this is supposedly an entry-level power supply. After reviewing a lot of lousy low-end power supplies it is a real joy to see an entry-level model that can not only deliver its rated power at 48º C, but also achieve an outstanding efficiency and a very low ripple and noise levels.

Efficiency is definitely one of the highlights of this product. Corsair says this power supply achieves a maximum 85% efficiency, but they are wrong – in a good way. The only time this power supply achieved efficiency BELOW 85% was when we pulled 450 W from it (84.3%). On all other tests efficiency varied between 86% and 88%. Amazing. Just to put things into perspective other entry-level power supplies can’t even reach 80% efficiency, and the ones that can they don’t reach 85%.

we could make our 450 W power supply to work stable at 570 W at 48º C and with 81% efficiency! Holy cow!

Corsair VX450W Power Supply Review | Hardware Secrets

Övertygande testvärden för 500:-:D

WEBHALLEN.com - Corsair PowerSupply (PSU) 450W VX ATX

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /

Permalänk
Medlem

jo ser bra ut, blir ett sånt.
Det fractal agget var bara något jag tänkte på innan jag skrev här, har inte super koll på nätagg.

Men jag tackar så mycket för hjälpen, ska beställa alla saker idag, så imorgon blir det en massa byggande

Permalänk
Skrivet av Rydiz:

jo ser bra ut, blir ett sånt.
Det fractal agget var bara något jag tänkte på innan jag skrev här, har inte super koll på nätagg.

Men jag tackar så mycket för hjälpen, ska beställa alla saker idag, så imorgon blir det en massa byggande

Om du vill ha mycket prestanda för pengarna så behöver du bara lägga till ett par hundra kronor, så får du 40% mer grafikprestanda om du tar ett 5750 istället.:D

Edit:
Eller 19:- såg jag nu.

XFX Radeon HD5750 512MB - Inet.se

Bättre kylare och 1gig minne 127:- mer

PowerColor Radeon HD5750 1GB - Inet.se

Visa signatur