Hej! Nu är det ju såhär att jag lovat min lillebror att fixa fram en datorn åt honom då jag antagligen har lite mera koll på vad som bör införskaffas åså, men själv så har jag knappt någon aning om vad som egentligen är prisvärt ute på marknaden.
Så jag tar gärna emot all hjälp jag kan få för att sätta ihop en burk för ca 9 000kr som vi kan ta och beställa, de enda riktiga kraven är väl att ett trådlöst nätverkskort (externt, internt, integrerat, vadsomhelst så länge det finns med i slutpaketet) ska finnas och att den klarar av de där efterlängtade högre inställningarna i dagens spel man så gärna vill åt! Vi söker inget OS.
Men kom ihåg, vi siktar på 9 000kr så det är ju ingen monsterrigg vi söker, chassit behöver inte vara så fancy heller, så länge delarna får plats så, det är prestanda vi söker först och främst!
Och att vi beställer allt i delar är inget problem, jag klarar av att sätta ihop burken jag.
Whops, det glömde jag! Nej, inget OS behövs, bara delarna för att den ska fungera som.. Jaa, en dator ska fungera. (drivrutiner för grejerna får gärna följa med dock! xD)
Tack så mycket! Ser ju riktigt fint ut det där, verkar vara hyfsade grejer till bra pris! Det här blir han nog riktigt glad över ^^
En fråga till bara, vart skulle jag kunna köpa allt det här för liknande om inte samma priser? Länk till någon webbutik uppskattas!
Nu när du påpekade det så verkar det kanske lite mycket
Ehm, nej, antagligen ingen klockning. Jag sätter ihop datorn åt honom och håller helst inte på med klockning då jag inte har någon erfarenhet alls av det.
Vad menar du med "framtidssäkert?"? :s
Tack för all respons!