Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Lite det jag klurar på, exakt vem man vänder sig till. Advokat, ARN, nått annat förbund?

Lokala mc-gänget?

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

99% av alla tatueringar är tattiga, fula, osmakliga och allmänt blä. Det jag tolererar är mindre, smakfulla som betyder mycket för personen, exempelvis för att hedra en bortgången vän eller familjemedlem (inte husdjur obviously) som inte sitter mitt i blickfånget.

Piercings går bort helt. Stereotypen av vänsterpack, extremism och annat motbjudande sitter som en stor stämpel rakt i pannan på folk som har mycket piercings...

Endast EN piercing kan jag tolerera på en kompis, men inte på en flickvän - navelpiercings undantaget (såvida det är en liten, diskret och smakfull piercing)

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

99% av alla tatueringar är tattiga, fula, osmakliga och allmänt blä. Det jag tolererar är mindre, smakfulla som betyder mycket för personen, exempelvis för att hedra en bortgången vän eller familjemedlem (inte husdjur obviously) som inte sitter mitt i blickfånget.

Piercings går bort helt. Stereotypen av vänsterpack, extremism och annat motbjudande sitter som en stor stämpel rakt i pannan på folk som har mycket piercings...

Endast EN piercing kan jag tolerera på en kompis, men inte på en flickvän - navelpiercings undantaget (såvida det är en liten, diskret och smakfull piercing)

Shit du verkar lite läbbig..

Att påstå att en stil säger så mycket om en person är till att gå till överdrift.

Sen tycker jag för övrigt att du kanske hamnat i lite fel tråd om du nu tycker att de är så obskyrt med kroppsmodifikationer. Själv älskar jag folk som inte ser kroppen som något annat än sitt yttre. Sitt yttre kan man göra precis vad som helst och varför som helst man vill med.

Jag vill faktiskt gå rakt emot din tanke om att varje tatuering måste betyda så mycket, jag tycker att "äh, jag gjorde den på fyllan, men jag gillar den" är en bra mycket bättre anledning än att "min pappa dog, därför har jag en dödskalle på handen."

Jaja, men det är skönt i alla fall att de är åtminstone en snubbe mindre som jagar efter dom grymt heta tattueringsbrudarna

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Skrivet av TroNi:

Shit du verkar lite läbbig..

Att påstå att en stil säger så mycket om en person är till att gå till överdrift.

Sen tycker jag för övrigt att du kanske hamnat i lite fel tråd om du nu tycker att de är så obskyrt med kroppsmodifikationer. Själv älskar jag folk som inte ser kroppen som något annat än sitt yttre. Sitt yttre kan man göra precis vad som helst och varför som helst man vill med.

Jag vill faktiskt gå rakt emot din tanke om att varje tatuering måste betyda så mycket, jag tycker att "äh, jag gjorde den på fyllan, men jag gillar den" är en bra mycket bättre anledning än att "min pappa dog, därför har jag en dödskalle på handen."

Jaja, men det är skönt i alla fall att de är åtminstone en snubbe mindre som jagar efter dom grymt heta tattueringsbrudarna

Hahah, vi är inte överrens om nåt
Läbbig var nåt nytt... trevlig säger många, för kritisk säger vissa.. vad vet jag!

Kan du förneka att du kategoriserar människor som har tattueringar och piercings i klasar?

Visst, jag vill inte förbjuda folk att förstöra sina kroppar, men jag tycker att de borde låta bli Men de ska ha den rättigheten - självklart!

Uuj, vilket uselt exempel ang. tattueringar som betyder nåt. En dödskalle? Nej.. det är osmakligt och sitter helt fel på handen.. Fylletattueringar ångrar nog de flesta inom några år. Man går vidare i livet helt enkelt.

Varsågod, ta allihop! Jag vill inte ha några sådana tjejer! Lämna dom icke nedlusade åt mig bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Bor du på landet?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Bor du på landet?

Det är väl just det han inte gör?

Håller med om att det är lite smutsigt med tatueringar, det passar sig inte helt enkelt.
Men visst, åker man runt i en volvo och dricker öl ska man väl ha en fräck tribal också.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Inaktiv

hmm ja vad ska man säga själv så har jag 2 piercings och en massa tatueringar och jag kan säga att allt jag gör gör jag för mig själv o ingen annan, bryr mig inte om vad andra säger eller tycker när det gäller saken. sen att alla var "vänsterpack, extremism och annat motbjudande sitter som en stor stämpel rakt i pannan på folk som har mycket piercings... " du verkar vara en väldigt fördomsfull person men det e bra att få ett skratt i bland av vissa personers tycke. men vist idag har tatueringar blivit lite väl vanligt. när jag börja var det itne så många som gjorde det nu e det varanan svensk som har nåt ingaddat och det e samma som många kör så det e lite tråkigt. men vist det finns lite miffon YouTube - weirdest, dumbest and sickest piercings ever!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Håller med om att det är lite smutsigt med tatueringar, det passar sig inte helt enkelt.
Men visst, åker man runt i en volvo och dricker öl ska man väl ha en fräck tribal också.

mja det är precis sånt vi förväntar oss av er från landet. vi andra håller oss till andra motiv.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sebbeharry:

Helt enligt min stereotyp!

Jag bor i Linköping och klär mig gärna i krage om ni förstår vad jag menar... piké eller skjorta, inte nödvändigtvis dyra men det lär väl ge er en bild av vad jag gillar för stil.

Skrivet av nidas:

Bor du på landet?

Skrivet av Timeless Visions:

du verkar vara en väldigt fördomsfull person men det e bra att få ett skratt i bland av vissa personers tycke. [/url]

Hahaha, that's right Sen brer jag såklart på med lite extra fördomar då och då... nu exempelvis! Skönt att man kan underhålla någon ibland!

Skrivet av nidas:

mja det är precis sånt vi förväntar oss av er från landet. vi andra håller oss till andra motiv.

Vi från landet... din södermalms-cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Helt enligt min stereotyp!

Vi från landet... din södermalms-cooling

skulle hellre skjuta av min vänstra pungkula än bo på slöddermalm.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av nidas:

skulle hellre skjuta av min vänstra pungkula än bo på slöddermalm.

Nämen! YouTube - Överklassnytt

Skönt att vi delar nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Motiv spelar ingen roll, samma pajas-stämpel kommer på ändå.

Frågan är varför i helvete jag ens skriver i tråden, är för trött för det här...

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Ska försöka få råd och komma på ett motiv så ska jag dra in till närmaste studio. Just nu kör jag efter devisen att sätta i piercingar så dom vanligtvis inte syns, och det verkar gå bra hittils. Tungan kommer nog snart, naveln blir nog aldrig av

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Gillar inte heller tatueringar förutom i extremt sällsynta fall. Piercings går alltid bort. Alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ska försöka få råd och komma på ett motiv så ska jag dra in till närmaste studio. Just nu kör jag efter devisen att sätta i piercingar så dom vanligtvis inte syns, och det verkar gå bra hittils. Tungan kommer nog snart, naveln blir nog aldrig av

Jag pirecade mig i navlen på fyllan för en herrans massa år sedan. Slutade med att jag fick gå med ett riktigt smycke för att lättare kunna hålla det rent tills det läkt. Det var kul att duscha efter gymnastiken!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Skrivet av toker!!!:

http://pici.se/pictures/BGGwnRSXs.jpg/

thats me and my stars bjuder på den i tungan oxå

ojoj

Permalänk
Medlem

Fick en massa töjgrejer av en kompis idag så blir ner och ta ett hål i örat imorgon, staven i tungan blir nästa vecka. Dock lär jag vänta ett par månader med tatueringen då tatueraren jag vill ha har en lång väntetid.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Kommer bli en sittning till där vi lägger sista touchen på detta lilla motiv.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

http://forumbilder.se/thumbs/d7920101025552d2a.jpg

Kommer bli en sittning till där vi lägger sista touchen på detta lilla motiv.

Snygg. Hur mycket fick du ge för taggen ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Snygg. Hur mycket fick du ge för taggen ?

Den är tyvärr inte klar än.

Men fick ge 3000 för den. Ibland är det bra att nosa reda på en bra lärling

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allstaar:

Jag ska göra något under mitt battlescar hade jag tänkt bifogar bild, ska göra någon text där relaterat till mitt battlescar. Om någon undrar va det jag vs bil. Jag vill va man nog och erkänna att bilen klarade sig inte tror jag... haha.

http://img248.imageshack.us/img248/1532/img0439p.jpg

EDIT: Jag tänkte kanske skriva detta, eftersom olyckan va med MC och jag höll på att dö på sjukhuset. Hur som så finns det något en del MC folk säger även med bilar också men det är "Live fast, die young" jag tänkte göra om det till "Lived fast and almost died young" sen eventuellt datum "2010-07-11".

Det är en tanke bara men kanske inte så dum.

"Lived fast - Got this"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Den är tyvärr inte klar än.

Men fick ge 3000 för den. Ibland är det bra att nosa reda på en bra lärling

Ah, men den ser bra ut så långt som man endå har kommit. Det blir nog kanon i slutändan.
Priset var väl inte så mycket att hymmla om tycker jag. Lätt värt pengarna.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Andra tatueringen påbörjad nu! 4.5 timmars sittning idag. Blir bak\insida nästa sittning. Björn på Temple of Art som jobbar på den. Lite röd och svullen och så då den precis är gjord när kortet är taget.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allstaar:

Jag ska göra något under mitt battlescar hade jag tänkt bifogar bild, ska göra någon text där relaterat till mitt battlescar. Om någon undrar va det jag vs bil. Jag vill va man nog och erkänna att bilen klarade sig inte tror jag... haha.

http://img248.imageshack.us/img248/1532/img0439p.jpg

EDIT: Jag tänkte kanske skriva detta, eftersom olyckan va med MC och jag höll på att dö på sjukhuset. Hur som så finns det något en del MC folk säger även med bilar också men det är "Live fast, die young" jag tänkte göra om det till "Lived fast and almost died young" sen eventuellt datum "2010-07-11".

Det är en tanke bara men kanske inte så dum.

Close call kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Wow, går in i en tatuerings-tråd och förolämpar 99% av alla med tatueringar, är det uppmärksamheten du är ute efter eller varför gör du så?
Mindre, smakfulla och betyder mycket för personen? Har inte en ända hyllnings tatuering men mina gaddar betyder mycket för mig iaf, varje gång jag tittar på dem så väcker de massa gamla minnen och dylikt. Jag blir glad av att ha dem på min kropp.

Visst det är bra att "baken är delad" men bara för att man ogillar något behöver man faktiskt inte yttra sig om det och förolämpa folk. Bara för att jag tex ogillar brats som tror att man blir bättre än andra ju mer pengar man har betyder det inte att jag måste framföra min åsikt till denne utan jag accepterar att alla gillar olika och rättar mig efter det. ( sen att man skrattar bakom ryggen på dem när det försöker verka viktiga är ju en annan sak )
Jag tycker det är underbart att alla är olika och att det finns folk som vågar sticka ut ur mängden. Menar, vem vill inte vara unik?

Skrivet av sebbeharry:

Ja, eller om man är snor-rik fotbollsspelare eller världsberömd artist.

"Hej hej!"

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Wow, går in i en tatuerings-tråd och förolämpar 99% av alla med tatueringar, är det uppmärksamheten du är ute efter eller varför gör du så?
Mindre, smakfulla och betyder mycket för personen? Har inte en ända hyllnings tatuering men mina gaddar betyder mycket för mig iaf, varje gång jag tittar på dem så väcker de massa gamla minnen och dylikt. Jag blir glad av att ha dem på min kropp.

Ja, eller om man är snor-rik fotbollsspelare eller världsberömd artist.

"Hej hej!"

http://3.bp.blogspot.com/_qiZ0fS6hIdk/S60DPHzDLxI/AAAAAAAABnE...

Mja, just ordet "hyllningstatueringar" är jag inte nödvändigtvis ute efter. Jag ville säga att det är endast om tatueringen betyder väldigt, väldigt mycket för en som jag tycker att det är smakfullt med ett "diskret" motiv. Gärna där inte vem som helst upptäcker den utan ett ställe som medför att bara folk som känner en väl vet om att den finns och dess betydelse.

Jag skulle absolut inte ha något emot att ha en tatuering enligt min beskrivning ovan. Minimalistisk kanske man kan kalla den? Jag är uppväxt i en familj och vänkrets där väldigt få har tatueringar och det inte alltid anses OK. Dock skulle det inte hindra mig från att skaffa en om jag verkligen fick anledning

Edit: Och bilden, ja... skön attityd, korkat beslut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Mja, just ordet "hyllningstatueringar" är jag inte nödvändigtvis ute efter. Jag ville säga att det är endast om tatueringen betyder väldigt, väldigt mycket för en som jag tycker att det är smakfullt med ett "diskret" motiv. Gärna där inte vem som helst upptäcker den utan ett ställe som medför att bara folk som känner en väl vet om att den finns och dess betydelse.

Jag skulle absolut inte ha något emot att ha en tatuering enligt min beskrivning ovan. Minimalistisk kanske man kan kalla den? Jag är uppväxt i en familj och vänkrets där väldigt få har tatueringar och det inte alltid anses OK. Dock skulle det inte hindra mig från att skaffa en om jag verkligen fick anledning

Edit: Och bilden, ja... skön attityd, korkat beslut

Så en halvt osynlig tatuering som betyder väldigt, väldigt mycket är alltså OK.. Varför ska man göra en tatuering som man inte vill ska synas? Känns som att det är lika bra att låta bli då eller?
För mig kan tatuering jämföras med konst och jag antar att du lika lite som jag täcker över tavlorna du har på väggarna.. Fast det kanske var en dålig jämförelse då du ser tatueringar som något osmakligt.

Bilden var mer riktad åt grabben som såg tatueringar som något smutsigt och som ansåg att det passade bättre till drägg och som helt missat att varannan känd fotbollsspelare faktiskt har tatueringar och att tex Megan Fox som varit framröstat till världens vackraste kvinna har tatueringar.. Texten hade jag faktiskt missat om jag ska vara riktigt ärlig.
Pff.. "passar sig inte helt enkelt" snacka om att leva kvar på 90-talet..

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Så en halvt osynlig tatuering som betyder väldigt, väldigt mycket är alltså OK.. Varför ska man göra en tatuering som man inte vill ska synas? Känns som att det är lika bra att låta bli då eller?
För mig kan tatuering jämföras med konst och jag antar att du lika lite som jag täcker över tavlorna du har på väggarna.. Fast det kanske var en dålig jämförelse då du ser tatueringar som något osmakligt.

Bilden var mer riktad åt grabben som såg tatueringar som något smutsigt och som ansåg att det passade bättre till drägg och som helt missat att varannan känd fotbollsspelare faktiskt har tatueringar och att tex Megan Fox som varit framröstat till världens vackraste kvinna har tatueringar.. Texten hade jag faktiskt missat om jag ska vara riktigt ärlig.
Pff.. "passar sig inte helt enkelt" snacka om att leva kvar på 90-talet..

Mja, kan förstå att det kanske känns som en motsägelse för folk, men jag personligen tycker att en tatuering passar bäst för att symbolisera ett speciellt minne som är väldigt starkt och den därför borde sitta på ett ställe där den inte hamnar rätt upp i folks ansikte när dom träffar en för första gången.

Alltså, min konstsmak och tatueringssmak är väl rätt lika. Tavlor som är alltför typ"vräkiga-utsmyckade-överarbetade" går bort, och samma koncept går igenom bland tatueringar. Elegant, genomtänkt och diskret vill jag ha det

Var inte den grabben jag då? Beskrivning passar ju in rätt bra på mig
Vad har det med 90-talet att göra...

Tatueringar blir inte bättre per automatik bara för att fotbollsspelare har dom... jag uppfattar åtminstone ditt resonemang som att så är fallet, men icke tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Mja, kan förstå att det kanske känns som en motsägelse för folk, men jag personligen tycker att en tatuering passar bäst för att symbolisera ett speciellt minne som är väldigt starkt och den därför borde sitta på ett ställe där den inte hamnar rätt upp i folks ansikte när dom träffar en för första gången.

Alltså, min konstsmak och tatueringssmak är väl rätt lika. Tavlor som är alltför typ"vräkiga-utsmyckade-överarbetade" går bort, och samma koncept går igenom bland tatueringar. Elegant, genomtänkt och diskret vill jag ha det

Var inte den grabben jag då? Beskrivning passar ju in rätt bra på mig
Vad har det med 90-talet att göra...

Tatueringar blir inte bättre per automatik bara för att fotbollsspelare har dom... jag uppfattar åtminstone ditt resonemang som att så är fallet, men icke tycker jag

Okey, förstår hur du tänker. Ser dock inte problemet med att tatueringen skulle vara det första som syns när man träffar någon person, dömer dom mig för mitt yttre så är det dom det är fel på inte mig.
Idag borde folk veta bättre än att döma hunden efter håret.

Nej, grabben var "sebbeharry" som jag även citerade och med 90-talet menar jag att ju längre tillbaka i tiden man går desto mer tabu var det att ha en tatuering. Lyssna bara på äldre folk "Det är bara sjömän och kåkfarare som har tatueringar!" vet inte hur många gånger man hört det.

Jag drog upp fotbollsspelare och berömda artister för att han skrev:

Citat:

Vilket jag tycker är helt fel för att tatueringar har blivit så pass accepterat i samhället idag så att tom kändisar täcker sina kroppar i dem. Löjligt att tycka att det inte passar sig med tatueringar.. På honom lät det som om bara slusk har tatueringar vilket är rätt korkat att tro..