Permalänk
Medlem

Taurus Uberkill

Tjena undrar helt enkelt om folk skulle göra modifieringar på denna burk: https://www.inet.se/artikel/1517096/inet-taurus-uberkill-game... och isåfall vilka o varför?

Permalänk
Medlem

GTX 480 SLI -> GTX 460 SLI - Mer prisvärt, mycket pengar för förhållandevis liten prestandaökning.
12 GB RAM -> 6GB RAM - 12 GB är värdelöst om du inte ska hålla på med videorendering eller vad det är som kräver extrema mängder ram.
Corsair HX 1000W -> AX 750W - Ingen need för 1000W, och AX verkar ju gudomligt trevligt.
SSDn har jag inte hört mycket om annat än att den fick fina resultat i sweclockers senaste test, så kör på den.
Och till sist, plocka ihop delarna själv/beställ montering. Köp inte Taurus då det blir dyrare än delarna + montering.

Permalänk
Medlem

Ett mycket bra svar, vill inte låta som en idiot men pengamässigt är jag inte ute efter att spara nånting utom snarare uppgradera. Vet själv att jag kommer klara mig utomordentligt bra på delarna paketet inehåller, är mer ute efter personliga åsikter vad det gäller likvärdiga komponeneter eller bättre i paketet.

Permalänk
Medlem

Delarna i datorn är riktigt bra överlag. Skulle själv lagt 200kr extra för ett 800D chassi. Sen kan man ju alltid lägga "extrapengar" på mus/tangentbord/skärm/etc. istället för att pressa ut de sista 10 procenten prestanda som oftast kostar lika mycket som de 90 första procenten.

Men som sagt, plocka ihop delarna och beställ montering, efter lite huvudräkning kom jag fram till att du sparar några tusenlappar på att göra det (tar väl max en 5 minuter).

Permalänk
Medlem

lägg gärna upp en rigg om du orkar / har tid, skulle vara asnice. Har bara internet på mobiltelefon atm så väldigt drygt o sitta o hålla på. Tack för bra svar förövrigt