Permalänk
Medlem

Många bilder här som är tagna för att vara "konstnärliga", så här kommer en som inte är det

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Helt klart kul med analogt Framkallar hos crimson och scannar själv.

Okej:) Jag har nämligen en rulle tri-x 400 som skulle behövas framkallas snart(filmen är snart slut) och skulle vilja ha den då framkallad och fysiska kopior också Vad kan du rekomendera(och vad priset hamnar på)? Förstår inte riktigt vad rå och dax kopior är efter lite googlande när jag tittade på crimsons utbud.

Permalänk
Medlem

Tyvärr framkallade på ett billigt labb i berlin, därav "vätskeranden". Någon som vet om sånt går att ordna i efterhand på negativen? 2 rullar som blev så

Permalänk
Medlem

Vätskeranden är bara att skölja/torka bort. Framkallar man själv (varesig särskilt svårt eller dyrt) så slipper man såntdär.

Permalänk
Medlem

Vegabaren Grand Prix 2010

Plåtade Vegabaren Grand Prix 2010 igår.
Här e några bilder, den första va ju helt klart dagens höjdare tycker jag själv

Mer text på bloggen och mer bilder på webben, www.jimmyb.se...

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Skrivet av HooX:

Plåtade Vegabaren Grand Prix 2010 igår.
Här e några bilder, den första va ju helt klart dagens höjdare tycker jag själv

Mer text på bloggen och mer bilder på webben, www.jimmyb.se...

http://jimmyb.se/foto/senaste/DSC_20334.jpg

Satan va jag tror att jag känner igen henne... Vet du vem det är?

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Solrosen

Efter gårdagens fototur:

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Många bilder här som är tagna för att vara "konstnärliga", så här kommer en som inte är det

Instämmer, här är två andra:

Permalänk
Visa signatur
Permalänk
Medlem

[Edit:] Vekar vara en Köttfluga jag plåtat idag. Trevlig liten krabat som mumsar i sej allt möjligt som dött eller har öppna sår. Kan tydligen sprida spetälska ifall man råkar äta nåt som innehåller dess larver. Mysigt.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Nu kanske det bör tilläggas att en Lightroom licens kostar 3200kr om du ska vara ärlig, MEN det är verkligen inte ett program som en fotograf kan vara utan.

Lite bilder:

http://ceogar.com/gallery/images/TJhgq3xZID.jpg

http://ceogar.com/gallery/images/iUDsB5H9Yg.jpg

http://ceogar.com/gallery/images/YmZqyykS1c.jpg

Snuskigt bra bilder, SNUSKIGT BRA JÄVLA BILDER!

Permalänk

Flugor?!

Om man ändå hade ett macro-objektiv eller så.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Tjejen i Spanien.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett par gamla parkeringshus

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Satan va jag tror att jag känner igen henne... Vet du vem det är?

Nej, jag hitta massa utav dom jag fota på fejjan, men fick inget namn på henne
Jag har frågat några och ska se om jag får reda på det

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Hej!

Första gången som jag bidrar med bilder här. Jag har fotat ganska mycket senaste 3-4 åren men har tyvärr inte riktigt orkat sätta mig in i redigeringsprogrammen. Har just införskaffat Adobe Lightroom 3 och ska försöka lära mig lite. Kom gärna med konstruktiv kritik. Kameran är en Nikon D40 med kitobejektiv samt B+W MRC UV-FILTER.

Postar här två bilder från dagens foto. Helt oredigerade.

Bild från vår brygga.

Hunden ute på altanen

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Snygg duotone! Kanske lite hård kontrast, hade önskat lite bättre täckning i hög och lågdagrar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Snygg duotone! Kanske lite hård kontrast, hade önskat lite bättre täckning i hög och lågdagrar.

Tack för kritiken, hade ps igång så jag provade att öka detaljrikedomen i låg och högdagrar lite, blev det bättre?

Fin hund, är det en Tollare?
Hur är de att ha, kräver de extremt mycket aktivering likt en Border Collie eller är de en mer lätthanterlig hund?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte en kamera idag Canon EOS 500D.....är absolut helt ny på foto har haft en kompaktkamera men knappt fotat nåt.
Har inget redigeringsprogram än då jag inte har råd så bilderna är förminskade i paint och korten är tagna på autoläget på kameran så inte dom bästa bilder om man säger så

Hösten verkar ha kommit har haft två frostnätter vad jag vet men trots det är det några blommor som klarat sig sisådär t.ex. denna

Måste åxå visa bilden på mina fina klockor

Fina klockor sämre bild

EDIT: Laddade hem GIMP är det nåt att ha.......gratis är ju gott men är det ett bra program?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

EDIT: Laddade hem GIMP är det nåt att ha.......gratis är ju gott men är det ett bra program?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Tack för kritiken, hade ps igång så jag provade att öka detaljrikedomen i låg och högdagrar lite, blev det bättre?

http://farm5.static.flickr.com/4140/4949041425_da4c529239_z.j...
upplättningen

Yes! Mycket bättre, upplättningen av hennes vänstra sida framhäver ansiktet mer.

Duotone övergången blev lite skum bara.

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Trevlig macro bild! Sköna färger, gillar verkligen lila...

Togs i morse, vaknade med en underbar utsikt.
Synd bara att man inte hade tid att sätta sig ner och suga i sig en kaffe på altanen.. Tiden är knapp på morgonen när man är trött och seg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

Togs i morse, vaknade med en underbar utsikt.
Synd bara att man inte hade tid att sätta sig ner och suga i sig en kaffe på altanen.. Tiden är knapp på morgonen när man är trött och seg.

Grym bild! Får man fråga var du bor? Utsikten verkar magisk.

Permalänk
Medlem

Moto Boy på malmöfestivalen

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Skrivet av hagmund:

Grym bild! Får man fråga var du bor? Utsikten verkar magisk.

Jag bor på Torsö utanför Mariestad, med 15-20meter till Vattnet (Vänern) från mitt rum

Permalänk
Medlem

En galen mördarkatt anfaller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

Jag bor på Torsö utanför Mariestad, med 15-20meter till Vattnet (Vänern) från mitt rum

Nära min farfar då, det är riktigt fint därute

Sorry för miin frånvaro, sticker snart till Gdansk för studier så jag har haft mycket att göra.

Samma bild, men vet ej vilken som är bäst. :/ A White and a Dark side.

Permalänk
Inaktiv

Blev en tripp till Budapest;