Permalänk
Medlem

Grymt som vanligt Xplod!

Va ett tag sen jag laddade upp nåt här men har legat på latsidan ett tag. Tar som vanligt gärna emot kritik.

Permalänk
Hedersmedlem

Har plåtat lite Offshore Class One idag, riktigt märkigt att se båtar köra i ~250km/h. Dubbla Lamborghini V12:or på ~950kh/st låter dessutom fantastiskt!

Team Abu Dhabi

Pace boat ute på speed run, snyggt jagad av helikoptern.

Wellmax 90 på sitt speedrun, 263km/h i snitt över en kilometer, snabbast för dagen!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Lite rally bilder från mig då.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fina bilder på fina bilar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Fina bilder på fina bilar

Tackar Vilket underbart ljud dessa bilder har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Fina bilder på fina bilar

Får man fråga dig om hemligheten bakom den fina matta saturerade ljussättningen i bilderna?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Fick nyligen syn på vuxna lärkträd på en bit tallodling. Sveaskog måste funnit dem lönsamma? Bara sett de små varianterna förut(och tänkt på dom som 'små japanska granar'), mest i parker och så, aldrig i naturen.

En sommarbåt:

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Lekt och testat kameran på nya iPhone 4 ett par dagar.

Bilden är tagen och redigerad med apparna Camera+ samt ColorSplash.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ganska rejält åskregn i vid Stockholm nyss.. Självklart ska det ju fotas, lyckades bara få med en på bild dock

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Får man fråga dig om hemligheten bakom den fina matta saturerade ljussättningen i bilderna?

Jag vet inte om det är någon hemliget.. Handlar väl mer om att dra lagom mycket i olika reglage. Så som Hue/saturation, colorbalance, curves och levels..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Har vart dålig på att lägga upp bilder här, men här kommer några iaf

En bild på åskovädret som drog förbi igårkväll.

Åså en från Sonisphere förfesten i Kungsträdgården.

Lite djur å natur också

Fler bilder på min webb JimmyB.se

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Medlem

bäcken i våran damm

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eldcircus i Rålambshovsparken.

Permalänk
Hedersmedlem

Kom ett gäng fallskärmshoppare idag och visade upp sig på Swedish Grand Prix Class One

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av Eriiiiik:

Skön bild!

iXam och Vargen: Bra bilder båda två.

Permalänk
Medlem

Ett par från årets semestertripp. Ingen fotosemester, utan familjesemester, men lyckades smita iväg en stund då och då...
Kommer fler senare...

Permalänk
Medlem

häftig!

Permalänk

Nu orkar jag inte fundera mer! Sj och några andra företag har reklambilder som liknar en liten leksaks stad. Liknande detta YouTube - ‪The Sandpit‬‎ fast stillbild. Hur gör dom detta! Är det komplicerat? Behöver inte någon 10000 ords förklaring. Bara lite nyfiken

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Skrivet av jacke0247:

Nu orkar jag inte fundera mer! Sj och några andra företag har reklambilder som liknar en liten leksaks stad. Liknande detta YouTube - ‪The Sandpit‬‎ fast stillbild. Hur gör dom detta! Är det komplicerat? Behöver inte någon 10000 ords förklaring. Bara lite nyfiken

Jag har säkert fel, men jag tänker glada färger, stativ + uppsnabbning + Fejk skärpedjup (Ser ut som att fokus bara ligger i mitten, som det skulle gjort på nära avstånd/modell. Men egentligen är nog allt i fokus).

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Jag har säkert fel, men jag tänker glada färger, stativ + uppsnabbning + Fejk skärpedjup (Ser ut som att fokus bara ligger i mitten, som det skulle gjort på nära avstånd/modell. Men egentligen är nog allt i fokus).

Okej tack för svaret! Älskar effekten!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Nu orkar jag inte fundera mer! Sj och några andra företag har reklambilder som liknar en liten leksaks stad. Liknande detta YouTube - ‪The Sandpit‬‎ fast stillbild. Hur gör dom detta! Är det komplicerat? Behöver inte någon 10000 ords förklaring. Bara lite nyfiken

Antingen skaffar man ett tilt/shift-objektiv (det är tilt-funktionen man vill åt i detta fallet) eller så fejkar man i photoshop.

Tilt-shift:
Tilt-shift photography - Wikipedia, the free encyclopedia

Fejk tilt-shift:
Allt du behöver veta om fejkade Tiltshift bilder | Fotograf Oliver Wettergren
Tilt Shift Photoshop Tutorial: How to Make Fake Miniature Scenes|Visual Photo Guide

Utöver just skärpedjupet så kan man ytterligare jobba med färgerna och att bränna ut högdagrar lite osv för att ytterligare spä på effekten.

Man får dock se till att man har bilder som är lämpade för det. Vissa bilder passar ju bättre än andra. Man får åxå tänka en del under bearbetningen. En vertikal grej, tex en lyktstolpe, måste ju ha samma mängd oskärpa över hela stolpen, så den måste man frilägga och processa för sig själv, osv. Beroende på bild kan det vara väldigt mycket jobb, alltså.

Edit:
Här är ett exempel på ett jobb som inte är så bra utfört. Träden blir suddigare och suddigare ju högre upp i träden man tittar, trots att de befinner sig på samma avstånd. Det blir alltså inte helt trovärdigt.
Acura NSX in Sarasota | Flickr - Photo Sharing!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Nu orkar jag inte fundera mer! Sj och några andra företag har reklambilder som liknar en liten leksaks stad. Liknande detta YouTube - ‪The Sandpit‬‎ fast stillbild. Hur gör dom detta! Är det komplicerat? Behöver inte någon 10000 ords förklaring. Bara lite nyfiken

Länkar dig helt enkelt till en liten tutorial jag hittade om detta förut, Browsing Photography on deviantART

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Skrivet av dumbo:

Antingen skaffar man ett tilt/shift-objektiv (det är tilt-funktionen man vill åt i detta fallet) eller så fejkar man i photoshop.

Tilt-shift:
Tilt-shift photography - Wikipedia, the free encyclopedia

Fejk tilt-shift:
Allt du behöver veta om fejkade Tiltshift bilder | Fotograf Oliver Wettergren
Tilt Shift Photoshop Tutorial: How to Make Fake Miniature Scenes|Visual Photo Guide

Utöver just skärpedjupet så kan man ytterligare jobba med färgerna och att bränna ut högdagrar lite osv för att ytterligare spä på effekten.

Man får dock se till att man har bilder som är lämpade för det. Vissa bilder passar ju bättre än andra. Man får åxå tänka en del under bearbetningen. En vertikal grej, tex en lyktstolpe, måste ju ha samma mängd oskärpa över hela stolpen, så den måste man frilägga och processa för sig själv, osv. Beroende på bild kan det vara väldigt mycket jobb, alltså.

Edit:
Här är ett exempel på ett jobb som inte är så bra utfört. Träden blir suddigare och suddigare ju högre upp i träden man tittar, trots att de befinner sig på samma avstånd. Det blir alltså inte helt trovärdigt.
Acura NSX in Sarasota | Flickr - Photo Sharing!

Skrivet av KnaSLjUd:

Länkar dig helt enkelt till en liten tutorial jag hittade om detta förut, Browsing Photography on deviantART

Tack så hemskt mycket för svaren! Ska genast prova!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Här kommer några till...

Permalänk
Medlem

Sommarbilen ute för friskluft..

Mvh Jonas

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Testade mitt nya Tokina AT-X 100/2,8 macro idag:

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC