Permalänk
Medlem

Tog ett gäng bilder på två kompisar bilar.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Socket1155 | i5 2500K @ 3.3 GHz | Gainward GeForce 660Ti | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB 555/515 | WD Green 2TB | 500W Fractal Design | Corsair Carbide 500R |
Qpad 5K |Razer Goliathus | Steelseries 6GV2 | Steelseries Siberia V2 Red | Samsung 27" Full HD |

Permalänk
Medlem

Kvicksilvertermometer i soluppgång med fruktansvärt smutsiga fönster och en reflektion av stackarn bakom kameran, inget mästerverk direkt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

var och kikade på gripsholm , hittade en fin humla.

taget med en samsung nv10

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tilt-Shift från fönstret på Juniorsviten, Radisson Blu, i Linköping.

Vem sa att den stan va stor?

Helt oredigerad förutom att den har åkt genom sidan tiltshiftmaker.com

En bild från Örnvägen (ovanför Gierangerfjorden i Norge, 2009). Även den körd genom sidan jag länkade till.

Bonusbild från Livigno förra året, hoppas den inte stör för mkt i Sommartemat. Då får väl nån moderator ta bort den.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Tilt-Shift från fönstret på Juniorsviten, Radisson Blu, i Linköping.

Vem sa att den stan va stor?

http://pici.se/pictures/kMxKDfykk.jpg

Helt oredigerad förutom att den har åkt genom sidan tiltshiftmaker.com

Stör mig lite på tiltshift maker, då den inte alls lyckas göra så särskillt bra jobb! Kvinnan i övre bilden ska vara antingen suddig eller skarp, inte hälften av varje!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några bilder från förra höstens USA-resa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Tack

Ett gäng analoga bilder från Malta

Off topic: det är är väl inte malta utan Gozo? när jag var på malta så var ön en rejäl sophög (september) medans Gozo var ett rent paradis! rekommenderar Gozo starkt medans undvik malta i mitt tycke.

Permalänk
Skrivet av Ryden:

Stör mig lite på tiltshift maker, då den inte alls lyckas göra så särskillt bra jobb! Kvinnan i övre bilden ska vara antingen suddig eller skarp, inte hälften av varje!

Håller med.
Jag är inte så jättepetig, men lade direkt märke till att kvinnan i översta bilden blev het fel. Kvinnan känns trots allt som bildens "mittpunkt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Skrivet av Generalkyckling:

Håller med.
Jag är inte så jättepetig, men lade direkt märke till att kvinnan i översta bilden blev het fel. Kvinnan känns trots allt som bildens "mittpunkt".

Försökte få en bättre variant på tiltshift av den bilden men damen i fråga är inte i fokus på orginalbilden så det va svårt. Håller med att den ser lite fel ut.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Precis börjat leka lite med tilt-shift... Har mycket kvar att lära men här är första bilden jag lekt lite med iaf.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Bra jobb! Fina färger, härligt skärpedjup och snyggt beskuren.

Lite från nollningen på LiTH:

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Analogt e sjukt nice imo. En helt annan känsla när man e tvungen o dra upp rullen(om det nu är en sådan kamera):) Hur gör du med framkallningen?

Helt klart kul med analogt Framkallar hos crimson och scannar själv.

Skrivet av FelixJ:

Off topic: det är är väl inte malta utan Gozo? när jag var på malta så var ön en rejäl sophög (september) medans Gozo var ett rent paradis! rekommenderar Gozo starkt medans undvik malta i mitt tycke.

Nej det är på Malta, har varit där två gånger nu och det har varit riktigt fint båda gångerna.
Bilderna är tagna i valetta och st paul.

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

http://gallery.rhapsody.st/albums/ironfist_macro/110810_1v2.s...

Hittade min första hoppspindel idag inte så jättevanliga häruppe

Hur stor är hon?
Hittade en i våras som jag filmade, hon blev bortjagad av en myra.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Dagens solnedgång:

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Hur stor är hon?
Hittade en i våras som jag filmade, hon blev bortjagad av en myra.

5, kanske 6mm. Svåra krabater att mäta.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Punkbandet "Greta Kasslers" sångare.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Hoojhoj, nu är jag tillbaka med lite nya bilder, inga superbilder dock, nytagna med mitt nya objektiv (Sigma 10-20mm f/3.5) som kom hem från Japanphoto i onsdags!

Mvh,

Permalänk

Fan va avundsjuk jag blev nu nae0.

Sigmat är ju galet dyrt. Har funderat på Tamron 10-24 istället men jag tror jag ska prioritera blixt + batterigrepp över det...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Ännu lite bilder från nollningen här på LiTH

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Mm, lite synd att jag jobbar så avsides att jag inte kan smita ifrån så mycket förrän efter kontorstid, annars skulle jag nog ha varit ute och tagit några bilder jag med. "Tyvärr" är ju just den här tiden på året lite stressig just pga alla nya studenter också... Men fina bilder.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Fan va avundsjuk jag blev nu nae0.

Sigmat är ju galet dyrt. Har funderat på Tamron 10-24 istället men jag tror jag ska prioritera blixt + batterigrepp över det...

Bortsett zoomomfånget är det ju eg inget som talar för Tamron 10-24, IMO. Samtliga (svjv) andra ultravidvinklar presterar bättre. Flera av dem utan att vara jättemycket dyrare. Sigma 10-20/4.5-5.6 (som även är skarpare än Sigma 10-20/3.5 och dessutom har en mer "normal" filtergänga) kostar tex bara ett par hundra mer.

Nåja... On topic:

Permalänk
Medlem

Besoker Cali en vecka. Baksidan po huset

Permalänk
Medlem

Kanske inte min "vackraste" bild men helt klart min roligaste denna sommar!
Pontus "Pontiak" Johansson en RIKTIG rockstar!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Finfina sommarbilar ute nu för tiden

Mvh Jonas

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Stockholm Cruising 2010

Plåtade Stockholm Cruising 2010 igår.
Fler bilder på min webb. www.JimmyB.se

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Medlem

Ute och flörtar med rockabillytjejerna, HooXie?!

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Fotograferade lite på tjejens systers bröllop, här är några färdigredigerade bilder:

Bruden

Flickvännen:

Rosor:

Visa signatur