Permalänk
Medlem

BenQ 24" LCD G2420HD "No signal"

Hallå.

Köpte hem en BenQ 24" [URL="BenQ 24" LCD G2420HD"]BenQ 24" LCD G2420HD[/URL] från komplett nu i veckan.
Hämtade ut den idag, och när jag kopplar in den får jag bara "no signal detected" på skärmen.

Jag har testat både med HDMI-sladd, och med min gamla VGA. Båda sladdarna fungerar utmärkt till min tv, så de är det inget fel på.
Är det något jag måste göra för att få den att ta emot signalerna? Eller är det bara att kontakta komplett för en reklamation?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Kollat så att du inte hade skärmen på för hög Hz innan du bytte ? Isåfall byt tillbaka och sänk till 60 och byt igen.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk

Jag har ett liknande problem, men jag får ialf bild när jag kommer till win inloggningen. Men inte under booten.

Permalänk
Medlem

Får skärmen rätt signal? I inställningarna kan du ändra mellan dvi - hdmi och d-sub.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Stort tack!
Nu lyckades jag lösa det, det var signalen som stod på dvi.

Jag försökte att ändra inställningarna på skärmen innan jag la upp den här tråden, men jag måste ha tryckt fel eller liknande.

Permalänk

Jag har fått låna en polares BenQ G2420HD 24' och ska nu koppla in denna till min PS3:a. Det jag har gjort är att ha ändrat till HDMI via inställningarna på PS3:an, men när jag sedan kopplar HDMI-kabeln till BenQ:en får jag bara upp en blå skärm med felmeddelandet "HDMI no signal".

Jag klickade på Enter-knappen på BenQ-skrämen och ändrade till HDMI, men jag fick fortfarande "HDMI no signal".
Hur bör jag gå tillväga för att få detta att fungera?

Permalänk

Jag lånade en polares kabel och testade, det löste sig. Däremot undrar jag hur jag får ljud?

Permalänk
Medlem

För att få ljud kan du inte använda dvi eller vga då inget ljud kommer med. Dock ska det funka om du använder hdmi, förutsätt att du har hdmi ut på ditt grafikkort naturligtvis

Permalänk

För att ändra mellan VGA, DVI och HDMI använd piltangenterna (knappar på monitorn) medan rutan "No signal detected" visas.

Permalänk

Jag har också en fråga om skärmen; Komplett.se - BenQ 24" LCD G2420HD där står det att det är kompable with windows 7 funkar det till alla datorer som t.ex min som jag har windows xp på ?:) svar uppskattas