Hur är kompletts färdiga datorpaket?

Permalänk

Hur är kompletts färdiga datorpaket?

Hej !

undrar hur kompletts färdiga datorpaket står sig prestanda och prismässigt?
har tittat in detta , men vill gärna att någon med kunskap ger sin åsikt.

Komplett.se

eller detta + skärm
Komplett.se

Är ingen inbiten datorspelare men när jag väl spelar tex Batt Bad company 2 så vill
jag att datorn ska kunna hantera detta i toppklass och utan problem....

Sista fråga... Finns det någon bärbar dator för en rimlig summa som kan stå sig i konkurens till en stationär när det gäller just spelandet?

Vh Marcus

Permalänk

Någon vänlig själ?

Permalänk
Avstängd

sök på alla delar som ingår i riggen och se om du tjänar på det, men tror inte dom gör ett stort överslag. komponenterna i övrigt är bra jag kör med liknande delar

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Det som är kruxet när man köper kompletta system är att du får med tangentbord, mus, högtalare. Grejer som man oftast redan har. Kort-läsaren är det inte heller alla som behöver.

Kan du montera själv? Gör det isåfall då du tjänar nästan 1000:- på det.

Annars en bra dator. Skulle tagit en 870 CPU och ett annat moderkort. Och inget windows heller då jag redan har det.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Skrivet av schkutt:

Det som är kruxet när man köper kompletta system är att du får med tangentbord, mus, högtalare. Grejer som man oftast redan har. Kort-läsaren är det inte heller alla som behöver.

Kan du montera själv? Gör det isåfall då du tjänar nästan 1000:- på det.

Annars en bra dator. Skulle tagit en 870 CPU och ett annat moderkort. Och inget windows heller då jag redan har det.

Tack! men menar du det första paketet med skärm och tangentbord eller menar du
det andra paketet som jag tänkt välja till en skärm på?

Permalänk

Om jag skulle varit som dig så skulle jag göra så här http://img541.imageshack.us/img541/1425/skrmklippd.png då får du 6 kärnig processor, H70 kylare, samt om du ska köra SLI senare. Skulle helt utan tvekan kunna rekomendera detta paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

Tack! men menar du det första paketet med skärm och tangentbord eller menar du
det andra paketet som jag tänkt välja till en skärm på?

Tittade mest på andra paketet utan skärm.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk

Om jag kör på paket två som jag länkat till högst upp , vad är det då för moderkort ni tycker jag ska välja i stället för det som redan "ingår" ?
Om jag tar paket två , är det då en "normal" gamer dator jag får eller kan man se det som en riktigt bra speldator i toppklass ?

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/endatorenkossa.JPG

Köp den istället
Detta är påväg till mig och Inet säger att det var mycket bra val av komponenter.
Lägg till en https://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-p... så är du klar.

Dessutom får du ju en 120hz skärm. Vooooah

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Vill helst utgå från ett färdigt paket då jag ej kan något om komponeneter .. förutom att jag förstår nåt som när var som är bra och dåligt.....
är osäker på AMD har alltid haft Intel så en i7 /i5 skulle sitta fint....
pustttttt... vilken djungel......

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

Vill helst utgå från ett färdigt paket då jag ej kan något om komponeneter .. förutom att jag förstår nåt som när var som är bra och dåligt.....
är osäker på AMD har alltid haft Intel så en i7 /i5 skulle sitta fint....
pustttttt... vilken djungel......

sANdens val var bättre än de andra " färdiga paketen"

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

Vill helst utgå från ett färdigt paket då jag ej kan något om komponeneter .. förutom att jag förstår nåt som när var som är bra och dåligt.....
är osäker på AMD har alltid haft Intel så en i7 /i5 skulle sitta fint....
pustttttt... vilken djungel......

Finns byggnation inkluderat i det priset, dem sätter ihop komponenterna åt dig

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Skrivet av sAnden:

Finns byggnation inkluderat i det priset, dem sätter ihop komponenterna åt dig

sAnden:
Tror faktiskt jag går på samma paket som dig . Verkar bra enligt recensioner osv.
Såg att folk klagade på dock att stockfläkten hörs mycket ... avverkar man detta med den länken du skickade på en Cooler Master Hyper 212 Plus

Dom installerar allt till en då , även windows ?

Är grafikkortet riktigt bra eller ska jag uppgradera till något annat ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

sAnden:
Tror faktiskt jag går på samma paket som dig . Verkar bra enligt recensioner osv.
Såg att folk klagade på dock att stockfläkten hörs mycket ... avverkar man detta med den länken du skickade på en Cooler Master Hyper 212 Plus

Dom installerar allt till en då , även windows ?

Är grafikkortet riktigt bra eller ska jag uppgradera till något annat ?

Jajamensan, jag la till Cooler Master Hyper 212 Plus så den kan ersätta originalfläkten till Phenomprollen.

Dem installerar allt, sätter ihop komponenter, laddar ner och installerar drivrutiner samt försäkrar att temperaturerna ligger stadigt för att därefter bekräfta att dem inte missat något galet.

Grafikkortet är grymt bra, klart du kan uppgradera till något bättre t.ex 480GTX, men då får du slanta upp med mer pengar.

/S

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus