Permalänk
Medlem

Halo Reach är sjukt bra. Storyn blir möjligtvis bättre om man hör/läst boken Fall of Reach och känner till många av karaktärerna och vikten av paketet man levererar i slutet. Slutett gillas alltså av mig. Spelt är briljiant rakt igenom. Det finns liksom bara småsaker att klaga på. Exempelvis gillar jag inte att covenant-sniper riflen är utbytt, likaså carbine mot den nya needle rifle. Ibland går uppdateringen ner lite för mycket och ibland smälter inte matte-bakgrunden in riktigt (men sjukt snygga är de). Kampanjen är den bästa sedan det första Halo. Så sjukt bra stämning och otroligt snygga banor. Bästa atmosfären jag någonsin påträffat. AI är oförutsägbar till skillnad från tidigare spel och riktigt knivig ibland.
Jag är sjukt imponerad. Spelet är den perfekta avslutningen och trots att jag har spelat igenom alla spel så många gånger så blev jag efter Reach sugen på ännu en runda. Halo: CE utspelar sig direkt efter Reach.
Kan inte komma på många saker som Bungie hade kunnat göra bättre. Och nu har jag inte nämnt multiplayerläget i Reach som går att peta och ställa in till minsta detalj. Jag kan skapa precis vilka matcher jag vill (SWAT FTW). Detta ska spelas vid LAN till min dödsdag.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Då taggar vi Reach imon då

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt spelet men det ska inte packas upp förens min polare från lumpen kommer hem i helgen. Ska co-opa det på legendary då

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk

Skulle lira online co-op kampanj men får "One or more players do not have an Xbox 360 Hard Drive. An Xbox 360 Hard Drive is required to play co-op on Xbox LIVE or system link"

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Ingen som är sugen på coopa eller nå annat sköj? Spela storyn coop måste ju va extremt skoj, samt firefight!
Bara adda atrOx80 på LIVE...

Spelat det nu sen jag kom från elgiganten, helt underbart spel!
Nu en pause sen röja vidare, hoppas nån är sugen, vore skitskoj!

Visa signatur

AMD Ryzen 5950X || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || MSI MEG Ai1300P PCIE5 1300W || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || MSI 4090 SUPRIM X || Samsung G9 ultrawide 32:9 VA || Arctis Nova Pro Wireless || VR: HTC vive, Pimax 5K XR, Valve Index, Meta quest 3 ||

Permalänk
Medlem

Blir att köpa en 360 igen bara för Reach hopppas det ger samma känsla som ettan.
Ogillade skarpt Halo 2 och 3.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det här ska bli kul. Har bara kört Halo 1 så det här ska bli intressant.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asaska:

Halo Reach är sjukt bra. Storyn blir möjligtvis bättre om man hör/läst boken Fall of Reach och känner till många av karaktärerna och vikten av paketet man levererar i slutet.

Jag har också läst boken men jag tyckte ändå inte om storyn särskilt mycket, eller slutet. De kunde gjort extremt mycket mer med avslutningen än vad de gjorde. Kändes som att de bara slängde ihop något snabbt för att tiden höll på att ta slut, typ. =0/

Jag tyckte dessutom att det gjorde det ännu värre när man hade läst boken då boken var mycket bättre än spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Jag har också läst boken men jag tyckte ändå inte om storyn särskilt mycket, eller slutet. De kunde gjort extremt mycket mer med avslutningen än vad de gjorde. Kändes som att de bara slängde ihop något snabbt för att tiden höll på att ta slut, typ. =0/

Jag tyckte dessutom att det gjorde det ännu värre när man hade läst boken då boken var mycket bättre än spelet.

Jag är så överlycklig att de inte drgog ut på sentimentaliteten i slutet (ala hollywood) utan snararde höll det koncist. Man fick se tillräckligt för att förstå den slutna cirkeln utan att vara övertydlig och spela för många fioler medan planeten glasas in.

Smaken och baken och det dära...

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Hur lång är SP i reach? Läser om folk som spelar ut det på 4tim.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cartoonhero:

4-5 timmar om man spelar två i co-op. Det var ungefär så lång tid det tog för mig och min polare.

Permalänk
Medlem

Min kopia kommer ligga och lura på posten imorgon bitti.

Permalänk
Medlem

Lyckades fiska upp sista exemplaret av spelet hos Xtra-vision(Butik i Dublin) igar efter jobbet.
Lira lite Campaign och gilla vad jag sag

Men Firefight var awesome, innan mitt internet fick for sig att spoka och krasha

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cartoonhero:

Klarade det själv på normal på ungefär 5 timmar.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hur många spelare kan man köra co-op online / offline?
Vilka spellägen stödjer 4-player split screen?

Verkar vara ett givet köp, synd att man inte känner många med xbox..

Permalänk
Medlem
Skrivet av urr:

Hur många spelare kan man köra co-op online / offline?
Vilka spellägen stödjer 4-player split screen?

Verkar vara ett givet köp, synd att man inte känner många med xbox..

Har jag inte helt fel sa har alla modes 4-player offline co-op.
Sa Campaign, Firefight och aven om man vill kora lite Multiplayer(vilket jag aven tror du kan ga online med ^^)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Om det är som i ODST och Halo 3 så gäller bara 4 player splitscreen i multi. Campaign är begränsat till 2 player splitscreen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Precis klarat spelet på Co-up nu också.. lite trist är det att grafiken försämras kraftigt vid split-screen =/ ser väldigt platt och trist ut

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av superboss:

Skulle lira online co-op kampanj men får "One or more players do not have an Xbox 360 Hard Drive. An Xbox 360 Hard Drive is required to play co-op on Xbox LIVE or system link"

Du har ett xbox 360 slim 4 gb antar jag du måsta ha en riktig hårddisk slim 4 gb ha bara ett inbygt flash minne, dessvärre kan du bara köpa till en 250gb hårddisk för 800kr./ EDIT du kan använda gamla xbox 360 hårddiskar om du har nån man kan köpa en 20gb hårddisk för 300 kr du tar bra av skalet på hårddisken.

Permalänk
Medlem

YouTube - Best assassination move ever on Halo: Reach

Härlig sak som hände mig! Tänk vad lagg kan åstadkomma Jag som blev dödad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte fixa live för ösa massor med reach online så att säga, men har hört att det ska vara riktigt jobbigt att ta bort sitt visa kort när man väl reggat det på xbox sidan, eller är det bara gå in å ta bort det lite lätt? Tänkte att man köper 12 månader å sen ta bort det ifall man skulle glömma bort att man har pungat ut för det så att säga. Eftersom det är 40% rea på det nu så tänkte ja slå till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Browing:

Tänkte fixa live för ösa massor med reach online så att säga, men har hört att det ska vara riktigt jobbigt att ta bort sitt visa kort när man väl reggat det på xbox sidan, eller är det bara gå in å ta bort det lite lätt? Tänkte att man köper 12 månader å sen ta bort det ifall man skulle glömma bort att man har pungat ut för det så att säga. Eftersom det är 40% rea på det nu så tänkte ja slå till.

Det kommer att bli automatisk förnyelse, du måste ringa Xbox Support för att ta bort det sen. Riktigt kasst att man inte bara kan avregistrera det via hemsidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Det kommer att bli automatisk förnyelse, du måste ringa Xbox Support för att ta bort det sen. Riktigt kasst att man inte bara kan avregistrera det via hemsidan.

Kunde ta bort mitt kort på xbox.com. Kanske har ändrats igen?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Kunde ta bort mitt kort på xbox.com. Kanske har ändrats igen?

Kortet går kanske att ta bort, men den automatiska förnyelsen fortsätter.. har läst att man kan bli bannad för det.. om detta är sant eller inte kan jag ej bekräfta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Forge bana jag gjorde lol.

Permalänk
Medlem

Ha, ballt. Nu finns det inget behov av Trackmania längre.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

IV99UITc0Fg

Forge bana jag gjorde lol.

Den var ganska rolig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det några som kör över live? Så jäkla tråkigt å lira själv bara så tänkte höra om några har lust å dra ihop ett team å ösa lite.

Permalänk
Medlem

visst ja kan adda dig på xbox live skriv ditt live namn ba sa adda ja dig//ha ingen mic men ha beställt.

Permalänk
Medlem

Sitter själv och trilskas med SP kampanjen på Legendary. Är för tillfället på Long Night of Solace och det är inte lätt inte. Något som dock är sorgligt är att AI är totalt fruktansvärt extremt sjukt värdelös. Men men, så som jag älskar Halo storyn så måste jag ta mig till slutet! Har redan spenderat mer tid på analystrådarna på Bungie.net än i det faktiska spelet...