En riktig bamsing till björn behövs, ~10k?

Permalänk
Medlem

En riktig bamsing till björn behövs, ~10k?

Tjenare! Har spelat spel sen mina barnsben och sitter på en stackare som har stått ut sin lilla tid. Klarar knappt sc1 längre. Nu är det dags att flytta och samtidigt uppgradera ordentligt.
Jag ska ha en burk som klarar mina spel och flyter på ordentligt i några år till. Jag spelar rätt så krävande spel, t.ex. Left 4 dead 2, Starcraft 2, Team fortress 2 (krävande?) och annan bra jazz och behöver någonting som stödjer mitt intresse.
Har hört att t.ex. SC2 kommer att påbättras och lättare kunna spelas på datorerna i samma svep som de första patcherna börjar fixa jobbiga buggar och sånt, men vad krävs egentligen för att spela ultra settings på giganterna? Om jag overclockar och köper extra fläkt, lägger ut några extra tusen till mer RAM och bättre grafikkort, hur mycket blir det egentligen i slutändan?
Nu har jag aldrig overclockat förut, men ni förstår nog vad jag vill ha av min dator. Tänker beställa mina delar via Inet, Komplett eller dylikt och låta detta företag bygga ihop hela grejen.
Jag är totalnewb på allt som hårdvara heter, så därför vänder jag mig till er, sweclocksors!
Budgeten kommer att uppdateras och möjligtvis höjas.

Budget ändrad
Permalänk
Medlem

Jadu, här ska du väl ha ett paket som bör uppfylla dina behov. Tyst chassi, modulärt nätagg, 4GB ram, i5 processor, 2x 460 i SLI osv. Vet inte om du kollat in något om SSD?
Eller ny skärm kanske? En sak leder alltid till en annan!
Ska du överklocka processorn så kan jag rekommendera en annan kylare, t.ex denna https://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2

Mer funderingar? Citera eller PM'a

/
lp0l

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Keeper of Traditions

Ja, det där paketet lär väl vara det bästa för pengarna, även om det är ganska overkill om du bara ska spela nämnda spel, de spelen är nämligen inte det minsta krävande

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Jadu, här ska du väl ha ett paket som bör uppfylla dina behov. Tyst chassi, modulärt nätagg, 4GB ram, i5 processor, 2x 460 i SLI osv. Vet inte om du kollat in något om SSD?
Eller ny skärm kanske? En sak leder alltid till en annan!
Ska du överklocka processorn så kan jag rekommendera en annan kylare, t.ex denna https://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/10%2C8k.png

Mer funderingar? Citera eller PM'a

/
lp0l

Du verkar ju kunna din skit!
Jämförde med lite stationära som så välkänt brukar vara mycket sämre till samma pris, men denna som jag hittade verkar ganska lik?
Acer Aspire M5910 - Dator + skärm - Stationära datorer - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF

Hittade nu en skillnad... JAG FÅR 2 GRAFIKKORT! HASKIOFDJSU)D#
Dessutom verkar detta som du tipsat om bättre!
Bevis: GeForce GTX 460 1GB SLI vs. Radeon HD 5850 CFX Review @ HardOCP | VideoCardz.com

Heliga moder... Något mer som jag får bättre än det färdiga paketet? Kan vilka paket som helst köra på 2 grafikkort förresten? Vad är kravet, mycket ram och kompatibelt moderkort/processor?
På onoffs var det dock 2 gig extra RAM, men det brukar iofs inte vara en bristvara när jag spelar. Hörde att Inet.se bygger ihop kolossen för en hyfsad summa och testar hur den funkar, kan någon bekräfta? Battlefield bad company 2 tänkte jag också inhandla snart, är det lite mer krävande? Det verkar ärligt talat som att jag kommer att få, citerat Arnold: "...A MACHINE!".
Dvd-brännarn är optionell som jag har förstått, eller? (:
Förresten! En skärm skulle vara fina fisken. Jag kanske kan sno åt mig en tv i flytten, vet någon vad en HD-kabel eller vad de heter kostar?
Sitter och taggar som faaaaan här, tack för de snabba svaren! Jag börjar att gilla den här hemsidan.

Edit: Förresten, vilken kylare skulle vara den du bytte ut mot Noctuan? De 2 som är inbyggda i chassit? Antar att fläkten måste sitta på insidan av chassit, men folk klagar på storleken på Noctuan i recensionerna, får den plats? Lägger gärna ut 700 på en tyst, bra kylare för övrigt.

Glömde en fråga
Permalänk
Medlem

Ja men OnOff's har inte en 4 kärning cpu, du behöver inte 2gb extra

Permalänk
Medlem

Snabbt och enkelt tips. Köp inte färdia datorer. Dessa har ofta dålig CPU, otroligt mycket minnen (8 - 12 Gb) och jätte dåligt grafikkort.

Såg ett i siba elr netonnet, kommer inte ihåg. Dubbla 4770, en AMD Athlon 6000, och 12 Gb minne också detta runt 8 sträcket.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av xawiahn:

Ja men OnOff's har inte en 4 kärning cpu, du behöver inte 2gb extra

Skrivet av LoTex94:

Snabbt och enkelt tips. Köp inte färdia datorer. Dessa har ofta dålig CPU, otroligt mycket minnen (8 - 12 Gb) och jätte dåligt grafikkort.

Såg ett i siba elr netonnet, kommer inte ihåg. Dubbla 4770, en AMD Athlon 6000, och 12 Gb minne också detta runt 8 sträcket.

Hahah, okej, tack! Fan vilka jävla scammerpalats. De skryter alltid med RAM-minnet också... Har egen erfarenhet i mina yngre år. Nu står burken i andra hemmet med utdaterat grafikkort, rätt seg processor och fortfarande 4 gig RAM :).
Nästan dubbla kraften säger man ju inte nej till! Aldrig mer färdiga, hårda paket...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Techd:

Heliga moder... Något mer som jag får bättre än det färdiga paketet? Kan vilka paket som helst köra på 2 grafikkort förresten? Vad är kravet, mycket ram och kompatibelt moderkort/processor?

Kravet är att man har ett moderkort med 2 eller flera PCI-E platser, ett crossfire/SLI kompatibelt moderkort.

Skrivet av Techd:

Hörde att Inet.se bygger ihop kolossen för en hyfsad summa och testar hur den funkar, kan någon bekräfta?

Ja, dem bygger ihop datorn och testar den, men det kostar hela 800, vilket är pengar som de flesta hellre hade lagt på bättre komponenter, då det är väldigt enkelt att bygga ihop datorn. Finns massvis med guider och hjälp att få på internet.

Skrivet av Techd:

Battlefield bad company 2 tänkte jag också inhandla snart, är det lite mer krävande?

Ja, det är lite mer krävande, dock inte så krävande så att du behöver lägga ut 10k på datorn, om du nu inte spelar på höga upplösningar ( =flera skärmar)

Skrivet av Techd:

Dvd-brännarn är optionell som jag har förstått, eller? (:
Förresten! En skärm skulle vara fina fisken. Jag kanske kan sno åt mig en tv i flytten, vet någon vad en HD-kabel eller vad de heter kostar?

Jao, såklart kan du välja själv om du vill ha optisk enhet eller inte. HDMI-kablar brukar ligga på några hundralappar, beroende på längd.

Skrivet av Techd:

Edit: Förresten, vilken kylare skulle vara den du bytte ut mot Noctuan? De 2 som är inbyggda i chassit? Antar att fläkten måste sitta på insidan av chassit, men folk klagar på storleken på Noctuan i recensionerna, får den plats? Lägger gärna ut 700 på en tyst, bra kylare för övrigt.

Den kylare han tänkte att du skulle byta ut är den standardkylare som följer med för att kyla processorn, dessa brukar nämligen vara både dåliga och högljudda. Och ja, den får plats, annars vore det bra konstigt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Om du inte kan så mycket om datorer så bör du kanske låta inet bygga den åt dig. Det finns en mängd olika processorkylare, den jag länkade är en "vanlig" luftkyld som har fått bra kritik. Finns även lite snyggare, vattenkylda som den här:
https://www.inet.se/artikel/5321720/corsair-cooling-hydro-h70...
Den fungerar så med radiatorn du ser på bilden sitter mellan 2st fläktar som drar luft genom radiatron. Sedan går det 2st slangar med vatten i till den lilla pumpen man sätter på moderkortet ovanpå processorn.

En skärm till spel bör ha upplösningen 1920x1080 (Full HD) för bästa prestanda. De flesta har även 2ms vilket är i stortsett det snabbaste man kan få. Finns även lite dyrare med 120HZ (i stället för 75) som du med ett par 3D glassögon spela i just 3D.
Några bra prisvärda skärmar skulle väl kunna vara något nedanstående.
https://www.inet.se/artikel/2203744/acer-tft-24-g245habid
https://www.inet.se/artikel/2203101/benq-tft-24-g2420hdbl-led
https://www.inet.se/artikel/2203660/benq-tft-21-5-g2220hd

BenQ skärmarna finns både i LED eller LCD på båda storlekarna. Skiljer ungefär 300:- .

Sedan det sista, det som avgör om datorn klarar SLI är nätagget, det måsta ha tillräckligt med kraft för att kunna driva 2st grafikkort. Moderkortet, måsta ha 2st pci-e platser och stöd för SLI. Och självklart grafikkortet själv. (Dock har de flesta det.)

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Om du inte kan så mycket om datorer så bör du kanske låta inet bygga den åt dig. Det finns en mängd olika processorkylare, den jag länkade är en "vanlig" luftkyld som har fått bra kritik. Finns även lite snyggare, vattenkylda som den här:
Den fungerar så med radiatorn du ser på bilden sitter mellan 2st fläktar som drar luft genom radiatron. Sedan går det 2st slangar med vatten i till den lilla pumpen man sätter på moderkortet ovanpå processorn.

En skärm till spel bör ha upplösningen 1920x1080 (Full HD) för bästa prestanda. De flesta har även 2ms vilket är i stortsett det snabbaste man kan få. Finns även lite dyrare med 120HZ (i stället för 75) som du med ett par 3D glassögon spela i just 3D.

BenQ skärmarna finns både i LED eller LCD på båda storlekarna. Skiljer ungefär 300:- .

Sedan det sista, det som avgör om datorn klarar SLI är nätagget, det måsta ha tillräckligt med kraft för att kunna driva 2st grafikkort. Moderkortet, måsta ha 2st pci-e platser och stöd för SLI. Och självklart grafikkortet själv. (Dock har de flesta det.)

Okej, tack! Citerar bara en av er, annars blir det clusterfuck.
Skärmen jag har är en ganska ny samsung som kostade en del. Modellnummer le26a466, men hittade inte så mycket om den. Frågan är om jag ska använda den som tv eller datorskärm. Jag återkommer närmare flytten!

Nätagg-tipset jag fått stödjer alltså allt detta? Agget: https://www.inet.se/artikel/6900268/corsair-hx-650w-80-
Moderkortet verkar fint och så :). Räcker luftfläkten om man vill overclocka lagom mycket och utvinna mycket från paketet? Jag tänker låta Inet bygga datorn, den lyxen kostar jag på mig!

Edit: Förresten, har dvdbrännare annan funktion än att bränna saker till skivor? Hjälper de till att läsa av skivor snabbare eller något, är det något jag missar? Eftersom att den enda dvdbrännare jag sett är på farsans jobb när jag var liten. Insåg inte att de var så poppis som efter en snabb google.
Edit 2: Behövs verkligen 2 grafikkort? Får man ut så mycket mer? Behövs inte ett starkare nätagg då, eftersom att grafikkortet kräver 450 W minst? Vad säger ni om att skippa dubbla grafikkort? Räcker ett av dessa eller ska man välja ett lite starkare samtidigt som att jag väljer detta agg?
Då jag inte tänkte overclocka så himla mycket hörde jag också att fläkten kanske är överflöd, även om inbyggda fläktarna är dåliga. Sanning i det?

Glömde ännu en fråga.
Permalänk
Medlem

har nu beställt ovanstående system med två st grafikkort +BenQ TFT 24" G2420HDBL LED Duger det till dom vanligaste spelen idag eller i vilken klass ligger man nu?

Skrivet av lp0l:

Permalänk
Medlem
Skrivet av wOOzle:

har nu beställt ovanstående system med två st grafikkort +BenQ TFT 24" G2420HDBL LED Duger det till dom vanligaste spelen idag eller i vilken klass ligger man nu?

Kul att min tråd kunde hjälpa flera ;). Stort tack till lp0l.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wOOzle:

Det duger gott och väl, du bör maxa spel som, mafia 2, cod mw2 eller crysis osv.

Edit: Skulle vara kul med ett galleri på datorn sen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techd:

Kul att min tråd kunde hjälpa flera ;). Stort tack till lp0l.

Bara kul att hjälpa till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skriver en ny post med frågan, eftersom att en edit inte uppmärksammas så mycket ;).
Behövs verkligen 2 grafikkort? Får man ut så mycket mer? Behövs inte ett starkare nätagg då, eftersom att grafikkortet kräver 450 W minst? Vad säger ni om att skippa dubbla grafikkort? Räcker ett av dessa eller ska man välja ett lite starkare samtidigt som att jag väljer detta agg?
Då jag inte tänkte overclocka så himla mycket hörde jag också att fläkten kanske är överflöd, även om inbyggda fläktarna är dåliga. Sanning i det?
Jag har bara hört dåliga saker om sparkle sedan jag startade tråden. Bara skitrykten som inte grundar sig någonstans? Är sparklefamiljen NVIDIAs svarta får? Återkommer som sagt med skärmval

Permalänk
Medlem

M skulle och villa veta nått om sparkle, om de typ motsvarar en padda eller om den e bra den me..

Permalänk
Skrivet av Perra12:

M skulle och villa veta nått om sparkle, om de typ motsvarar en padda eller om den e bra den me..

De är bra, enda skillnaden mot t.ex. Gigabyte och Zotac är att de endast har ett års garanti istället för två.

EDIT: En fråga:
Jag ska köpa dator snart, och då ligger valet mellan 1GB och 768MB GTX 460 i SLI, är det värt 1000kr för att få 1GB?

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Om jag var du skulle jag istället köpa en ssd för ett grafikkort. Mitt GTX 275 klarade Bad Company 2 på nästan högsta inställningarna, (antialiasing var inte på max och den andra). 60 fps genom hela spelet förutom på kanske 5 ställen där jag droppade till 40-50 fps.
Om du kör starcraft och såna spel är 2 grafikkort SJUKT overkill, ett 460 är overkill för Starcraft.

Köp Gigabyte's 460 ist btw.
Gigabyte GeForce GTX 460 768MB OC - Inet.se
Billigare också.

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techd:

Jag skriver en ny post med frågan, eftersom att en edit inte uppmärksammas så mycket ;).
Behövs verkligen 2 grafikkort? Får man ut så mycket mer? Behövs inte ett starkare nätagg då, eftersom att grafikkortet kräver 450 W minst? Vad säger ni om att skippa dubbla grafikkort? Räcker ett av dessa eller ska man välja ett lite starkare samtidigt som att jag väljer detta agg?
Jag har bara hört dåliga saker om sparkle sedan jag startade tråden. Bara skitrykten som inte grundar sig någonstans? Är sparklefamiljen NVIDIAs svarta får? Återkommer som sagt med skärmval

Du bör klara dig bra på ett kort just nu, jag hade hellre lagt pengarna för det andra på en SSD att köra operativsystemet och dina mest använda spel/program ifrån, det kommer göra en markant skillnad i hur snabb du upplever din dator, sen kan du ju alltid komplettera med ett grafikkort till senare om du känner att det behövs!

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik4870:

Om jag var du skulle jag istället köpa en ssd för ett grafikkort. Mitt GTX 275 klarade Bad Company 2 på nästan högsta inställningarna, (antialiasing var inte på max och den andra). 60 fps genom hela spelet förutom på kanske 5 ställen där jag droppade till 40-50 fps.
Om du kör starcraft och såna spel är 2 grafikkort SJUKT overkill, ett 460 är overkill för Starcraft.

Köp Gigabyte's 460 ist btw.
Gigabyte GeForce GTX 460 768MB OC - Inet.se
Billigare också.

Skrivet av Eduardo:

Du bör klara dig bra på ett kort just nu, jag hade hellre lagt pengarna för det andra på en SSD att köra operativsystemet och dina mest använda spel/program ifrån, det kommer göra en markant skillnad i hur snabb du upplever din dator, sen kan du ju alltid komplettera med ett grafikkort till senare om du känner att det behövs!

Hmm, okej. Med denna setup kan man ändå lägga till ett grafikkort om det skulle behövas i framtiden :). Skulle inte prestandan på BC2 och L4D2 öka med två eller körs de smidigt ändå? Ska kolla vilket kort jag har i andra datorn, som laggar även på lägsta grafiken, har för mig att det ändå inte är så uselt.
Fler tips på grafikkort? Räcker ett med 768 MB eller ska man dra till med en gig? Overclocking kommer att studeras och troligtvis användas.

Edit: Hur tjänar man på SSD över vanlig 3.5"? En SSD som kostar 200 kr mer än 3.5"arn på 1 terrabyte är ju på 32 gig. Annan teknologi? Tjänar man verkligen så mycket i minne? Hur mycket minne i hårddisken vill man lägga ut pengar på i sådana fall till min setup?

en fråga
Permalänk
Medlem
Skrivet av Techd:

Hmm, okej. Med denna setup kan man ändå lägga till ett grafikkort om det skulle behövas i framtiden :). Skulle inte prestandan på BC2 och L4D2 öka med två eller körs de smidigt ändå? Ska kolla vilket kort jag har i andra datorn, som laggar även på lägsta grafiken, har för mig att det ändå inte är så uselt.
Fler tips på grafikkort? Räcker ett med 768 MB eller ska man dra till med en gig? Overclocking kommer att studeras och troligtvis användas.

Edit: Hur tjänar man på SSD över vanlig 3.5"? En SSD som kostar 200 kr mer än 3.5"arn på 1 terrabyte är ju på 32 gig. Annan teknologi? Tjänar man verkligen så mycket i minne? Hur mycket minne i hårddisken vill man lägga ut pengar på i sådana fall till min setup?

2 grafikkort ger dig tyvärr inte en 100% ökning, vid SLI är det väl runt 90%, +/- några procent beroende på spel. Om jag vore du skulle jag köpt datorn nu och lägga till en SSD senare då du "bara" har 10k.
Om du kör på högre inställningar vore 1gb på grafikkortet att föredra.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Asus är väll inget kvalite modekort precis...? e de inte bättre med amd x6 kärnor med ? mer framtids säker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra12:

Asus är väll inget kvalite modekort precis...?

Asus är nog en av dom bästa när det gäller kvalitét. (av egna erfarenheter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

2 grafikkort ger dig tyvärr inte en 100% ökning, vid SLI är det väl runt 90%, +/- några procent beroende på spel. Om jag vore du skulle jag köpt datorn nu och lägga till en SSD senare då du "bara" har 10k.
Om du kör på högre inställningar vore 1gb på grafikkortet att föredra.

Ger SLI 90% Prestandaökning?
- Sen får man ju inte heller glömma att exempelvis 2x1024MB Grafikkort inte ger 2024MB grafikminne utan fortfarande bara 1024Mb.

Nej jag skulle absolut satsat på ett grafikkort nu och en SSD för att senare komplettera med ytterligare ett grafikkort, OM det skulle visa sig behövas.

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem

"Maxa spel som x, x och mw2". Ang GTX 460 SLI.

Tack, dagens garv.

Permalänk

Var inte budget på 10 tusen? Varför rekommenderar alla ssd då? Om du tar bort ett grafikkort och lägger till montering Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se så hamnar du på ca 9600 kr..

SSD är överskattat enligt mig. Bra, helt klart, men inte värt hur mycket det kostar idag!
Ett grafikkort räcker utan problem för dig, du kan alltid lägga till ett senare om du vill ha bättre prestanda.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk

Samsung Modell nummer le26a466 Är bara hd Ready (1366 x 768) så skulle ej använda den till Dator skärm (så ny skärm)

Skulle köpt 1 grafikkort och köpt ett till senare. (om det skulle behövas)
Du kan ta pengarna som blir över till en skärm just nu istället för 2 grafikkort.
Skulle också skippar SSD - Hjälper inte i Starcraft 2 (du får fortfarande vänta på alla andra)

Sen så finns det ju costom maps där det finns för många units som gör att alla i matchen laggar^^ så kan ni ju inte säga att 460 är overkill för sc2

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

eller så väntar man med att köpa någon vecka tills atis nya kort har hittat ut i affären

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Här.

Lägg till byggnation och kanske ett till 460 om/när du har råd.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Ger SLI 90% Prestandaökning?
- Sen får man ju inte heller glömma att exempelvis 2x1024MB Grafikkort inte ger 2024MB grafikminne utan fortfarande bara 1024Mb.

Nej jag skulle absolut satsat på ett grafikkort nu och en SSD för att senare komplettera med ytterligare ett grafikkort, OM det skulle visa sig behövas.

Om du går från 1 GeForrce till 2 stycken av samma sort så kan du förvänta dig runt 90% prestandaökning, detta beror dock som sagt på vilket spel du kör. Prestandaökningen brukar bli högre desto högre upplösning.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T