Permalänk
Skrivet av flipstah:

Btw, blir det sleeving på detta?

Dark har köpt sleeving iallafall, från Indomo..

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd

Helt klart något av det dyraste o bästa på marknaden!

Men det vore roligare om man fick se lite OC på detta system!

Samt lite benchmark.

Samt att det står att du har 2 stycken dell skärmar :S jag får det till 3 men det är nog bara en miss eller?

Visa signatur

Sitter på en pentium 1 @ 33mhz
12mb ram
o 1 gig HD

Ja det e jag som skänker bort saker till folk....

Permalänk

Gillar detta starkt, men skulle gärna vilja se hur allt ser ut utan redigerade bilder 10p vilket som.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk

Galen dator!!!

10P SPIKAT!

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Inaktiv

.

Permalänk
Medlem

Lär ju ha kostat en del, men 10/10 spikat!

Permalänk
Skrivet av Skumtomten:

Vart är modifikationerna? För full pott hos mig krävs det allt lite mer än att kunna montera dyra komponenter.

Skulle uppskatta lite vettiga helhetsbilder också.

Kan ta av mig gnällmasken och säga att jag gillar Tjernobyl-temat, var fyndigt med "reaktor-pumparna" måste jag säga. Får dock hoppas att ditt bygge inte går samma öde till mötes som det riktiga kärnkraftverket.

När det kommer till sweclockers kan man gnälla hur mycket man vill till mig utan att jag bryr mig. Detta är inte riktat mot dig och jag tycker inte att du gnäller XD. Nä vill man se super modifikationer så får man vända sig till allas älskade "Wolverine" Inte min dock...... Jag är nöjd med mina plattor till pumparna,rörbelysningen samt top panelen. De som känner mig vet att jag bygger stilrena chassin och inget trams med bling bling och kolla min dator ser ut som optimus prime. Mer helhetsbilder kommer så det är bara att kolla in lite då och då.

Permalänk
Skrivet av Contrista:

Du får gärna berätta vilken kamera du har och lite kort om hur du får så snygga bilder

Kamera är en samsung ST550 sen så e det bara att leka i photoshop XD

Skrivet av sack:

"Hi guys! sack here.. Yeah" - ..Hehe välkommen tillbaka i forumet och galleriet.

Säkerligen ett snyggare bygge i verkligheten. Det enda som jag egentligen gillade, utöver hårdvaran var den utsvarvade texten på toppen och plattorna till pumparna. De var riktigt roliga och välgjorda. Gjort dem själv?

Tack! Till pumparna gjorde jag all själv. Top panelen är gjord utav ingen annan än min vän Epic! då jag själv inte hade någon tid med det. Jag gav honom mina ritningar och mått som jag sjulle använda och han gjorde den åt mig. Anars gör jag allt själv när det kommer till mina byggen då jag bara behöver åka över till gila ab där jag har alla maskiner i världen att leka med då bolaget ägs utav familjen

Kan säga att jag uppskattar snygga bilder mer än informativa bilder. Men dessa var alldeles korniga och matta. Ingenting för mig med andra ord.

De duger mer än väl för sweclockers. Jag har slutat lägga ner min tid för swec tyvär

För att jag ska kunna ge det här bygget betyg rätt betyg vill jag se lite ändringar, och se det här som konstruktiv kritik.

Absolut! kritik är kul men förvänta dig inget utav mig på swec som sagt XD

# Sleeving / Enhetlig färg på nätaggets kablar (MDPC-X sleeving, för kom igen - inget annat duger i slutändan)

Stämmer sleeving blir det och de kommer vara från mdcp då de jag skaffat från indome inte var bra.

# Bilder tagna, antingen med en ordentlig kamera eller med rätt inställningar, antar att det är typ, en iPhone du tagit dem med?

Iphone? nej nej haha. Bilderna är tagna med en samsung st550 mer än så är inte swec värd. Men iphone kom igen nu sack XD. Jo de blev lite koniga då jag skruva lite på kontrasten i photoshop samt förminska dem då de var allt för stora. Men originalen på datorn skulle du nog inte klaga över XD

# Bilder på slangdragningen

Det kommer

# Bilder på kabeldragningen

Det kommer

# Helhetsbilder

Det kommer flera

# Bilder på dina egna smarta lösningar, och kanske lite om varför du gjort som du gjort. Varför du använder 3st pumpar och så vidare. Nu vet jag, eftersom att jag kan läsa vad varje pump är till. Men jag vill helt enkelt kunna se och förstå varför du kör tre loops och hur du har löst det. Hur trivs med ett chassi där moderkortet ligger som det gör på ditt. Hur grafikkorten presterar. Etc etc.

Det kommer men inte här! Då får du vända dig till min youtube kanal.......Sorry

Ja, det var väl vad jag kom på såhär på rak arm.

Och en rak arm var det XD

Jag tycker inte att Sweclockers galleri ska användas för att promota något annat, därför vill jag kunna få fullkomlig information om bygget, om det finns. Lycka till och jag hoppas att du inte tar illa upp. Jag har höga krav på mig själv, och därmed också på andra. Då speciellt på andra som ser sig själva som duktiga byggare, eller rent av visionärer.

Jag tar inte illa up vännen. Men då jag har stora anledningar till att jag nästan skiter i swec har med vissa saker att göra som inte kan nämnas då det tas bort. Även detta kanske tas bort vem vet vem bryr sig. Jag gav mitt allt här innan jag dumpa det för youtube. Hade giveaways där jag gav bort gtx 295 ,5870 , chassi med mera. Forumet finns kvar tror jag sök på darkmx1000. Med tanke på allt jag gjorde tycker man att det skulle uppskattas mer här........Så i packed my bags and left this hole!

Sveriges moddningscen är inte speciellt stor, de få som vunnit de svenska forumiternas hjärtan (du inkluderad) måste då också ge det lilla extra. Mitt sätt att göra det är inte bara genom att själv anstränga mig rejält med mina egna byggen, samtidigt som jag låter andra reflektera om mina verk utan också att ge ett mitt perspektiv på andras byggen. På så sätt kan vi se det som man själv -Hemma blind som man blir- har missat och således utvecklas längre än vad vi annars hade kunnat gjort. Vygotskij kallar det proximal utveckling, du får kalla det vad du vill.

Låter vettigt vännen och jag gör allt detta men inte här. NEJ NEJ NEJ jag vägrar!!!

Uppskattar också om du, som jag, tar dig tid och ser vad du tycker att jag kan göra bättre i något av mina projekt. Och ja, jag är lite uttråkad när man är på andra sidan Europa ifrån sin dator och då söker jag andra sätt att höja min nivå till nya höjder.

Ska kolla dina byggen och säga vad jag tycker XD

Men som sagt, välkommen tillbaka och jag hoppas att du klarar av att ta kritik för ditt arbete och att allt annat lämnas osagt. För det är väl för att få andras åsikter om ens bygge som vi lägger upp gallerier, och inte för att prata privatliv, ekonomi, släkt eller arbete.

Tack! Men jag är inte tillbax Jag la upp detta, på swec som en request från en youtube subscriber. Och mina subscribers vill jag inte svika. Jag hjälper dig mer än gärna om du vill eller undrar något. Och jag tar mer än gärna råd från någon som är vettig och smart som du.

Peace out,

Hannes

Skrivet av bbx8:

När kom du tillbaka :S?

Jag är inte tillbx. Detta är en tjänst till min subscriber på min kanal. Swec pffft lägger inte ner min tid här som förr. Inte efter att fått den kniven i ryggen

Grymt bygge som vanligt, grym gravyr på första bilderna och som alltid jättefiina bilder

Tack glad you like it!

Skrivet av klasvonklas:

Någon kanske har påpekat det tidigare, men jag tycker personligen att bilderna inte är allt för bra tagna. Det känns som att kontrasten är rejält uppskruvad, för mycket, eller andra justeringar vilket gör att det är svårt att se när delar börjar/slutar på bilderna. Synd tycker jag, då det ändå känns som att du har koll på vad du sysslar med.

Smaksak vad kan jag säga. De flesta är nöjda så det får vara XD

Det är en annan sak som jag också tycker är synd. Man kanske har ett grymt snyggt bygge, men har tagit bilderna med en usel kamera. Sen har man ett mindre bra bygge, fast som är taget med en riktigt bra kamera och kanske är något redigerade. Det känns som att det senare alternativet får mer poäng här i swe bara för att ögonen gillade de starkare färgerna och kontrasterna. Nu menar jag med detta inte alls att DarkMx1000:s bygge är ett "enklare" bygge, men ni förstår nog vad jag menar

Hehe jag är med. Original bilderna är det inget fel på men de var väldigt stora och dessa är förminskade

Skrivet av defaultbooi:

Fy fan va snyggt det där va, specielt gravyren. Mer sånna byggen på swec

Tack vännen men tror inte du kommer se mig mer här på swec. Youtube all the way för mig då min tid här är slut. Kanske något senare vid nästa bygge.........KANSKE

Skrivet av jaK0b:

För härligt tema du har! älskar allt som har med sånt o göra.

Chernobyls historia är något extra och då menar jag inte bygget

Skrivet av miffo:

Grymt snyggt dock redan sätt det på youtube

Weeeeeeeeeeee

Skrivet av Holic:

Hehe första albumet ja kommenterar
Men gilla detta starkt, mycket pga kärnkraftsvibbarna (jobbar med det)
Så tyckte det var lite kul med kylvattenpumparna och det

Nice jobb du har kul att få höra kritik från en som jobbar med detta

Skrivet av Skarhed:

Extremt bra album och snyggt gjort... Saknar dock några bra helhetsbilder så man får en uppfattning om hur chassit ser ut

Det kommer

Skrivet av sam7:

Väldigt imponerande, men ganska lätt att få fingeravtryck på eller?

Nej faktist inte om plexit är sprejad med anti finger print medel

Skrivet av Doofus:

Jag kan inte ge något betyg än, måste nog se mer helhetsbilder och gärna utan photoshop och diverse filter.
Förstår absolut ditt mörka tema och det råder inget tvivel om att detta bygge kommer följas.

Glad att du följer det och fler bilder kommer. Men bilderna kommer vara photoshopade som de andra

Skrivet av flipstah:

Vad är det för kamera då? Tycker bilderna ser väldigt gryniga ut? Men hursom så är det ett jävligt fett bygge som kommer följas:) Önskar bara det var bättre kvalle på bildern, men det är kanske som du säger: en smaksak^^ Och hur blir det med sleeving? Nästan ett måste till ett bygge i denna kaliber!

Kameran är en samsung st550 och original bilderna är super fina men för stora. Dessa är förminskade. Sleeving blir det

Skrivet av sack:

Vore kul om TS tog sig tiden och svara lite på berömmen, kritiken och förslagen.

Absolut men då jag inte hänger här kan det gå en tid emellan.

Skrivet av mille666:

Var det inte du som hade en flickvän som blev så uppmärksammad här på Sweclockers?

Jo

Skrivet av Fragdeath:

Mycket bra skriver, håller med till 100%!

Jag med. Men förvänta er inget under när det kommer till att skriva och svara

Permalänk
Skrivet av anon120994:

klappruttna bilder men fina delar, så du får 3P

Klappruttna......heh ok

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DarkMx1000:

Ska försöka svara på lite av det du skrev. Blev lite svårt när det var blandat med det jag skrev. Jo, med iPhonebilderna, dessa bilder du har nu är relativt lika dem du hade på ett annat bygge du hade uppe här, som du påstod dig ha tagit med en iPhone. Därför jag trodde att det var samma - lika.

Jag kommer inte att vända mig till din youtube kanal. Har inget youtube konto och kommer troligen inte att skaffa mig ett. Om du la upp galleriet här som en förfrågan från någon Subscriber så okej. Då förstår jag anledningen till varför du la upp den och inte är aktiv, medans du klankar ner på Swec för att du inte känner att Swec uppskattade dig. Anledningen till varför forumiterna inte uppskattade dina give-aways, bil, flickvän eller byggen kan vara för att känslan av det och din följda reaktion påvisar en "eftersom att jag ger bort det här så ska du hylla mig" attityd. Oavsett dina avsikter så blir det upp till var och en av åskådarna att själva utifrån sina egna erfarenheter värdera och tolka det dem upplever.

Internet har också en förmåga att frambringa det värsta hos oss och även om vi lika gärna hade kunnat vända ryggen till och låta personer som gör saker, ha saker eller tycker saker som vi inte håller med om bara vara så slänger vi gärna in en kommentar. Jag känner själv att vissa kommentarer ifrån dig kan vara onödiga. Men jag tycker också att gensvaret från många är onödiga likaså.

Ah well, nog med off-topic. Vad blir det för färger på sleevingen? Mina byggen hittar du genom länkarna i min signatur.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Ska försöka svara på lite av det du skrev. Blev lite svårt när det var blandat med det jag skrev. Jo, med iPhonebilderna, dessa bilder du har nu är relativt lika dem du hade på ett annat bygge du hade uppe här, som du påstod dig ha tagit med en iPhone. Därför jag trodde att det var samma - lika.

Jag kommer inte att vända mig till din youtube kanal. Har inget youtube konto och kommer troligen inte att skaffa mig ett. Om du la upp galleriet här som en förfrågan från någon Subscriber så okej. Då förstår jag anledningen till varför du la upp den och inte är aktiv, medans du klankar ner på Swec för att du inte känner att Swec uppskattade dig. Anledningen till varför forumiterna inte uppskattade dina give-aways, bil, flickvän eller byggen kan vara för att känslan av det och din följda reaktion påvisar en "eftersom att jag ger bort det här så ska du hylla mig" attityd. Oavsett dina avsikter så blir det upp till var och en av åskådarna att själva utifrån sina egna erfarenheter värdera och tolka det dem upplever.

Internet har också en förmåga att frambringa det värsta hos oss och även om vi lika gärna hade kunnat vända ryggen till och låta personer som gör saker, ha saker eller tycker saker som vi inte håller med om bara vara så slänger vi gärna in en kommentar. Jag känner själv att vissa kommentarer ifrån dig kan vara onödiga. Men jag tycker också att gensvaret från många är onödiga likaså.

Ah well, nog med off-topic. Vad blir det för färger på sleevingen? Mina byggen hittar du genom länkarna i min signatur.

Inget illa menat men du har fel när det kommer till mig. Jag bad aldrig folk här att avguda mig eller något annat. Jag gjorde mitt och la upp saker och ting och det blev visst lite för mycket för många här.Min attityd blev sämmre allt eftersom all skit växte så jag tröttna helt enkelt. Det finns en anledning till varför folk i sverige anses vara de mest avunda och snålaste människorna i norden. Men som sagt nog med the off-topic XD

röd och svart tänkte jag för sleeving..............Har du något tips på annan färg som kan passa?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DarkMx1000:

Inget illa menat men du har fel när det kommer till mig. Jag bad aldrig folk här att avguda mig eller något annat. Jag gjorde mitt och la upp saker och ting och det blev visst lite för mycket för många här.Min attityd blev sämmre allt eftersom all skit växte så jag tröttna helt enkelt. Det finns en anledning till varför folk i sverige anses vara de mest avunda och snålaste människorna i norden. Men som sagt nog med the off-topic XD

röd och svart tänkte jag för sleeving..............Har du något tips på annan färg som kan passa?

Jag säger inte att det är så, utan att det kan och har uppfattats så. Själv försöker jag hålla mig så objektiv som möjligt. Som svensk så är jag rätt neutral och ogillar dramatiken.

Vad sägs om just röd och svart som du säger. Röd sleeve med svarta detaljer. Ungefär tvärt om vad jag gjorde på CL[M]EAN-MACHINE.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Riktigt välgjort och fint bygge! Personligen så tycker jag inte att bilderna är särskilt bra, tycker du kunde skippat PS på många av dom och många fler helhets bilder utan massa skuggande, konstiga vinklar osv, tycker man missar mycket hur det egentligen ser ut. Även på youtube filmen. Bygget 10p, bilderna 2p.

Bättre bilder helt enkelt. Men som alltid gör du ett snyggt bygge vad jag har sett hittills av dina projekt!
Hoppas hobbyn fortsätter som den gör nu då det är riktigt kul att se

Permalänk
Skrivet av sack:

Jag säger inte att det är så, utan att det kan och har uppfattats så. Själv försöker jag hålla mig så objektiv som möjligt. Som svensk så är jag rätt neutral och ogillar dramatiken.

Vad sägs om just röd och svart som du säger. Röd sleeve med svarta detaljer. Ungefär tvärt om vad jag gjorde på CL[M]EAN-MACHINE.

Mmmm faktist kan bli riktigt nice...........Kollar på ditt bygge nu och funderar

Permalänk
Skrivet av matlo:

Riktigt välgjort och fint bygge! Personligen så tycker jag inte att bilderna är särskilt bra, tycker du kunde skippat PS på många av dom och många fler helhets bilder utan massa skuggande, konstiga vinklar osv, tycker man missar mycket hur det egentligen ser ut. Även på youtube filmen. Bygget 10p, bilderna 2p.

Bättre bilder helt enkelt. Men som alltid gör du ett snyggt bygge vad jag har sett hittills av dina projekt!
Hoppas hobbyn fortsätter som den gör nu då det är riktigt kul att se

Tack! jag kommer hålla på med detta ett bra tag XD Bilderna på youtube är samma som här.

Permalänk

Sweet bygge.
Kul att duhar tid och råd med ett sådant extrem bygge.
Själv så har man noll tålamod och två tummar mitt i handflatan

Snyggt,men håller med om PS på bilderna.
Grymt för övrigt

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk

pore vilken burk...vilka kort...

Visa signatur

i7 2600k @ 4.3ghz - Msi armor 980 Ti
p8p67 Deluxe - 8gb corsair
corsair ax 1200 - Antec 1200
win10 - 860 evo 500gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DarkMx1000:

Mmmm faktist kan bli riktigt nice...........Kollar på ditt bygge nu och funderar

Lämna gärna lite kritik också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Förbaskat snyggt med svart silver o lite rött.

Visa signatur

Grimmer (CAD/CAM ingenjör).

Permalänk
Medlem

SNYGGASTE BILDERNA OCH BYGGET JA SETT! är du rik vill man nästan fråga xD

Permalänk

Gillar verkligen bygget. Har kollat in det på youtube efter att jag sökt på en review av vattenblock och helt plötsligt spårades in i ditt bygge. Kommer ihåg när du kalla fittings för nipples Tycker om din youtubekanal för du går verkligen rakt på sak och skiter i allt annat.

Får man fråga vad det va som hände här på swec som gjorde att du försvann? Man blir ju lite nyfiken (pma mig om du vill).

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Din smutsiga jävel

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Skrivet av MarcusNO:

Din smutsiga jävel

Hehe japp

Permalänk
Avstängd

Riktigt snyggt bygge!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Hur kan det här få något annat än en femma!

Skit i om nån klagar, det där är ett grymt bygge.

Permalänk
Avstängd

jag gillar bygget även om jag inte är en fan av stora chassin. kollat på din youtube kanal några gånger kul med en svensk som lägger upp seriösa filmer med datorbyggande.

Permalänk
Medlem

Lätt en av dom snyggare byggen som finns på Swec, riktigt bra bilder också, riktigt fina detaljer överallt!
Full pott för detta.....

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk

This is Awesomeness!

Visa signatur

Server|2st Xeon E5620 2.4Ghz|Intel S5520HCR|48GB DDR3|150GBx2 RAID1 WD VelociRaptor | 18TB RAID6 |9280-24ie
Laptop
Lenovo T430, i7-3520 | 16GB RAM | 2x 512GB SSD | Nvidia 5400M
MacBook Air - Mid 2013

Permalänk

Jag är kär...

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem

omfg snubben me cashen !! va gick bygget på om man får fråga?