Permalänk
Skrivet av Contrista:

Härligt att se ännu ett snyggt bygge, men jag blev lite lessen förra gången jag såg ett från dig som aldrig blev avslutat här på SC, The uninvited såklart

Edit*

Håller med dom andra att det vore härligt med lite fler bilder över helheten, men måste också säga att jag är grymt avundsjuk!!! Om man bara hade pengar/sponsorer som du värkar ha...

Jag tröttna riktigt hårt på swec förut om du kanske kommer ihåg. Vilket ledde till att jag la ner allt här även mina giveaways som jag nu kör på youtube. Gå in på min kanal och kolla vad som gets bort. Om det inte var för allt gnäll,tjat och avund här på swec så................ja du hajar nog vad jag menar.

Här har du video på The Uninvited
YouTube - The Uninvited - 2009 Winter Build - Reupload

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkMx1000:

Jag tröttna riktigt hårt på swec förut om du kanske kommer ihåg. Vilket ledde till att jag la ner allt här även mina giveaways som jag nu kör på youtube. Gå in på min kanal och kolla vad som gets bort. Om det inte var för allt gnäll,tjat och avund här på swec så................ja du hajar nog vad jag menar.

Synd att folk ska vara så småsinta istället för att bara njuta av dina kreationer. De är väl den svenska avunden...

Permalänk

Du får gärna berätta vilken kamera du har och lite kort om hur du får så snygga bilder

Permalänk
Proffsmoddare

"Hi guys! sack here.. Yeah" - ..Hehe välkommen tillbaka i forumet och galleriet.

Säkerligen ett snyggare bygge i verkligheten. Det enda som jag egentligen gillade, utöver hårdvaran var den utsvarvade texten på toppen och plattorna till pumparna. De var riktigt roliga och välgjorda. Gjort dem själv?

Kan säga att jag uppskattar snygga bilder mer än informativa bilder. Men dessa var alldeles korniga och matta. Ingenting för mig med andra ord.

För att jag ska kunna ge det här bygget betyg rätt betyg vill jag se lite ändringar, och se det här som konstruktiv kritik.

# Sleeving / Enhetlig färg på nätaggets kablar (MDPC-X sleeving, för kom igen - inget annat duger i slutändan)

# Bilder tagna, antingen med en ordentlig kamera eller med rätt inställningar, antar att det är typ, en iPhone du tagit dem med?

# Bilder på slangdragningen

# Bilder på kabeldragningen

# Helhetsbilder

# Bilder på dina egna smarta lösningar, och kanske lite om varför du gjort som du gjort. Varför du använder 3st pumpar och så vidare. Nu vet jag, eftersom att jag kan läsa vad varje pump är till. Men jag vill helt enkelt kunna se och förstå varför du kör tre loops och hur du har löst det. Hur trivs med ett chassi där moderkortet ligger som det gör på ditt. Hur grafikkorten presterar. Etc etc.

Ja, det var väl vad jag kom på såhär på rak arm.

Jag tycker inte att Sweclockers galleri ska användas för att promota något annat, därför vill jag kunna få fullkomlig information om bygget, om det finns. Lycka till och jag hoppas att du inte tar illa upp. Jag har höga krav på mig själv, och därmed också på andra. Då speciellt på andra som ser sig själva som duktiga byggare, eller rent av visionärer.

Sveriges moddningscen är inte speciellt stor, de få som vunnit de svenska forumiternas hjärtan (du inkluderad) måste då också ge det lilla extra. Mitt sätt att göra det är inte bara genom att själv anstränga mig rejält med mina egna byggen, samtidigt som jag låter andra reflektera om mina verk utan också att ge ett mitt perspektiv på andras byggen. På så sätt kan vi se det som man själv -Hemma blind som man blir- har missat och således utvecklas längre än vad vi annars hade kunnat gjort. Vygotskij kallar det proximal utveckling, du får kalla det vad du vill.

Uppskattar också om du, som jag, tar dig tid och ser vad du tycker att jag kan göra bättre i något av mina projekt. Och ja, jag är lite uttråkad när man är på andra sidan Europa ifrån sin dator och då söker jag andra sätt att höja min nivå till nya höjder.

Men som sagt, välkommen tillbaka och jag hoppas att du klarar av att ta kritik för ditt arbete och att allt annat lämnas osagt. För det är väl för att få andras åsikter om ens bygge som vi lägger upp gallerier, och inte för att prata privatliv, ekonomi, släkt eller arbete.

Peace out,
Hannes

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Wooooooow!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Super snyggt Gillar Matrix korten Du är inte intresserad av att sälja en av kylarna? Dom var riktigt fräna

Visa signatur

MIN DATOR --> CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB | HDD: Samsung 1TB | Moderkort: Asus P7P55D Pro | PSU: Corsair HX750W | GPU: PowerColor Radeon HD5870 | OS: Windows 7 Professional 64 bit | Chassi: Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

När kom du tillbaka :S?

Grymt bygge som vanligt, grym gravyr på första bilderna och som alltid jättefiina bilder

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Någon kanske har påpekat det tidigare, men jag tycker personligen att bilderna inte är allt för bra tagna. Det känns som att kontrasten är rejält uppskruvad, för mycket, eller andra justeringar vilket gör att det är svårt att se när delar börjar/slutar på bilderna. Synd tycker jag, då det ändå känns som att du har koll på vad du sysslar med.

Det är en annan sak som jag också tycker är synd. Man kanske har ett grymt snyggt bygge, men har tagit bilderna med en usel kamera. Sen har man ett mindre bra bygge, fast som är taget med en riktigt bra kamera och kanske är något redigerade. Det känns som att det senare alternativet får mer poäng här i swe bara för att ögonen gillade de starkare färgerna och kontrasterna. Nu menar jag med detta inte alls att DarkMx1000:s bygge är ett "enklare" bygge, men ni förstår nog vad jag menar

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Shit, jag fick stånd.

Permalänk

Fy fan va snyggt det där va, specielt gravyren. Mer sånna byggen på swec

Permalänk
Medlem

För härligt tema du har! älskar allt som har med sånt o göra.

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt dock redan sätt det på youtube

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem

Hehe första albumet ja kommenterar
Men gilla detta starkt, mycket pga kärnkraftsvibbarna (jobbar med det)
Så tyckte det var lite kul med kylvattenpumparna och det

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Extremt bra album och snyggt gjort... Saknar dock några bra helhetsbilder så man får en uppfattning om hur chassit ser ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Extremt snygga bilder Photoshop kan verkligen höja dom flesta bilder

Permalänk
Medlem

maxxar den crysis då???

Gillar dina grafikkort Thumbs up för galleriet.

Permalänk
Medlem

Väldigt imponerande, men ganska lätt att få fingeravtryck på eller?

Permalänk
Medlem

jääääävlar va snyggt de va! får mig att drömma om att ha ett chassi/dator som den (y)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Har du råd med detta awesome-bygge så tycker jag allt att du har råd att unna dig en riktig kamera;) Svårt att tyda vad allt föreställer:P Men i övrigt, GRYMT men jag vänta med poäng^^ Btw, blir det sleeving på detta?

Permalänk

Sjukt grym och snygg dator !!!!

Permalänk
Medlem

Insta boner- Fyfan vad matrixkorten är snygga!
Nice job dude!

Permalänk
Skrivet av flipstah:

Har du råd med detta awesome-bygge så tycker jag allt att du har råd att unna dig en riktig kamera;) Svårt att tyda vad allt föreställer:P Men i övrigt, GRYMT men jag vänta med poäng^^ Btw, blir det sleeving på detta?

Kameran e det inget fel på inte bilderna heller,men det är smak sak. Jag lekte lite i photoshop....vissa giller den mörka stilen o vissa inte.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ge något betyg än, måste nog se mer helhetsbilder och gärna utan photoshop och diverse filter.
Förstår absolut ditt mörka tema och det råder inget tvivel om att detta bygge kommer följas.

Permalänk
Medlem

Vad är det för kamera då? Tycker bilderna ser väldigt gryniga ut? Men hursom så är det ett jävligt fett bygge som kommer följas:) Önskar bara det var bättre kvalle på bildern, men det är kanske som du säger: en smaksak^^ Och hur blir det med sleeving? Nästan ett måste till ett bygge i denna kaliber!

Permalänk
Medlem

Väntar på Meltdown =D

Permalänk

Kul att sig dig i galleriet igen!
Dina färdiga byggen har passat mig bättre men detta är ju inte klart än så jag hinner ju ändra mig

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

sjukt..

Visa signatur

Antec 902 | Intel Core i5 760 @ 3,27GHz | MSI P55 GD-65 | Corsair XMS3 4GB CL8 | eVGA GeForce GTX 470 | Corsiar H50 | Western Digital Caviar 500GB |

Permalänk
Proffsmoddare

Vore kul om TS tog sig tiden och svara lite på berömmen, kritiken och förslagen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Var det inte du som hade en flickvän som blev så uppmärksammad här på Sweclockers?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Skrivet av sack:

WALL OF TEXT

Peace out,
Hannes

Mycket bra skriver, håller med till 100%!

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE