Permalänk
Medlem

ny dator. tips

BenQ TFT 24" G2420HDBL LED st 1 990 kr
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ st 586 kr
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 st 849 kr
Intel Core i5 760, 2.8GHz st 1 839 kr
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC st 1 990 kr
Fractal Design Define R3, Svart st 899 kr
OCZ ModXStream Pro 600W st 577 kr
Samsung SH-S223C 22X DL Svart st 199 kr
Gigabyte GA-P55A-UD4 st 1 625 kr

e detta de bästa ja får för dessa pengarna? ni får gärna ge mig mer tips datorn ska mest spelas på o budget e 11000 med skärm.

Permalänk
Medlem

Inga svar?:(

Permalänk
Medlem

Tja.. beror på vem du frågar... Ska du köra sli så är detta ett alternativ men personligen hade jag hellre gått mot en 1366-rigg.. Ska du inte köra SLI så rekommenderar jag en AM3 rigg med en quad eller hexa

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Ny dator, kritik.

Tjena. Tänkte inhandla mig en dator. Har plockat ihop ett paket som jag tror e bra men vill veta era åsikter.

Något ni tycker jag ska ändra eller liknande? Vill hålla mig till ca 10.5. Det ska ingå datorn och skärm. Resten har jag och jag har en kompis som hjälper mig att bygga. Sen, är det svårt att bygga en dator? jag har ju lite koll. Men vet inte hur duktig min kompis är så skulle va gött om ni säger ngt om hur det är att bygga en dator. Tack på förhand!:) (bilden blev lite suddig men ni ser nog )

Permalänk
Hedersmedlem

kan ju ta am3 (955 + m4n98td) lite kraftigare agg, lite billagre chassi och få SLI för det priset alt. gtx470 genom att byta enbart mobo+cpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

kan ju ta am3 (955 + m4n98td) lite kraftigare agg, lite billagre chassi och få SLI för det priset alt. gtx470 genom att byta enbart mobo+cpu

Aser länka gärna lite. E det verkligen värt att köra sli redan? orkar inte ett 460 i princip allt? Jag vill ha en stabil dator som ska vara framtidssäker och lätt att uppgradera. Man kan ju byta eller köpta ett till grafikkort senare när man känner att de inte orkar riktigt.

Permalänk
Hedersmedlem

brukar vara bättre att byta till nya generationen istället då, om du inte planerar att köpa ett till gtx460 inom 6 månader har jag svårt att se att du kommer att göra det öht.
GTX460 skalar grymt bra i SLI. Ett GTX460 torde orka "allt" beroende på vad du definierar som allt (min gamla amd x2 5600+ med ett gt7900 klarade också "allt" (fram tills för ett år sedan typ) men i lägre upplösning osv).
Alternativet är ju GTX470 om du kan stå ut med ljudnivån. Till en spelburk hade jag satsat på am3 då du kan spara in nästan en tusenlapp jämfört med paketet ovan vilket kan användas till vad du nu vill (gtx 470 kostar ju ungefär 400kr mer).

Permalänk
Medlem

Vilken am3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

brukar vara bättre att byta till nya generationen istället då, om du inte planerar att köpa ett till gtx460 inom 6 månader har jag svårt att se att du kommer att göra det öht.
GTX460 skalar grymt bra i SLI. Ett GTX460 torde orka "allt" beroende på vad du definierar som allt (min gamla amd x2 5600+ med ett gt7900 klarade också "allt" (fram tills för ett år sedan typ) men i lägre upplösning osv).
Alternativet är ju GTX470 om du kan stå ut med ljudnivån. Till en spelburk hade jag satsat på am3 då du kan spara in nästan en tusenlapp jämfört med paketet ovan vilket kan användas till vad du nu vill (gtx 470 kostar ju ungefär 400kr mer).

vilken am3? som du märker så e inte detta min grej helt å hållet så hjälp mig gärna o skriv på lite lättare språk :=)

Permalänk
Medlem

Här e länk till bilden så ni kan zooma in Hjälp mig nu!
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-----------------dator.JP...

Permalänk
Medlem

Datorköpt. Några invändningar/åsikter?

Hejsan sweclockers! E sugen på en ny dator och har plockat ihop ett paket. Budget 12k max med skärm samt tangentbord ifall ni skulle vilja ändra på ngt.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/dator!!.JPG

Där har ni det paketet som jag har plockat ihop.

Är tacksam för alla svar och åsikter om vad som helst i paketet!

Permalänk
Medlem

Kolla komplett.se jag plockade ihop datordelar där endast från 1337 erbjudanden och fick ett KOMPLETT paket alltså mus, högtalare (5.1), skärm, tangentbord och dator för 12k. GTX 460 1GB grafikkort och i5 760 processor.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Har du tänkt att köpa fler grafikkort senare? Annars bör du ta ett billigare nätagg, ex: Corsairs 550W som är bra pris på nu. Du kan nog köra med den riggen och 2 grafikkort på 550W också...

Permalänk
Medlem

Klarar verkligen ett 550w 460 SLI? tänkte att de kan ju vara bra i framtiden med lite extra krut. Om man uppgraderar och kanske lär sig att överklocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Kolla komplett.se jag plockade ihop datordelar där endast från 1337 erbjudanden och fick ett KOMPLETT paket alltså mus, högtalare (5.1), skärm, tangentbord och dator för 12k. GTX 460 1GB grafikkort och i5 760 processor.

Länka gärna vad du köpte

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du kan komma att bli besviken när du ska sätta fast processorn i moderkortet. Tyvärr...

Mvh John

Permalänk
Medlem
Skrivet av poorlima:

Du kan komma att bli besviken när du ska sätta fast processorn i moderkortet. Tyvärr...

Mvh John

Funkar inte hans processor ihop med moderkortet?;P

Permalänk
Medlem

MER SVAR ALLIHOPA! KOMIGEN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9423:

Funkar inte hans processor ihop med moderkortet?;P

Nej, det gör det inte. CPU:n (i5 760) är LGA1156 och moderkortet är AM3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiNikor:

Nej, det gör det inte. CPU:n (i5 760) är LGA1156 och moderkortet är AM3

Jobbigt för honom så går de när man inte tänker efter.

Permalänk
Medlem

ta ett corsair nätagg istället sen ex Gigabyte GA-P55A-UD4 som moderkort. iallefall ett p55 moderkort

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sc0rp1E:

ta ett corsair nätagg istället sen ex Gigabyte GA-P55A-UD4 som moderkort. iallefall ett p55 moderkort

Jag har ju tagit ett corsair agg? och moderkortet är väl bra? Vrf skulle jag byta ut det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9423:

Ja och moderkortet är väl bra? Vrf skulle jag byta ut det?

Därför att det är ett AMD moderkort med socket AM3 som inte passar din INTEL cpu !

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem

du har ju tagit ett xfx nät agg hmm. Men men p55 mobo ffs!!

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jycklo:

Därför att det är ett AMD moderkort med socket AM3 som inte passar din INTEL cpu !

Det står ju på inet att moderkortet är för socket 1156?

Permalänk
Medlem

Kan du inte ta och starta ytterligare en tråd där du frågar om hjälp ang. datorköp denna månaden,du har ju bara fått ihop 3 trådar än

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sc0rp1E:

du har ju tagit ett xfx nät agg hmm. Men men p55 mobo ffs!!

Ni blandar ihop flera personer - det är Wedes som har ett XFX-agg och ett AM3-mobo... inte Ante!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Hedersmedlem

Du hade skapat tre snarlika trådar. Jag har slagit ihop dem eftersom det inte är lämpligt med mer än en tråd om samma ämne. Det blir ju mycket enklare att hålla koll på diskussionen då, och dessutom kan det vara lite orättvist om någon får mer uppmärksamhet eftersom den har flera trådar. Tänk på det här i fortsättningen.

*trådar sammanfogade*

Skrivet av ante9423:

MER SVAR ALLIHOPA! KOMIGEN!

Skrivet av ante9423:

Inga svar?:(

Vänligen notera att den typen av inlägg inte är tillåtna. Den här gången låser jag inte din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av poorlima:

Mvh John

Wups, hade lite bråttom där, moderkortet funkar såklart inte tillsammans med processorn Kollade inte specifikationer utan kom bara ihåg att någon rekommenderat moderkortet förut och att det var bra för denna prisklassen. Gigabyte UD4 funkar nog bra.

Och XFX nätagget tog jag bara eftersom det fanns med på erbjudande-sidan. Jag valde inte ut komponenterna särskilt försiktigt utan försökte bara se om det gick att få ihop ett helt paket med produkter med nedsatta priser.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4