Permalänk
Medlem

BC2 Låga fps i Spawnmenyn?

Jag har nyligen införskaffat mig ett extra 5850 som jag kör i crossfire. Efter detta har jag fått ett mindre men störande problem i bad company 2.
Varje gång jag loggar in på en ny server och kommer till den "grå vapenväljar menyn" får jag riktigt låga FPS, efter att jag valt vapen och börjar spela så flyter de fint.
När jag väl dött så flyter det även bra i menyn.
Vad göra?

BTW, har redan testat att stänga ner antivirus scanning på spelets config.

Visa signatur

Spelburken: Chassi Corsair Obsidian 800D, Moderkort MSI P55-GD85, CPU Intel i5 750 @ 3,8ghz, Minne 8gb luftkylda Corsair Dominator, Grafikkort 2st Vatten konverterade Zotac GTX 480, (Vattenkylning: Radiator XSPC RX360, uv blå slang, CPU Kylare EK-Supreme HF, Grafikkortskyl 2st EK-FC480 GTX, Brygga EK-FC Bridge Serial 3-slot, Pump Phobya DC12-400 Tank 300ml 5,25" från XSPC.) SSD Intel g2 80gb, HDD1 2tb Seagate, HDD2 500gb Western.

Permalänk
Medlem

Ehm.. Tkr inte att det är så stort problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WAzP_:

Jag har nyligen införskaffat mig ett extra 5850 som jag kör i crossfire. Efter detta har jag fått ett mindre men störande problem i bad company 2.
Varje gång jag loggar in på en ny server och kommer till den "grå vapenväljar menyn" får jag riktigt låga FPS, efter att jag valt vapen och börjar spela så flyter de fint.
När jag väl dött så flyter det även bra i menyn.
Vad göra?

BTW, har redan testat att stänga ner antivirus scanning på spelets config.

Har ungefär samma problem fast för mig är det sjukt låg fps i några sekunder sen blir det normalt.

Skrivet av Maxudd:

Ehm.. Tkr inte att det är så stort problem?

Testat att välja vapen och olika specs i 1-3 fps?

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk

Har alltid det problemet i BC2. Du är således inte ensam.

Permalänk
Medlem

Säkert samma sak som när jag hade Quad-SLI med GTX295. Sprang runt i 2d-clocks på vissa banor på MW2 bara för att korten fick för sig att det inte behövdes 3d-clocks. Nu när du, TS skaffade ett till kort så kanske dom får för sig att dom också är kraftiga nog att driva den menyn i 2d-clocks. Brukade krävas en och annan smoke för att mina skulle hoppa upp till 3d-clocks.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Säkert samma sak som när jag hade Quad-SLI med GTX295. Sprang runt i 2d-clocks på vissa banor på MW2 bara för att korten fick för sig att det inte behövdes 3d-clocks. Nu när du, TS skaffade ett till kort så kanske dom får för sig att dom också är kraftiga nog att driva den menyn i 2d-clocks. Brukade krävas en och annan smoke för att mina skulle hoppa upp till 3d-clocks.

Hmm, tror du de räcker att installera om drivrutinerna?
Jag har funderat på ifall de inte kan vara så att korten går ner i nån slags power saving när de inte behövs mycket kräm. ska pröva att ställa clockfrekvenserna statiskt istället en gång.

Visa signatur

Spelburken: Chassi Corsair Obsidian 800D, Moderkort MSI P55-GD85, CPU Intel i5 750 @ 3,8ghz, Minne 8gb luftkylda Corsair Dominator, Grafikkort 2st Vatten konverterade Zotac GTX 480, (Vattenkylning: Radiator XSPC RX360, uv blå slang, CPU Kylare EK-Supreme HF, Grafikkortskyl 2st EK-FC480 GTX, Brygga EK-FC Bridge Serial 3-slot, Pump Phobya DC12-400 Tank 300ml 5,25" från XSPC.) SSD Intel g2 80gb, HDD1 2tb Seagate, HDD2 500gb Western.

Permalänk
Medlem

Powersaving är ett jävla dravel.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

Någon som har en lösnign på detta problem?
Körde igår in ett till XFX HD5850 BE i datorn.
Och ja det är sjukt irriterand att välja vapen i 3-7 FPS.

Annars så vart det en rejäl prestandaboost i spelet!

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Skrivet av bondenpaavo:

Någon som har en lösnign på detta problem?
Körde igår in ett till XFX HD5850 BE i datorn.
Och ja det är sjukt irriterand att välja vapen i 3-7 FPS.

Annars så vart det en rejäl prestandaboost i spelet!

Jag antar det är endast just när du joinat, jag har själv samma problem just när man kommit in på servern men sen flyter det på resten av matchen. Jag har ännu inte funnit lösningen.

Permalänk
Medlem

Virusprogramet skulle jag säga. Funnits skitlänge detta problemet. När jag hade avg löste jag det med att lägga till min bc2 map i "exclude"

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Virusprogramet skulle jag säga. Funnits skitlänge detta problemet. När jag hade avg löste jag det med att lägga till min bc2 map i "exclude"

För ATI/AMD så ska det vara CF som skapar problem i alla fall, Nvidia som du har kan det mycket väl vara som du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

För ATI/AMD så ska det vara CF som skapar problem i alla fall, Nvidia som du har kan det mycket väl vara som du säger.

Jag hade samma problem när jag hade 5850 CF och löste det på samma sätt då

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Jag hade samma problem när jag hade 5850 CF och löste det på samma sätt då

Testade nu med NOD32, fungerade inte. Kanske man måste starta om datorn men jag betvivlar det.

Permalänk
Medlem

Installerade nyss ett till 5850, har samma problem. Spelar inte så mycket bfbc2 längre, men lite irriterande.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Fick detta problemet efter jag installerade senaste ATI drivers samt CCC.

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti