Permalänk
Medlem

Sökes någon som har klockat AMd 1055T

Har dator i sign.
Skulle behöva veta vad folk har för settings på sina klock. Då jag är sugen på att klocka min lite. Just nu på 2.8GHz ligger den på 40grader i full stress med det absolut lägsta varvet på mina fläktar.. Så lär ju kunna dra upp den en hel del om jag även drar upp hastigheten på fläktarna...

Men kommer ihåg senast utan att ändra volten så kunde jag inte komma över 3.5GHz, så skulle vilja se vad folk har för clock-settings och testa någon av de ...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | NVIDIA RTX 5080

Permalänk
Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av kwame:

Har dator i sign.
Skulle behöva veta vad folk har för settings på sina klock. Då jag är sugen på att klocka min lite. Just nu på 2.8GHz ligger den på 40grader i full stress med det absolut lägsta varvet på mina fläktar.. Så lär ju kunna dra upp den en hel del om jag även drar upp hastigheten på fläktarna...

Men kommer ihåg senast utan att ändra volten så kunde jag inte komma över 3.5GHz, så skulle vilja se vad folk har för clock-settings och testa någon av de ...

Höj 50Mhz i taget starta windows, kör occt 10-15min.
När du får bluscreen skruva upp volten lite och fortsätt likadant.
Gå inte över 1.55V-core

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||