ie 9, något att ha`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det har den där sjukt coola featuren som chrome inte har, nämligen att man kan ta "öppna" på en ex .torrent fil utan att den ska behöva sparas i en mapp. (Nej det är inte kul att rensa en hel hög med .torrent filer konstant)
Denna feature har dock alla webläsare förutom chrome så det är kanske inte så jättefräckt.

Jag löste det där genom att ha en default mapp jag sparar allt i. Och sedan aktiverar jag funktionen i utorrent som automatiskt laddar torrenter från en vald plats, och sedan tar bort dem.

Så just nu har jag skrivbordet som standard nedladdningsplats. Och allt jag laddar ner hamnar där, men torrenter dyker bara upp 1 sek innan de tas bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Du kan känna dig speciell, inte många som gillar IE i dagsläget!

Det är ju i daxläget som IE känns bra. Från IE 8 så är det en riktig bra webbläsare.
Men själv använder jag Opera och tycker den är mycket bättre än IE p.g.a. alla funktioner som jag saknar i IE.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

3 flikar på rad på en 19" skärm med upplösning 1440x900 Vs Chrome som jag kan ha 7 på rad utan problem..

På Opera kan du ha i grund och botten hur många du vill. Där ändras storleken på flikarna när det blir mer än "vad som får plats".

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Rekordmedlem

Den största skillnaden är väl hur företagen lagrar data om dig, google är värre än ms, google lever på att kartlägga dig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Får man gissa på att 90% av de som svarar inte ens testat ie9?

Tycker den har flera fördelar mot Chrome som tex GPU-acceleration (finns i Chrome 7 dev men är rätt buggigt) och möjligheten att köra sidor som "applikationer". De känns rätt lika i snabbhet på min dator i alla fall. Dock så är IE9 sämre när det gäller tillägg och därför är Firefox 4 beta6 det som gäller!

Permalänk
Skrivet av Knashatt:

På Opera kan du ha i grund och botten hur många du vill. Där ändras storleken på flikarna när det blir mer än "vad som får plats".

Samma sak med Chrome.

jag tycker IE9 är riktigt korkat upplagt med flikarna när de har gjort så att man inter får plats med fler! Varför lägga dem efter adressfältet?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelsvantesson:

Finns det något som gör ie 9 bättre än chrome?

Nej....finns bättre Chrome. FF tex

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Knashatt:

Jo det vet jag, men nu menar jag utan att flikarnas storlek ändras:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den största skillnaden är väl hur företagen lagrar data om dig, google är värre än ms, google lever på att kartlägga dig.

Då kan man använda Chromium istället.

Skrivet av TMO KOTOR:

Får man gissa på att 90% av de som svarar inte ens testat ie9?

Tycker den har flera fördelar mot Chrome som tex GPU-acceleration (finns i Chrome 7 dev men är rätt buggigt) och möjligheten att köra sidor som "applikationer". De känns rätt lika i snabbhet på min dator i alla fall. Dock så är IE9 sämre när det gäller tillägg och därför är Firefox 4 beta6 det som gäller!

Application shortcuts : Tabs and windows - Google Chrome Help går att göra med Chrome.

FF4s GPU-acceleration verkar rätt hyfsad den också.

Permalänk
Skrivet av Hubbe1:

Nej....finns bättre Chrome. FF tex

De va de otydligaste jag läst på hela vecka tror jag...

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

De va de otydligaste jag läst på hela vecka tror jag...

hahaha

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Skrivet av KurreKula:

De va ju det. Ofattbart otydligt inlägg. Förstår inte vad kommentatorn vill få sagt.

Har legat flera kvällar och tänkt, helt ärligt.!
Det är så ofattbart otydligt. Kort, osammanhängande, intetsägande, förklarar inte alls vad han vill få sagt. Otydligt helt enkelt.

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

jag skriver - Finns det något som gör ie 9 bättre än chrome?

Kommentatorn Hubbe1 svarar
"Nej....finns bättre Chrome. FF tex"

1 - han säger nej. Så det finns inget som gör ie 9 bättre än chrome.

2 - Sen skriver han "finns bätre chrome" - vadå, som ett chrome 2?
Det kanske ska stå "finns dock bättre webläsaren än chrome, FF tex" - men det är väldigt slarvigt skrivet i så fall.

3 - Och sen inte en enda anledning till varför FF är bättre. I subjektiva bedömningar brukar sånt vara önskvärt. I objektiva också..

Men om de inte va de han mena - är jag ännu mer fundersam. Vad betyder "finns bättre Chrome. FF tex"

Ungefär som att FF är en annan chromeläsare..?

Hubbe1 - förklara gärna, för jag har svårt att sova...

Visa signatur

Permalänk

Det kanske ska stå "finns dock bättre webläsaren än chrome, FF tex" - men det är väldigt slarvigt skrivet i så fall.

3 - Och sen inte en enda anledning till varför FF är bättre. I subjektiva bedömningar brukar sånt vara önskvärt. I objektiva också..

Men om de inte va de han mena - är jag ännu mer fundersam. Vad betyder "finns bättre Chrome. FF tex"

Lugna dig lite nu...!

Visa signatur

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Ok, tack för den .. hrm .. ja, nu vad det där var nödvändigt för :).

Men, OT nej, från mitt håll är inte ie bättre än någon annan webbläsare.
Själv kör jag safari och chrome mest