Permalänk
Medlem

Jag fick hem min dator för ett litet tag sen men den krånglade så jag fick skicka tillbaks den (tydligen fel på moderkortet och nätagget), men får nog hem datorn igen nån gång under veckan. Tror att de skickade den idag.

Som sagt så har jag tidigare köpt FFXIV Collector's Edition, men nu har jag även skaffat "vanliga" versionen för att få en exklusiv in-game item (Garlond Goggles). Dessutom har jag registrerat mitt FFXIII så jag kommer få en annan exklusiv item (Asuran Armbands), och så tänkte jag aktivera mitt FFXI konto 1 månad för att få den sista exklusiva saken (Hermes Shoes).

Vill gärna ha alla 4 exklusiva grejer, kan vara lite OCD när det gäller sånt

Hursomhelst så hoppas jag kunna komma igång inom en vecka, så att jag får den där extra gratis månaden. Hoppas bara att jag gillar spelet, men det tror jag nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeroNova:

Som sagt så har jag tidigare köpt FFXIV Collector's Edition, men nu har jag även skaffat "vanliga" versionen för att få en exklusiv in-game item (Garlond Goggles). Dessutom har jag registrerat mitt FFXIII så jag kommer få en annan exklusiv item (Asuran Armbands), och så tänkte jag aktivera mitt FFXI konto 1 månad för att få den sista exklusiva saken (Artemis Shoes).

Vill gärna ha alla 4 exklusiva grejer, kan vara lite OCD när det gäller sånt

Hur reggar man FFXIII så man får armbandet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hur reggar man FFXIII så man får armbandet?

får inte armbandet om du inte startar en ny karaktär. fås ej till befintliga.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

får inte armbandet om du inte startar en ny karaktär. fås ej till befintliga.

Ah och starta om ens karaktär kommer inte på tal.
Men gäller det samma för skorna om man har FFXI?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Detsamma gäller alla de 4 exklusiva items man kan få, så vitt jag vet i alla fall. Förresten har jag hört att bara de tidigare exemplaren av FFXIII har en sån kod.

Hursomhelst så är koden på en lapp som borde finnas bakom manualen i fodralet. Man reggar koden på Square-Enix members sidan och så får man en annan kod, som man skriver in på samma ställe som man aktiverar sitt FFXIV account (har jag för mig).

Permalänk
Medlem

Skumt spelet kraschar för mig hela tiden så fort jag ska starta spelet efter ha valt min karaktär.
Ingen annan som har nått problem nu att logga in på servern?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ne, men jag kan inte spela med fullscreen mode för varenda gång jag tabbar ut ur spelet så kraschar det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

ne, men jag kan inte spela med fullscreen mode för varenda gång jag tabbar ut ur spelet så kraschar det...

Samma problem, gnäller på DirektX

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

samma här angående fullskärmen och för man windomod så anpassar den sig inte så jäte bra direkt :S

Någon som vet om SQUARE ENIX har ett forum eller likande man kan skiva vad man vill ha i spelet eller likande ? eller så kallade önskemol

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Samma problem, gnäller på DirektX

Detta har ej gått på ffxi på 8 år och kommer ej gå på ffxiv, välj windowmode om du vill köra i fönster så enkelt är det. Detta vad jag vet är för att förhindra 3e parts program.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Ah och starta om ens karaktär kommer inte på tal.
Men gäller det samma för skorna om man har FFXI?

alla in-game items. du kan regga dem men du får dem inte förens du startar en ny char.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur har mrkets blivit sen patchen släpptes? Har inte haft tid eller lust att spela senaste veckan men, är lite nyfiken.

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag äntligen fått hem datorn =D Har skaffat Windows 7 ultimate också, hade XP på förra datorn.

Kommer förhoppningsvis igång med spelet idag om inte uppdateringar och sånt tar för lång tid.

Edit: Har installerat och uppdaterat FFXIV (det gick oväntat snabbt, om det nu inte är en massa andra uppdateringar/patcher kvar), men jag väntar tills imorgon innan jag börjar eftersom jag har lite annat att göra idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Hur har mrkets blivit sen patchen släpptes? Har inte haft tid eller lust att spela senaste veckan men, är lite nyfiken.

istället för för "första våningen", "andra våningen" osv så står det olika typer av vapen tex så det är väl aningen lättare att hitta vad man söker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Som bonji sa.
Och själv tycker jag det är en klar förbättring jämfört med innan.
Nu har man indelat varje våning för olika saker så som tex. Vapen/rustningar, verktyg etc.
Visst det är inte perfekt än men klar förbättring jämfört hur det var innan och med framtida patch så kommer vi kunna söka efter saker i market.

Såg att Gamereactor gav Final Fantasy XIV 8 av 10 i tidningen.
De är en av få recencenter som testade spelet under längre tid, de flesta ger upp efter en kort tid...
Kotaku har testat nu i 4 veckor och snart kommer deras recension upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Infinity har dom lagt ner elelr vad har ehnt med doms hemsida ,,, eller finns det någon anna svensk guild på Lindblum

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Infinity har dom lagt ner elelr vad har ehnt med doms hemsida ,,, eller finns det någon anna svensk guild på Lindblum

Nä vi har inte lagt ner, vet dock ej vad det är för problem med våran hemsida. Vi får sparka lite på våran ansvarig ser det ut som.

Men om en invite önskas till linkshellet så kan du hojta till; Gascogne Rheingau i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Nä vi har inte lagt ner, vet dock ej vad det är för problem med våran hemsida. Vi får sparka lite på våran ansvarig ser det ut som.

Men om en invite önskas till linkshellet så kan du hojta till; Gascogne Rheingau i spelet.

aa jag har blivit accepterad på ert forumet vänntar bara på inv men ingen av dom som kan inv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sådär. har kommit igång med spelet nu, och det verkar mycket bättre än man skulle kunna tro när man ser recensioner som 4/10 osv. Det flyter på väldigt bra också, nästan konstant 60fps när jag springer runt och gör leve quests, förrutom när man springer in i ett camp med 30+ andra spelare, då droppar den till ca 30fps.

Hursomhelst så ska jag vänta tills jag reggat alla 4 koderna innan jag sätter igång på riktigt, och då skapar jag en ny karaktär så att jag får sakerna.

Permalänk
Medlem

Bah nu kraschar FFXIV för mig igen varje gång jag ska logga in på min karaktär...
Nån annan som har eller haft sammma problem?

*edit*

Detta är error meddelandet jag får.

Citat:

Problem signature:
Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: ffxivgame.exe
Application Version: 1.0.0.0
Application Timestamp: 4cb5f2e0
Fault Module Name: ffxivgame.exe
Fault Module Version: 1.0.0.0
Fault Module Timestamp: 4cb5f2e0
Exception Code: c0000005
Exception Offset: 007bf08b
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1053
Additional Information 1: 0a9e
Additional Information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Additional Information 3: 0a9e
Additional Information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Bah nu kraschar FFXIV för mig igen varje gång jag ska logga in på min karaktär...
Nån annan som har eller haft sammma problem?

*edit*

Detta är error meddelandet jag får.

Har det löst sig för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Har det löst sig för dig?

Tyvärr inte. =/

Har inte den blekaste på hur man ska lösa problemet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

finns det ingen fel sökning eller likande ,, provat att installera om ,, nyaste driv rutiner bla bla bla du kan säkert rutinen hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

finns det ingen fel sökning eller likande ,, provat att installera om ,, nyaste driv rutiner bla bla bla du kan säkert rutinen hehe

Jo rutinen känner man till och kört hela processen men det hjälper inte i heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jo rutinen känner man till och kört hela processen men det hjälper inte i heller.

Fan vad tråkigt =/ Har inte lirat själv på en vecka eller så, har börjat lira första mass effect efter att ha klarat av tvåan. Satan vad man fastnar i det liret blir väl ffxiv när det väl är klart

Permalänk
Inaktiv

Asså shit man undrar om detta spel kommer att bli bättre och större än World of Warcraft.. kan inte hålla mig

btw kommer det gå att spela spelet i SLI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Asså shit man undrar om detta spel kommer att bli bättre och större än World of Warcraft.. kan inte hålla mig

Bättre? smaksak..

Större? Inte en chans i ******

FFXIV är inte nybörjarvänligt på något vis och därmed så skrämmer det bort många nya spelare, sen finns det för många "issues" som Square Enix måste fixa innan dom som inte e hardcore FF fans kommer nöjja sig med spelet.

Själv tror jag fortfarande på FFXIV som spel men jag tror det kommer dröjja månader innan SE har putsat upp spelet så mycket att jag orkar fortsätta spela det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Skrivet av tredora:

Efter att jag följt denna guide så fungerar det bra med SLI för mig (2 st GTX 260).

Vilka kort tänker du köra sli med? Är själv inne på den tankebanan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon mer som märker av att det laggar ganska mycket ibland utanför Limsa Lomsia? Är dett ett server fel de har? Annars flyter allt på jätte bra!

Visa signatur

Intel Core i7@ 2,8 GHz | Geforce GTX 260 1,8GB| 6144MB RAM DDR3 | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Fan vad tråkigt =/ Har inte lirat själv på en vecka eller så, har börjat lira första mass effect efter att ha klarat av tvåan. Satan vad man fastnar i det liret blir väl ffxiv när det väl är klart

Idag fick jag ordning på spelet, tog och ominstallerade igen så funkade det plötsligt..

Skönt att kunna lvla igen. ^^

Visa signatur