Mafia 2 -- Ser du fram emot det/ska du köpa det?

Permalänk
Skrivet av anon151788:

Påminner mig mycket om gudfader spelet

Har du spelat spelet eller tittat på videor? För gudfadern är bland de sämsta spelen som gjorts (lite överdrivet men dom är riktigt kassa i alla fall) Och Mafia 1 och 2 är absolut inte dåliga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

mafia 1 är inte dåligt nej, men 2an är det, men inte lika dåligt som gudfadern

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Skrivet av kalle@anka:

mafia 1 är inte dåligt nej, men 2an är det, men inte lika dåligt som gudfadern

2an är minst lika bra som ettan enligt mig. Tycker man 2an är dålig förstår jag inte hur man kan tycka 1an är bra. Inte så jävla mycket som skiljer spelmässigt.
Men det är egentligen historian jag spelar det för.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ny DLC. Jimmy's Vendetta! Skall läsa om det innan beslut tags!

Mafia II DLC – Jimmy?s Vendetta footage and information

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det låter som MAFIA ett och två inte är något spel för dig helt enkelt Det är en del av spelet på samma sätt som rida på hästen i assassins creed är

Spelade nyss klart det och riktigt roligt spel, så jo, det passar nog mig :). Precis som jag tyckte AC2 var ett mycket bra spel. Det finns alltid delar i spel som man inte tycker om, delade bara med mig av vilken del jag inte gillade.

Permalänk
Medlem

Upplevde en konstig bugg här om dagen;

Blev jagad av polisen utanför min lägenhet så jag stjäl en stillastående bil, hoppar in från passagerar sidan. Samtidigt som jag klättrar in där kliver en person in i bilen för att sätta sig på förarsätet och då hamnar vi båda i förarsätet, sittandes i varandra. Jag kan inte styra bilen så hoppar ur, men kameran stannar i bilen som kör vidare. Börjar få panik då min karaktär som jag fortfarande kan styra springer efter bilen som börjar försvinna i horisonten, fortfarande jagad av poliser.

När bilen hamnar i en korsning så stannar bilen då trafikljuset blivit rött kommer min karaktär ikapp biljäveln och försöker stjäla den från han som kör iväg men det går visst inte så försöker skjuta i bilen, tur nog kan jag avlossa skott och lyckas ta död på han. Poliser börjar svärma, som jag skjuter från bilen, trots att jag gömt min karaktär bakom en bensinstation och de borde vara omöjliga att nå för min karaktär. Skotten kommer från den tomma bilen...

Fick ta livet av karaktären tillslut för att kunna komma tillbaka in i kroppen igen.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Har lyckats få en konstig bugg av något slag. spelet har funkat klockrent i 4 timmar sen kommer detta upp
ImageShack® - Online Media Hosting

mvh

henke

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag gillade mafia 2. Tyvärr tycker jag att karaktärsutvecklingen kändes sämre än i ettan. Man fick aldrig riktigt samma bond med huvudpersonen, som jag nu inte kommer ihåg namnet på, som man fick med Thommy i ettan. Dessutom kändes spelet alldeles för kort. Jag lirade igenom det på 11 timmar och då känns det som att 4 av dem gick ut på menlös bilkörning från punkt a till punkt b.

Trots det var spelet rätt underhållande och helt klart bättre än t.ex. Gudfadern som nämndes tidigare.

Permalänk
Medlem

tyckte demot var skit och sen fattar jag inte vad physx hade för inverkan då fysiken var allt annat än imponerande förutom att det laggade ner väldigt på mitt gtx260

gta >> mafia

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

gta >> mafia

Nej, Mafia 1 >> GTA >> Mafia 2.

Mafia 2 verkar ha potential till att bli ett bra spel då vissa delar är väldigt bra gjorda, t ex bilfysiken, men väldigt mycket saknas och lider av en hel del buggar.

Varför var freeride bortplockat (går att aktivera iofs)? Varför kan man inte åka taxi eller spårvagn? Det skulle vara kul att kunna åka bussen som går i spelet men inte ens NPC:erna verkar kunna det heller. Man kan inte skjuta från bilen. Kameravinkeln där man ser utifrån bilens motorhuv går inte att använda eftersom man inte kan kolla åt sidorna. Mängden vapen man kunde dölja under rocken i Mafia 1 var mer realistiskt. Joe är lite väl skjutgalen men det kanske är en bugg. Även om "cover"-systemet faktiskt funkar väldigt bra så blir striderna lite väl statiska och tråkiga (iofs pga NPC:erna som oftast sitter på samma ställen hela tiden).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Motorn har definitivt potential men spelet är för kort och det är för mycket köra runt i en bil och för lite action imo.. Jimmys vendetta såg lovande ut.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk

Jimmys Vendetta va en besvikelse riktigt,Ingen story alls,Kör till ett märke,Gö mission,Kör till ett märke,Klara mission.

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Skrivet av Jocke1122:

Jimmys Vendetta va en besvikelse riktigt,Ingen story alls,Kör till ett märke,Gö mission,Kör till ett märke,Klara mission.

håller med sämsta skräp till DLC jag varirt med om,
att orginalspelet var så bra jmf med Jimmys Vendetta sänker skiten bara ännu mer...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Tycker spelet va rätt okej. Skön stämning. Var bra länge sen man lirade Mafia 1, så det var kul att börja med 2an. Något jag tänkt på förut som jag inte hittat i något spel är att bilarna behövs tankas. Men det har dom kommit på i det här spelet iaf. Najs

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Skrivet av Joi:

Tycker spelet va rätt okej. Skön stämning. Var bra länge sen man lirade Mafia 1, så det var kul att börja med 2an. Något jag tänkt på förut som jag inte hittat i något spel är att bilarna behövs tankas. Men det har dom kommit på i det här spelet iaf. Najs

I första mafia fick man allt tänka på bensin mätaren också

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

I första mafia fick man allt tänka på bensin mätaren också

Okejrå, som sagt, var bra länge sen som jag spelade 1an, så det kommer jag inte ihåg faktiskt.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

2an är minst lika bra som ettan enligt mig. Tycker man 2an är dålig förstår jag inte hur man kan tycka 1an är bra. Inte så jävla mycket som skiljer spelmässigt.
Men det är egentligen historian jag spelar det för.

Storyn i ettan var ju tio gånger bättre än den i tvåan. Tvåan var alldeles för kort, klarade det på 10 timmar på Medium och då tog jag det lungt. Man fick heller inte samma djupa relation till karaktärerna i tvåan som man fick i ettan. Mafia 1 är enligt mig ett av de bästa singleplayer-spelen som någonsin gjorts. Tyvärr verkar det som om utvecklaren glömde vad som gjorde ettan bra...

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Skrivet av SubMarine:

Storyn i ettan var ju tio gånger bättre än den i tvåan. Tvåan var alldeles för kort, klarade det på 10 timmar på Medium och då tog jag det lungt. Man fick heller inte samma djupa relation till karaktärerna i tvåan som man fick i ettan. Mafia 1 är enligt mig ett av de bästa singleplayer-spelen som någonsin gjorts. Tyvärr verkar det som om utvecklaren glömde vad som gjorde ettan bra...

Själv tycker jag man fick lära känna honom mycket, i ettan fick man la knappt veta var han kom ifrån och inte "träffa" familjen utan där var det ju mer hur han påverkades av salieri (länge sen ja spela de så kanske minns fel). Men sen så beror det ju på vad man gillar om man gillar storyn eller inte, inte om den är bra eller kass.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag spelade igenom MAFIA 2 hos en kompis på ett LAN. Det tog ca 8 timmar att klara spelet. Rätt trevligt, men inte värt att lägga 400 kr på. Hade vart roligare med lite MP, även om DLC släpps på Steam. Sedan fanns det en hel del grafikbuggar vilket jag störde mig på. Musiken och bilarna gjorde väldigt mycket för spelet. Får 8/10 av mig.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk
Medlem

Spelat klart det nu,

Bra spel, dock inte lika bra som 1:an. Uppdragen var inte lika varierande, speciellt platserna/miljöerna.
Sen var vissa uppdrag lite tråkiga/poänglösa.
Smyga-uppdragen inte lika spännande i 2:an heller.
I 1:an var det roligare att samla bilar och prova olika.

Dock är inte 2:an dålig, då hade jag inte spelat klart det. Dåliga spel är dom man inte spelar klart för man tröttnar osv.

Bra grafik, fysik.
Skysst musik.
Bra story.
Många vapen.
Etc.

Värt pengarna = ja, kommer jag spela igen = förmodligen inte.

Betyg 7/10.

Permalänk
Medlem

Jag spelade klart det idag. Väldigt ojämn kvalitet på storyn. Vissa uppdrag var annorlunda och roliga. Andra var mest, såsom andra redan sagt, transsportsträckor från punkt A till B. Nu är iof nästan alla uppdrag så, men det kändes verkligen på de sämre uppdragen att det bara var en transportation.

Vissa moment kändes påtvingade bara för att storyn ö.h.t skulle verka en gnutta trovärdig eller sammanhängande. T.ex. "ursäkten" (enligt mig) att man

hamnade i fängelset för att någon skvallrade om gas-stamps

Dold text

kändes som att utvecklarna tänkte: "äh, vi vill ha med ett avsnitt om just detta så vi kastar in det i storyn". Nu var iof det ett underhållande moment i spelet men även det var "rushat" enligt mig. Som om de vore för lata för att låta storyn gå genom många uppdrag.

En annan sak som störde mig var att till skillnad från Mafia 1 brydde jag mig inte riktigt om vilken bil jag hade. Bilarna var aldrig speciellt häftiga, ni minns väl den där racerbilen från ettan som var radikal som fan?

Hur som, eftersom kvaliteten var så ojämn på det mesta i spelet får det trots allt 6/10 i betyg av mig, för att när spelet var bra höll det måttet. Dessutom var PC-versionen till skillnad från GTA4 en dröm i jämförelse.

Permalänk

Kan man spela spelet utan att använda steam? någon?
Mitt installerades aoutomatiskt med steam, men kan jag öpnna det utan?

Permalänk

Har inte orkat läsa igenom hela tråden.
Har klarat det.
MEN.
Visst, spelet har potential, men det känns lite halvgjort.
Stora miljöer, med vapen, bilar butiker å olika tillhåll med viktiga personer.
Det känns som ett "vanligt" single spel i "open world" miljö.

Jag skulle hellre sett att man fått starta uppdrag själv, så man haft lite "fritid" att utforska eller bara härja runt på.
Sen att typ man fått välja vem man vill göra uppdrag åt, liksom vilken familj etc. Handlingar och konsekvenser så att säga.
Men det kanske bara är jag.

Underhållande spel förövrigt !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Detta är ju själva f*n!
Har köpt Jimmys Vendetta via Xbox-live i god tro om att allt ska fungera.

Ungefär vid 30% av spelets gång har spelet buggat ur och jag kommer inte vidare. Det är en "trigger-point" som aldrig går igång.
Jag kommer alltså INGEN vart i handlingen.
Detta är första och enda gången det någonsin har hänt mig i ett konsollspel. Fan va lack man blir!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Hittade ett väldigt kul Mafia2 videoklipp.
YouTube - Mafia 2 Funny Glitch

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Har lyckats få en konstig bugg av något slag. spelet har funkat klockrent i 4 timmar sen kommer detta upp
ImageShack® - Online Media Hosting

mvh

henke

Har precis samma problem. Återställde datorn och uppdaterade då grafikdrivisarna från 10.7 till 10.9. Trodde att nya 10.9 var problemet, men icke... provade även att installera om med både 10.7 och 10.8, utan framgång. Någon som har en aning om vad det beror på?

Slänger också in en bild.

Permalänk

Vad har ni för fps i spelet? Är inte riktigt nöjd med min. Ligger på 39fps med högsta inställningar med phsyks och 71fps utan.

Speccs.

480GTX
Intel i7 2.8ghz
6gb ram
windows 7 pro

Permalänk
Avstängd

har ni inte provat Mafia2 med Nvidia 3D vision så har ni missat nåt
fan så häftigt!

det är precis så man hoppar in i skärmen och in i spelet
2d ser riktigt tamt ut i jämförelse

3d vision tar ju lite prestanda
men även om man bara har runt 30fps i 3d läget så ser det ut att flyta på fint.

helt såld här
trodde inte att djupet kunde bli så bra.

Tänk att skärmen är ett fönster istället för en skärm.
man ser staden i Mafia2 bakom fönstret.
ingen 2d kulisseffekt utan ren 3d över hela bilden.

har ni inte 3d vision så få tag på nån som har det och även Mafia2
MÅSTE PROVAS!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat spela och har kommit till stan om man säger så.
Min hälsa sjunker kontinuerligt vilket gör att jag har en millimeter hälsa kvar efter en stund och allt blir vitt och jävligt.
Sen dör jag direkt bara jag krockar lite.

Ska det vara så?

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeman:

Jag har precis börjat spela och har kommit till stan om man säger så.
Min hälsa sjunker kontinuerligt vilket gör att jag har en millimeter hälsa kvar efter en stund och allt blir vitt och jävligt.
Sen dör jag direkt bara jag krockar lite.

Ska det vara så?

Det försvinner efter ett tag. Så krocka inte