Snabbtitt på Windows Phone 7

Permalänk
Melding Plague

Snabbtitt på Windows Phone 7

Microsoft ger sig in i mobilstriden på allvar med nya Windows Phone 7. SweClockers provar på det färska operativsystemet och sammanfattar positiva och negativa intryck.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är bra med lite varjation:D

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk

För er som är nyfikna och bor i Stockholmstrakten så delar Peter Wissinger (nordisk affärsområdeschef för Windows Phone mm) ut platser till Microsoft och Porsches lanseringsevent ikväll. Vet inte om det finns några kvar men jag fick en plats igår eftermiddag i alla fall. Länk: Peter Wissingers Mobilblogg

Man ska bland annat få testa mobilerna som lanseras i Sverige idag och det är ju synnerligen intressant om man planerar att köpa en.

Permalänk
Medlem

Blev positivt överraskad, men jag ställer mig mycket frågande till alla "hubar". Är inte mindre ikoner (utnyttja lilla skärmytan) bättre?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Mobiltelefoner och Windows Phone 7 ligger egentligen lite utanför SweClockers område och har därför testats vid sidan av under det normala redaktionsarbetet. Vi har koncentrerat oss på mer upplevelsen som helhet och mindre på enskilda funktioner, kommentarerna tenderar därför att vara mer subjektiva än vid till exempel ett grafikkortstest.

Underbart, känns lite som att ni ber om ursäkt för att ha en åsikt
Jag håller med er, spelar ingen roll hur välpolerat ett OS är om det inte fungerar det som det ska när den lanseras så är det trasigt. Väntar istället tills dom fixat en lösning som fungerar som det är tänkt.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tack för videoguiden

Hej å hå

Permalänk
Medlem

Bra recension, fler exempel på vad som inte fungerar och fungerar hade varit trevligt och en jämförelse med android och iphone hade dock varit uppskattat.

Känns som denna mobil är totalt ointressant just nu. Finns ingen poäng med att byta från android om inte konkurrensen är bättre.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Bra genomgång! Men klipp naglarna.

Permalänk
Medlem

Ganska imponerande faktiskt! Får hoppas att Windows 7 phone tar sig in på marknaden nu bara då.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Hm, jag är verkligen osäker på vad jag ska tycka om wp7. Det flyter ju uppenbarligen väldigt fint och menyerna är enkla att navigera i, men alla dessa animeringar lär dra batteri. Det här med hubbar ser bra ut, men jag vill t.ex. ha en hel sida kalander med ett tryck (låsa upp -> kalender). Verkar vara lite för mycket navigerande för min smak.
Den som lever får se.

Permalänk
Medlem

Tycker att den ser väldigt trevlig ut! Är mjukvaran föbättrad till vintern så är jag beredd att ge den en chans.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam7:

Hm, jag är verkligen osäker på vad jag ska tycka om wp7. Det flyter ju uppenbarligen väldigt fint och menyerna är enkla att navigera i, men alla dessa animeringar lär dra batteri. Det här med hubbar ser bra ut, men jag vill t.ex. ha en hel sida kalander med ett tryck (låsa upp -> kalender). Verkar vara lite för mycket navigerande för min smak.
Den som lever får se.

Förstår inte riktigt vad du menar med ett tryck, men du kan ju alltid fästa Kalender-ikonen på startsidan synligt när du låser upp den. Annars fungerar det även att använda "Open Calender" med röstfunktionen.

Permalänk
Medlem

Har kollat på videon och där nämns det att det är oklart om Flash kommer - Det är det inte alls! Adobe och Microsoft har sagt att både Flash och Silverlight kommer till webbläsaren i en uppdatering:

Citat:

Targeted mobile operating systems for Flash Player include Android, Windows Phone 7, Palm webOS, Symbian, and BlackBerry.

rich Internet applications | Adobe Flash Player features

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Spindel:

Har kollat på videon och där nämns det att det är oklart om Flash kommer - Det är det inte alls! Adobe och Microsoft har sagt att både Flash och Silverlight kommer till webbläsaren i en uppdatering:

Miss av mig i så fall, det jag hörde var att situationen var lite osäker i nuläget. Det syftade antagligen på när uppdateringen kan tänkas dyka upp i Sverige.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Flash fungerar direkt i läsaren i Android 2.2!!

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Miss av mig i så fall, det jag hörde var att situationen var lite osäker i nuläget. Det syftade antagligen på när uppdateringen kan tänkas dyka upp i Sverige.

Japp, finns inget datum när det kan tänkas komma så det är osäkert.

Annars en bra snabbtitt-video!

Permalänk

Tänk er att jag som är ägare av Zune HD fortfarande väntar på stöd för marketplace i Sverige. Köpte den när den kom ut för ett år sedan.

Det finns så mycket potential i windows phone 7 och Zune HD som MS bara skiter i.

Ni som hoppas på apps till Windows Phone 7 måste först vänta på att Zune och Marketplace börjar funka. Sen finns det bara ett par apps ute just nu och de flesta är rätt sunkiga.

Vet inte hur mycket dom har jobbat med webbläsaren sedan Zune HD men om det är samma kan jag säga att vissa sidor inte stödjer den pga "äldre version av IE".
Finns ingen stöd för flash eller silverlight och dom vägrar kommentera på det.

Finns fan telefoner som är 2-3 år äldre som har youtube funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

Tänk er att jag som är ägare av Zune HD fortfarande väntar på stöd för marketplace i Sverige. Köpte den när den kom ut för ett år sedan.

Det är väl inte så konstigt när den inte ens säljs i Sverige?

Permalänk
Medlem

jag har en känsla att android kommer ha övertaget, det tråkiga är att varje tillverkare ska fixa sin egen jävla special uppdatering, hade det inte vatt nice med att kunna få uppdatering direkt från google?

och om man inte får tag i apps på w7 mobile så är det tämligen värdelöst. jag har ingen smartphone nu men om jag ska fixa en så är det för all tillgänglig mjukvara som underlättar ens vardag

exempel är praktiska program som metronom, stämapparat, avancerade miniräknare

då har man banne mig allt i ett

Permalänk
Medlem

Bra review!

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Det enda jag saknar från recensionen är hur Kameran är, under foto och videoinspelning . Annars var de en bra recension

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Skrivet av echo:

Det är väl inte så konstigt när den inte ens säljs i Sverige?

egentligen inte konstigt, men du kanske förstår hur WM7 ägare kommer känna sig när det kan ta mer än ett halvår att kunna få apps eller köpa musik/filmer/tjänster till den.

Köpte den i USA, köpte även Zune 2nd gen som var bästa mp3 enligt mig men när Zune HD kom ut så stängde dom en massa dörrar för folk som har zune men bor/jobbar utomlands.
Det var inte lika strikt förut.

Deras support är usel och förnekar att teamet känner till problem som uppkommit vid patchar etc. Dom vägrar också kommentera på varför dom inte kan tillåta det utomlands och om det någonsin kommer bli av. Samma med flash problemet.
Hoppas verkligen att dom skärper sig med det här.
Skulle behöva en ny lur snart och windows phone 7 ser riktigt fräscht och snabbt ut.

LGn hade tydligen en nyare variant av snapdragon i sig som skulle ha stöd för nått roligt.

Permalänk
Medlem

Yes! när man väl ska byta telefon om sådär 6 månader eller något så ser ju Windows Phone 7 ut att bli ett givet val! =D

Det är på tiden att Microsoft kom ut med något vettigt, jag kan ju erkänna att jag ibland övervägt att titta på IPhone men det slipper jag nu förhoppningsvis.

De som gör denna telefonen extra intressant för mig är ju att man kan utveckla apps i det gedigna Visual Studio med språk som C# =D

Får hoppas de har en bra mail klient för Hotmail för det funkar verkligen inte bra i den klient som finns till Samsung Wave Bada.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

shit vilken ful huvudmeny ser äckligt fult ut. skam över microsoft att dem inte kan göra något mer avancerat.

Permalänk
Medlem

Enligt (trro det var expressens teknik "kille") så är OSet mycket snabbare än android och senaste iOS på 4an. Det ser även mycket lovande ut.
Dock når de inte fram pda bristen av appar.

men GUIet är riktigt bra som det ser ut, snabb respons, stort och tydligt.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Bra snabbitt tycker jag, skulle vara kul i framtiden (om ni faktiskt väljer att testa telefoner) kan vinkla det mot överklockning också. Som faktiskt har ett litet community där ute. Jag överklockar tex. min Nokia N900 från 600 MHz till 1150 MHz och det blir en helt ny telefon för mig + Benchmarks mellan olika lurar är av intresse.

Samt fick ni nån info vilka grafikdelar som fanns i dessa lurar? Om tex Optimus 7 har den 2:andra generationen Snapdragon (HTC Desire HD & Desire Z tex.) som nån nämner, så har den förmodligen AMD Adreno 205 som har 4 ggr snabbare grafikprestanda än första generationen med AMD Adreno 200. Och en 1GHz första generationen Snapdragon är långsammare än andra generationens som kan rulla i 800 Mhz och fortfarande spöa skiten ur lillebror trots 200 MHz skillnaden.

Jag tycker nästan mobilhårdvara blivit roligare än datorhårdvara som tycks stannat av.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Synd att ni inte tog upp hut tangentbordet fungerar. Jag tycker personligen att det är väldigt viktigt hur det fungerar på touch mobiler.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Stort tack för en intressant genomgång!

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

tycker gränssnittet såg mycket lovande ut. Men det är som med alla andra mobila os, det tar några versioner innan dom hinner fixa till allt. Det verkar vara en allmän trend nu för tiden, att låta kunderna agera betatestare (ofrivilligt) tex på min nokia 5800 så tycker ja inte den va bra förän v40 på firwmare, dom som köpte med första versionen måste haft ett helvete. Samma med iphone, som inte fixade copy paste förän v4 (?).

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam7:

Hm, jag är verkligen osäker på vad jag ska tycka om wp7. Det flyter ju uppenbarligen väldigt fint och menyerna är enkla att navigera i, men alla dessa animeringar lär dra batteri.

Har läst en artikel där batteriet räcker längre än vad den gör i en iPhone 4 vid "normalt" användande.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass