Geforce 8800GTS failar idag

Permalänk
Medlem

Geforce 8800GTS failar idag

Hejsan,
Idag när jag startade datorn såg jag att upplösningen var fel. När jag gick in i Device Manager så såg jag en gul ! på mitt grafikkort, vilket är en Geforce 8800GTS. Den säger att enheten kunde inte startas. När jag avinstallera det så kan windows XP alltid hitta det som det är, och installera drivrutinen. Men sen när man startat om så blir det samma sak igen. Sen märkte jag att i upptarten av dator (första skärmbilden) så är det massa vertikala svarta linjer på skärmen. De ligger kvar även när jag går in i BIOSen.

Nu undrar jag om det finns något mer jag kan göra för att rädda det, eller om det överhuvudtager är grafikkortet som är paj och inte moderkortet (En ASUS P5B Deluxe).

Tack för att svar!

MVH
/Linus

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusji:

Hejsan,
Idag när jag startade datorn såg jag att upplösningen var fel. När jag gick in i Device Manager så såg jag en gul ! på mitt grafikkort, vilket är en Geforce 8800GTS. Den säger att enheten kunde inte startas. När jag avinstallera det så kan windows XP alltid hitta det som det är, och installera drivrutinen. Men sen när man startat om så blir det samma sak igen. Sen märkte jag att i upptarten av dator (första skärmbilden) så är det massa vertikala svarta linjer på skärmen. De ligger kvar även när jag går in i BIOSen.

Nu undrar jag om det finns något mer jag kan göra för att rädda det, eller om det överhuvudtager är grafikkortet som är paj och inte moderkortet (En ASUS P5B Deluxe).

Tack för att svar!

MVH
/Linus

Har du möjlighet att testa ett annat grafikkort i din dator? Låter onekligen som grafikkortet börjar ge upp.

Permalänk
Medlem

Baka det 7-8 miunuter på 190-200 grader i ugnen. Först måste kylaren tas av då fläkten inte tål värmen. Om du söker på bakning så finns nog nån bra guide här i forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofen:

Baka det 7-8 miunuter på 190-200 grader i ugnen. Först måste kylaren tas av då fläkten inte tål värmen. Om du söker på bakning så finns nog nån bra guide här i forumet.

Han kan kolla länken i min signatur om han är intresserad av bakning. Och funkar, det gör det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Nu har jag bakat mitt kort och det fungerar igen! Tack så hemskt mkt för tipset! Och förlåt mig för att tro att det var ett skämt i början...

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusji:

Nu har jag bakat mitt kort och det fungerar igen! Tack så hemskt mkt för tipset! Och förlåt mig för att tro att det var ett skämt i början...

Men va kul! Jag trodde också att det var ett skämt i början faktiskt. Men, det funkar ju

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag fixade mitt ocksa genom att lagga det i ugnen med efter ett par veckor gick det sonder igen

Visa signatur

|Antec 200|Asus M4A89GTD PRO|Phenom II x4 965@4GHz|Corsair A70|Asus HD6870|AData 2x2GB CL9 1600MHz@8-8-8-24|1TB Samsung f3|OCZ 600MXSP 600W|Asus PHC3-150|Asus VH242H 24"|

Permalänk
Medlem

Ja man vet inte hur länge detta håller, men så länge det funkar så har jag tjänat på det