Ser allt bra ut? Köper inom 1 timme!

Permalänk

Ser allt bra ut? Köper inom 1 timme!

Hej allihopa!
Ska snart beställa en dator (inom nån timme) men tänkte kolla med er så allt stämmer. Hur ser bygget ut? Mest orolig för moderkort/nätagg. Hur ser det ut?
Prisvärt paket?

Tacksam för svar, beställer snart! Så svara snabbt

Permalänk

Mycket dator för 5600kr.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk

Ser faktiskt ut så ja, kommer kunna maxa en hel del spel känns det som?

Permalänk
Medlem

Asus M4A785TD-V EVO DDR3
Ahh några hundra till ...

Permalänk

Vilket ska jag köra på då?
Lite konstruktiv kritik tack

Permalänk
Medlem

Det enda du skulle behöva tänka på är att kanske lägga till en kylare.. AMDs är inget vidare i ljudnivå.. det blir kanske 500kr mer, men ack va mycket trevligare det blir. En Noctua hade suttit bra för dig.. annars skulle jag inte bry mig om att byta ut saker. Mycket bra dator för dom pengarna..!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Permalänk

Är den som acckee länka ett bra alternativ?
Någon mer som har synpunkter på moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilldanskeN:

Är den som acckee länka ett bra alternativ?
Någon mer som har synpunkter på moderkortet?

Ja, har den själv på min 6000+ och den ligger 36C i idle och aldrig över 45C i load. Min processor är 90nm.

Permalänk

Okej, tackar. Lägger en beställning imorgon. Om någon mer har synpunkter får ni gärna lägga dem!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av lilldanskeN:

Ser faktiskt ut så ja, kommer kunna maxa en hel del spel känns det som?

Mja, Om du har kulor, köp ett kraftigare grafikkort.

Missförstå mig rätt, kortet du har valt är prisvärt men det är bara att glömma maxningar av många moderna spel.

Mammabrädan har jag inte snubblat över förut men den verkar oroväckande billig. Personligen skulle jag kolla upp lite recensioner på denna innan jag skickade iväg en beställning.

Annars ser det bra ut.

Permalänk

Så, hemma igen...
Tänkte beställa nu alltså. Men har ändrat om lite och kommit fram till detta.

Ser det bra ut? Bytte till ett nyare och snabbare grafikkort samt bättre nätaggregat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilldanskeN:

Så, hemma igen...
Tänkte beställa nu alltså. Men har ändrat om lite och kommit fram till detta.
http://img225.imageshack.us/img225/9325/70274384.jpg

Ser det bra ut? Bytte till ett nyare och snabbare grafikkort samt bättre nätaggregat.

6870 är amds alternativ till gtx 460 så imo bytte du ner dig ett snäpp i grafikkort.

Permalänk

Hänger inte riktigt med nu? Varför bytte jag ner mig? Den har fler "pipes" o.s.v. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilldanskeN:

Hänger inte riktigt med nu? Varför bytte jag ner mig? Den har fler "pipes" o.s.v. ?

kör på 6870, du kommer spara igen pengarna via elräkningen så småning om

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilldanskeN:

Vilka spec den har reflekterar inte på hur bra den presterar, det är måånga mer saker man måste räkna in.

dock så presterar 6850 i överlag bättre än ett stockklockat gtx 460, så förstår inte riktigit vad den andra snubben gnällde på... http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Permalänk

Inte jag som betalar elräkningen
Men PCFreak, om jag väljer mellan GTX 460 och HD 6850. Vilket är bäst då? Skiljer nämligen bara 50 riksdaler...

Ni andra får gärna skriva vad ni anser som bäst också!

GTX 460 eller HD 6850?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni andra får gärna skriva vad ni anser som bäst också!

GTX 460 eller HD 6850?

De båda korten ligger nära varandra i prestanda.

460'n klockar hyfsat om du har turen att få ett bra exemplar. Samtidigt så kommer troligtvis 6850'ns prestanda att gå upp med nya drivrutiner.

Det är lite hugget som stucket.

Kolla upp hur korten presterar i dina favoritspel och ta det som har bäst FPS är mitt råd.

Permalänk

Ah, bra idé! Var kan jag kolla upp det? Antar att båda maxar FPS i CS men SC 2 kan vara kul att kolla.
Så.. Var kan jag kolla det?

Permalänk

Har personligen bättre erfarenhet av ATI- kort.

Permalänk
Medlem

Ang. moderkortet, fungerar det med 1600mHZ också? Jag är rätt okunnig och märkte att det stod 1600,1800,2000 när det är OC, vilket jag tippar betyder Overclocked.
Tacksam för svar. (Lånar tråden lite).

Permalänk
Medlem

Hade absolut gått på 870 istf 770. Typ samma pris men bättre arkitektur

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Har personligen bättre erfarenhet av ATI- kort.

För mig är det helt tvärtom, så det är helt upp till TS att välja då dom presterar likvärdigt.

Permalänk

RPG:
Har bytt till 870

Roserud:
Okej, tänker köra på "XFX Radeon HD6850 1GB"

Om jag lägger en beställning på Inet idag, då räknas den som att den kommer in imorgon ju. Alltså före klockan 16.00.
Då skickar dom den med andra ord imorgon (måndag) eftersom den kommer in innan 16.00. Tror ni man kan hämta ut den måndag kväll om man har tur eller är det tisdagen som gäller?

Och en fråga till. Moderkortet är det enda där det står "beställningsvara", kommer det kanske fördröja leveranstiden?

Permalänk

Har en ny fråga, ska man ta bort originalkylaren på grafikkortet om man lägger till en ny kylare som jag gjort?

Cooler Master Hyper 212 Plus - Inet.se

Den kylaren som är tillagd.

Permalänk

Den kylaren du har lagt till är för processorn, inte grafikkortet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilldanskeN:

Om jag lägger en beställning på Inet idag, då räknas den som att den kommer in imorgon ju. Alltså före klockan 16.00.
Då skickar dom den med andra ord imorgon (måndag) eftersom den kommer in innan 16.00. Tror ni man kan hämta ut den måndag kväll om man har tur eller är det tisdagen som gäller?

Och en fråga till. Moderkortet är det enda där det står "beställningsvara", kommer det kanske fördröja leveranstiden?

Den kommer inte skickas innan måndag eftermiddag, och kommer inte fram innan tisdag kväll, så du tjänar inget på att beställa idag. Beställningsvara betyder att de måste beställa hem produkten från leverantören så då tar det några dagar extra.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

jag hade tagit 460in istället för PhysX

Visa signatur

Define R5 | Asus X470-F | AMD Ryzen 5 2600@4.0 | Noctua NH-D14 | PNY RTX 4070Ti | G.Skill Flare X 16GB @3400 CL14 | Seasonic Focus Plus Gold 650w | Kingston NV2 1GB | 860 Evo 500GB | SanDisk Ultra II 240GB | MSI G241 |

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Den kylaren du har lagt till är för processorn, inte grafikkortet :/

Såg det nu, men måste man ta bort kylaren som finns till processorn för att kunna installera den menade jag!

Sen ska jag nog ha kylare till grafikkortet också, måste man ta bort originalkylaren till grafikkortet där också?