Permalänk
Melding Plague

Antec Lanboy Air

Välkända Antec lanserar ett nytt chassi med fokus på ventilation och modularitet. SweClockers tar en titt på om resultatet håller vad det lovar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Woohoo först!

Undrar vad som blivit av det en gång så respekterade märket...

Visa signatur
Permalänk

WTF! Vaddå?? "vän inbjudan" Måste man ha facebook för att få se en recension? Skandal. Jag har ju en inloggning på Sweclockers.. räcker inte det? Har inte 'FaceTube* och tänker inte skaffa det, så länge det inte är olagligt..och förmodligen inte då heller. är det nån som kan/kommer starta en ny Sweclockers utan krav på 'YouBook' så kan ni väl tuta.

Permalänk
Medlem

Det fungerar för mig utan något krångel.

För övrigt är den lite häftig den där.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikegnorp:

WTF! Vaddå?? "vän inbjudan" Måste man ha facebook för att få se en recension? Skandal. Jag har ju en inloggning på Sweclockers.. räcker inte det? Har inte 'FaceTube* och tänker inte skaffa det, så länge det inte är olagligt..och förmodligen inte då heller. är det nån som kan/kommer starta en ny Sweclockers utan krav på 'YouBook' så kan ni väl tuta.

håller med. vad har faceskit att göra med swec ??!!!
on topic: antec når nytt lägsta nivå, löjlig "låda" om man ens kan kalla den så.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

hahaha, de där va kul, ingen direkt top review för antec lär inte direkt sälja så bra efter detta hahah

Permalänk
Medlem

Uhm, jag måste vara blind, jag fann inte ens någon länk till någon sida där videorecensionen kunde tänkas finnas.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

thats one ugly mahwafocka

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

hahaha "alla fläktar blåser in vilket enligt antec gör att man blir av med dammet" Sköna lirare som kom på det!

Permalänk
Medlem

Vilket nytänkande. Dator och passiv dammsugare, passar mig utmärkt

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Uhm, jag måste vara blind, jag fann inte ens någon länk till någon sida där videorecensionen kunde tänkas finnas.

Hade samma problem på min gamla dator kunde inte se några av videorna på swec.

Om du inte får ordning på det så ger jag dig länken: YouTube - SweClockers tar en titt på Antec Lanboy Air!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av mikegnorp:

WTF! Vaddå?? "vän inbjudan" Måste man ha facebook för att få se en recension? Skandal. Jag har ju en inloggning på Sweclockers.. räcker inte det? Har inte 'FaceTube* och tänker inte skaffa det, så länge det inte är olagligt..och förmodligen inte då heller. är det nån som kan/kommer starta en ny Sweclockers utan krav på 'YouBook' så kan ni väl tuta.

Skrivet av rinosaur:

Det fungerar för mig utan något krångel.

För övrigt är den lite häftig den där.

Facebook är inget krav och kommer givetvis aldrig bli ett krav för att se SweClockers videoklipp. Jag vet inte riktigt hur ni kommit in på det eller vad som kan ha gått snett, här fungerar det utmärkt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

bara jagt som tycker ljudet på klippet va lågt? har 50% på datorn nu och de är mycket nog för att grannarna ska klaga om jag spelade musik :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hårddiskvaggorna är nog 50 gånger bättre än i min HAF 922. Den låter som en trasig fläkt om man har i mer än en mekanisk hårddisk samtidigt. Antec:s lösning såg väldigt tyst ut, och man kan ju plocka ut hårddiskarna under transport om man är rädd att de går sönder, även om det blir lite omständigt.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

bara jagt som tycker ljudet på klippet va lågt? har 50% på datorn nu och de är mycket nog för att grannarna ska klaga om jag spelade musik :/

Tycker också det var väldigt lågt. Hade ljudet på 100% för att höra. Men även då hörde jag inte riktigt varenda ord.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro att man kan "stöta" till chassit tillräckligt hårt för att skapa problem för hårddiskarna och jag tvivlar också på att folk transporterar sina datorer när de är igång. Med andra ord är er "tillbaka till ritbordet" stämpel på hårddisklösningen lite att ta i, även då jag kan förstå varför det kan kännas så. Även att det känns "mycket osäkert" utan att utföra tester är att ta ta i, tycker jag.
Ni hade ju kunnat testa skrivfel i hårddisken vid "skakningar" eller något liknande, mer konkret, än bara säga att det "känns" så.
Annars en bra recension, inte min smak av chassi då jag kör på större mer gedigna grejer.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Smaksak, jag tycker den är riktigt snygg speciellt om man har 15 Led fläktar, sen det där med dammet bör väl funka, förstår inte varför så kritiskt mot det. All luft i chassit rör på sig hela tiden så det finns ingen tid för dammet att landa eller fästa sig.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Mycket möjligt att chassit faktiskt är skit men jag tycker att ni borde utveckla er kritik mot a) fläktarnas riktning b) hårddiskarnas hängning.

När det gäller fläktarnas riktning tror jag en praktisk jämförelse vore det enda rätta för att avgöra, något jag tror antec kanske gjort. Det argumentet att allt damn blåser in i lådan då håller inte riktigt då det inte är ett stängt system och det är för många variabler för att kunna säga något definitivt.

Angående hårddiskarnas upphängning förstod jag inte argumentet riktigt, flytta lådan när den är på? I sådana fall handlar det om små förflyttningar, t.ex. ändra plats på skrivbordet. Om de då gungar in i sidan är det ett seriöst problem annars tror jag lösningen bidrar med mer positivt än negativt.

Fast vad vet jag, jag försöker bara få lite klarhet i det hela

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

trevligt klipp
Gillar när han blir lite mållös i slutet.
Tycker faktist Jonas kör bättre video-recentioner

Sen ang ljudet, tycker också att det var lågt av någon anledning.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Vad är det som säger att fläktarna måste blåsa in i chassit då? Fläktar är ju vändbara.
15 fläktar som blåser åt alla håll och kanter borde ju även fungera som avsvalkning av datoranvändaren.

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerar på att det är två handtag i vardera sida? Det ju innebär att man måste använda båda händerna för att flytta chassit. Är ju mkt lättare att "krama" chassit om man ändå måste använda båda händerna, istället för att misshandla sina smalben när man bär i handtagen.

Sjysst recension på ett udda chassi, även om jag saknar temps och ljudnivå.

Permalänk

Kul utal på Antec
Trevligt med fler recensioner också, hemsk låda enligt mig men trevligt att dem skickar med så pass många fläktar dock

Permalänk

De Antec menar med att om alla fläktar blåser in så pressas ju dammet ut genom de perforerade sidorna, det blir övertryck i chassit mao.
Finns det dammfilter på fläktarna så kommer det inte komma in något damm alls.
Dammet lär ju inte komma in om det blåser motvind

Om alla fläktar blåser ut som någon sa så kommer datorn bli fylld med damm direkt.

Permalänk
Medlem

hade lätt skaffat chassit OM det inte hade vart för HDD upphängningen som var rent skit ärligt talat =( hårddiskarna kommer gå sönder efter en vecka =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Nice chassi, men dammfri miljö är nog inte fel att ha.
Gillade även att de skickade med 6st gummisnoppar

Kanon med videoreviews!

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

det är väl knappast tänkt att man ska ha fläktar på alla fläktplatser, mer att ge en frihet att sätta sina fläktar vart man vill.
annorlunda låda men inte mer än det

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som blilligt lego. Nej tack.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag märkte inte att det var inspelat med låg ljudnivå. Gillar att det inte finns någon plåt mellan 5,25" och hårddiskarna.

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk

Trevlig videorecension. Lite hes dock? Jävlar vad ni sågar Antec i denna

Permalänk
Medlem

Bygg en låda i lego så har du en heeeeeelt modulär låda.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”