Permalänk
Medlem

Möss: Razer naga/epic/molten hjälp!

Tjenare!

Jag ska eventuellt köpa en ny mus beroende vad ni tycker faktiskt! Själv är jag 50%/50% atm

Just nu lirar jag med;
Logitech MX518 Optical Gaming Mouse - Inet.se

Och tänkte köpa:
Razer Naga - Inet.se

Diggar att Naga har många knappar.

Men problemet är att Razer Naga har/ska släppa nya versions av Razer Naga musen som ska heta Molten/epic. Men jag vet inte vad skillnaden är mellan dem, ser att den ena kan man köra trådlöst, men annars ser jag ingen skillnad. Så det är trådens "uppgift" att försöka förklara skillnaden mellan Razer Naga/Razer Naga Epic och Razer Naga Molten.
Här är en link på dem:

Razer Naga Molten:
Razer | For Gamers. By Gamers.? | Online Store - Razer Naga? Molten Special Edition Expert MMO Gaming Mouse
Razer Naga Epic:
Razer | For Gamers. By Gamers.? | Online Store - Razer Naga Epic? Elite Wireless MMO Gaming Mouse
Razer Naga:
Razer | For Gamers. By Gamers.? | Online Store - Razer Naga Expert MMO Gaming Mouse | Buy Razer Naga

Permalänk

Skillnaden är de två knapparna som satt precis vid vänster musknapp har flyttats upp till mitten över scrollen, och att den kan vara trådlös samt har lite mer ergonomiska skal att sätta på sidan. Jag ska köpa Naga epic när den släpps.

Permalänk

Tja, molten är ju en special edition med ett annat "skin", som för övrigt är assnyggt, mellan naga regular och molten finns ingen som helst skillnad förutom detta. epic däremot är trådlös och har som sagt dpi knapparna flyttade, vilekt inte jag själv gillar eftersom dom är extremt sköna att ha vid pekfingret. Jag har Razer mamba nu, och om nån säger att epic är dålig för att den är trådlös är dom efterblivna, Trådlösa möss som kommer stock med oem datorer är dåliga, som går på aa batterier med en 8ms responstid. Här snackar vi 1ms respons och uppladdningsbara batterier. Så har ju epic det där med utbytbara sidor också, vilket verkar sjukt najs. Så, själv säger jag epic, eftersom jag har erfarenhet med razer och deras trådlösa mus Mamba. Men om du inte riktigt bryr dig om trådlöst kommer du ju undan med lite pengar till en musmatta t.ex. Razers musmattor är såklart att rekommendera.

Visa signatur

Mobo: AsRock B75M-ITX | GPU: Sapphire 290 Tri-x | CPU: Intel i5 2500k | HDD: 1.5TB diverse | SSD: Corsair Force GT 128GB | RAM: 8GB 1600Mhz Corsair | OS: Win 8.1 Pro 64 | Chassi: Fractal Design Node 304, Vitt |
Varför köper du sådana dyra komponenter när du inte har ens en fönsterlucka sidan? Ingen ser ju vad du har för saker i datorn - mw3gamer

Permalänk

Köp en epic , sitter på en Razer naga och den är sjukt bra. De ända jag inte tycker är 100% är just de 2 st knappar längst fram på vänster musknapp , dessa som de flyttat på epic mot den vanliga. Just för att man inte kommer åt dom så snabbt vilket nog blir bättre i epic versionen.

Lätt den bästa mmo musen , kör warlock och måste ha hundra combos på macros och skills , kör endast pvp och arena i princip runt 2k rating. Då måste man ha alla abilitys på barsen och med snabb knappar.

Lätt ett bra köp

//Erik

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"