Byta HDD, och köpa mer ram minne i bärbar, med windows 7 OEM

Permalänk
Medlem

Byta HDD, och köpa mer ram minne i bärbar, med windows 7 OEM

Hejsan! Funderar på att köpa 4gb ram extra till min Alienware m17x, och även byta till en ssd disk,

Så min fråga är, om jag köper en ny ssd disk och mer ram minne, måste jag köpa nytt windows 7 då? Har läst runt lite och får olika svar hela tiden, någon som kan garantera ett svar?

Mvh Marcus

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför skulle du köpa nytt OS bara för att du byter disk och installerar mer arbetsminne? Helt absurt.

Byt på.

Permalänk
Medlem

Har ju en oem licens, då ska man ju tydligen inte få byta komponenter?
Utan datorn är låst till datorns delar? Låter helt sjukt, men är det inte så?:)

Mvh Marcus

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

OEM licensen är fortfarande bunden till mderkortet..

Det du borde göra är att ta reda på din OEM:SLP nyckel och certifikat för alienware så du slipper använda din oemnyckel.

Permalänk
Medlem

OEM är bundet till moderkortet, har jag för mig.

Permalänk
Medlem

"Det du borde göra är att ta reda på din OEM:SLP nyckel och certifikat för alienware så du slipper använda din oemnyckel"

Vad innebär det?

Permalänk
Medlem

Hoho? Ingen som kan ge ett 100% svar?:)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

DU kanske inte vet om att folk brukar sova kl 01:00 och att bumpa inte är tillåtet?

Som jag skrev, byt på

Det betyder att alla tillverkare (större kända) använder sig av OEM:SLP nyckel och ett certifikat för att aktivera windows. Ta reda på din nyckel och leta rätt på ditt certifikat och använd det vid ominstallation så slipper du använda din OEM nyckel.

Permalänk
Inaktiv

*tråd låst*

Det är fortfarande inte tillåtet att bumpa. Upprepar du detta igen kommer du att stängas av.