Crossfire problem VTX3D 6850

Permalänk

Crossfire problem VTX3D 6850

Hej,

Har grova problem med mina 6850 i crossfire, för jag får det inte att fungera. Alls.

Grundförutsättningar
Mobo: Gigabyte GA-MA790X-UD4 (crossfire stöd x8x8)
Proc: AMD 720 BE @ 3,2
SSD: Intel G2
HD: 2 st Samsung F1
Minne: Corsair XMS @ 400
Glömde att skriva nätagg: Corsair 620HX

Jag har i princip vad jag kan när det gäller installationen men jag får det inte att fungera. Win startar upp som det ska men när jag ska testa eller spela blir det bsod. Med undantag av test i Heaven Unreal (windowed). Resultatet blir då 511 vilket är liknande som Sweclockers fick på sitt test FÖR ETT KORT. Det framgår dock i resultatet att det är crossfireX.

Stänger jag av crossfire i ccc fungerar kort(et) som det ska.

Felsökning: avinstallerat ati's drivrutiner, startat om, drive sweeper i safe mode, starta om, installera första kortet och drivrutiner, starta om, installera andra kortet, starta om, installera crossfire kabeln, starta om.
Detta är gjort på båda korten som "huvudkort" dvs jag har bytt plats på dem. Så båda fungerar enskilt.
CPU-Z hittar korten, tror jag. Jag kan iaf se att det finns två kort men inget om crossfire är igång.

MEN DET FUNGERAR FORTFARANDE INTE.

Någon som har ngn idé?
Eller är det ända som återstår att försöka få till någon deal med återförsäljaren?

Andreas

Permalänk

Kan någon admin stänga denna tråd.
Då jag startar en ny i Stationära datorer - support/övrigt då den kanske passar bättre där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neighbour668:

Kan någon admin stänga denna tråd.
Då jag startar en ny i Stationära datorer - support/övrigt då den kanske passar bättre där.

Nog passar det väl bäst i denna tråd?

Det framgår att du ominstallerat drivrutiner men har du installerat "ATI Catalyst Application Profiles" så att du har de senaste crossfire profilerna?

ATI Radeon? Video Card Drivers

Permalänk

Jo, missade att skriva det det. Även profilerna installerades separat och omstart gjordes. Men vid närmare undersökning och googling verkar problemet vara "Kernel power problem 41 (63)" enligt event loggen. Vilket ger ungeför 1000 olika orsaker och lika många lösningar... Blir väl helt enkelt att ge upp crossfire hoppas på att jag får ett tillgodokvitto på inköpsstället och vänta tills 6970 eller liknande kommer.

Tack i alla fall.

Andreas