datorn startar men inte skärmen
hej
har problet som titeln säger datorn startar fläktarna dioderna mm..
men ingen av mina kärmar får kontakt med datorn säger att den inte är har kontakt.
så jag får inte fram bluescreen,bios eller annat så datorn säger inte i från på nåt sätt inte med jud heller.
oprativet går igång för jag har atomatisk inlogning på skype och msn och jag loggar in.
så jag vet inte vad det är för problem med datorn förutom att skärmen inte startar.
har läst att det kunde vara grafikortet har tästat med att plugga in det igen men inget nytt.
har inte kunnat tsäta med annat för jag inte har nått. kan inte tästa med ett intragerat heller för jag inte har det heller..
har även hört att det kunde vara nätagget men då tycker jag att datorn inte går att starta litte då och då med skärm fungerande men detta händer typ 1g var 3e dag just nu.
sen att datorn kan vara igång nästan hurlänge som hälst när jag fårigång det.
har även hört om oprativet men jag får inget error när jag får igång datorn och i instelationen av oprativet så startar datorn om sig och sedan inte kommer i gång igen.
så jag tror det kan vara moderkortet eller grafikortet mne vet inte 100% sen så liter jag inte fult ut på lämna in datorn på en afär (har ingen garanti längre) och så käns det inte så värt att betala 500:- för felsäking och sen betala för en ny del.
så har ni nån ide?
Operativsystem: Microsoft Windows 7 ultimate 64bit och senaste drivrutinerna
Processor: intel quad core q6600
Moderkort: ASUS p5k se
Minne: 4x 2gb
Grafikkort: asus ati hd 3870x2 pro 1gb PCI-E
Hårddisk: 1 250gb och 1 750gb sata
Nätaggregat: 750w
ps: ursäkta för eventuel dålig stavning är dyskrafiker