Rösta om årets datorbutik 2010!

Permalänk
Proffsmoddare

Handlar helst på dustin eller komplett om priset inte är allt för högt. Annars blir det dock Inet för mig.

Tycker även att dustins studentrabbat är nice som satan!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Webhallen helt klart då de lagerhåller så många varor så man kan åka och hämta direkt.

(Inet, Komplett, Misco och Dustin är också bra.)

Permalänk
Medlem

Måste säga Inet, snabb lev, bra priser och kanonsupport.

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Ingen som handlar från datorbutiken längre?

Det är min röst som ligger där... Har jämt varit mitt förstahandsval

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Kollar alltid hos Inet först. Antar att det är ett tecken på något, iaf.

Permalänk
Medlem

Inet.

De har aktuella varor, de plockar själva in märken som inte är struliga med support OSV, de lyssnar på kunden, de kan tänka själva när man som kund strulat med beställningen och de följer inte slavist den svenska byråkratin som de flesta andra butiker vilket är ETT FRUKTANSVÄRT trevligt faktum.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Inet
endast pga gratis frakt.

Permalänk

Inet fick min röst men kunde lika gärna blivit dustin.
Superba leveranstider och Inets gratis frakt över 500:- är sjyst.

Nummera köper jag iofs nästintill enbart hos dist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

År 2010 har jag handlat ifrån

Alla är lika bra "av det jag använder dom till", alla har ungefär lika priser, leveranstid. Support kan man dock diskutera

Kunde inte ha sagt det bättre själv.....:)

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Avstängd

Jag har haft 2 större beställningar från Inet i år. Och jag är riktigt nöjd med både pris och leverans.

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Medlem

Dustin får min röst, bra service, priser och studentrabatt!
Hade Inet haft studentrabatt hade dom fått min röst istället.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Det får väl bli inet men jag funderar på att byta när bra alternativ kommer upp, det jag inte gillar riktigt hos dessa är att målgruppen främst är gamers. När jag hade problem med att min dator kraschade efter kallstart så blev jag av en supportnisse ifrågasatt varför jag behövde stänga av datorn, -lite mer ska allt min dator tåla utan jag ska behöva riskera förlora arbete. (det var ramminnet som var knepigt, nu fungerar datorn bra)

Men annars från inet gratis frakt & godis till medlemmar (alla gånger även då jag beställde ett litet paket), otroligt snabb leverans, oftast lägsta priser m.m, jag har faktisk svårt att se hur de andra butikerna kan konkurrera emot detta. Plus i kanten är ju riktiga butiker lite varstans.

Jag tycker andra butiker borde snegla lite på inet, så vi får lite mer konkurrens. Många butiker som finns som val, räknar jag dock ej som en datorbutik även om de också säljer datorer. Sedan ska man skilja på märkesdatorer och vanliga, de är för olika målgrupper där vi på swec oftast monterar själv.

*edit*
Sedan tycker jag det beror på vad för datorkomponenter man handlar, ska man köpa mjukvara såsom kontorsprogram eller spel så blir det inte ovanligtvis en annan butik. Likaså ska man köpa skrivare, patroner etc så kanske en annan.

Men tar vi ren intern person-datorhårdvara, så upplever jag inet som billigast.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Aldrig provat att beställa komponenter förutom hos Komplett.. Visst var det bra leveranstid, men frakten hamna på 800kr för ett par datordelar.
Håller mig till netonnet, lagershoppen ligger 1 km ifrån där jag bor, inte så stort sortiment när det gäller datorkomponenter men i förövrigt är dem bäst!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Inet helt klart. Tror många butiker underskattar den kraften som pingvinstänger verkar på folk.

Permalänk
Medlem

Inet är helt klart bäst. Har handlat från Komplett, DB och webbhallen och senast Inet, måste säga att dom var enastående. Helt klockrena!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

stod mellan Inet och Dustin, hade komplett fixat sina frakt priser så hade dom haft min röst

Permalänk
Medlem

Jag tycker många butiker är bra....Snabbast att skicka iväg varan enligt min erfarenhet är komplett men de har ganska dyr frakt. Inet är felfri också.
Jag röstade dock på Indomo pga snabb leverans och mysig webbbutik.

Permalänk
Medlem

Inet alla dagar i veckan !! störst sortiment, bästa priser njaa kanske men bästa service iaf

Permalänk
Medlem

Handlar nästan alltid av Inet. Det är småsaker som avgör, de flesta datorbutiker har snabb frakt och bra service men att Inet "bjuder" på frakten och att man ibland får en godisbit uppskattas.

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Alina I UPPSALA ligger 25min med bil hemmifrån utan bilköer, dom har räddat min helg ofta när man på fredag kväll hittar nått som man vill köpa men inte orkar att vänta, ofta har dom prylen hemma till ungifär samma pris som i nätbutikerna men man kan pipa dit på lördag förmiddag.
Samt att det finns möjlighet att prata lite med de oftast kunniga säljarna.
Har tyvärr inte någon ergarenhet av deras nätbutik annat än att kolla priserna och saldo innan man åker dit.
Av nätbutikerna gillar jag Komplett bäst för deras stora lagersaldo och frakt på 99:- är väl inget.
Inet är bra oxå men överskattat fast rabarberstången var god

1:a Alina främst för att det är smidigt att åka dit med ganska stort lager och då man köper tunga saker, Nätagg & Chassie, kunnig personal.
2:a komplett för gammal vana och bra sortiment.
3:a Inet för godiset
4:a NetOnNet för att man kan hämta prylen på lagret utan att antastas av galna säljare som vill pracka på en massa extra garantier mm (som EL-Giganten, OnOff mm)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av Kadjoopplo:

Inet helt klart. Tror många butiker underskattar den kraften som pingvinstänger verkar på folk.

Precis, jag beställde en dyr mjukvara (Adobe Indesign, 10 000kr) till ett företag från
ett annat ställe och höll nästan på att få sparken då VDn frågade mig var f-n har du gjort av pingvinstången?

Skämtåsido, man ska inte underskatta vad såna småsaker kan ha för betydelse. Och jag tycker denna godisbit har blivit förknippad med ny hårdvara.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

inet all the way

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

SweClockers är ju trogna Inet tjänare haha, det visste man innan.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk

Inet för att dom har fraktfritt och godis

Permalänk
Medlem

Indomo, Dustin och Inet lika bra allihopa men har olika sortiment. Gillar Indomo pga deras sortiment av be Quiet produkterna. Inet Fraktfritt, snabba leveranser. Och Dustin för snabba leveranser och kanon support.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Inet helt klart, med samma punktern som Trexspy påpekade.
O C H
att de skickar med "byggargodis".

Permalänk
Avstängd

L O L 63% på INET. Sjukt.
Bara låsa pollen? ^^

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Whine moar pls

Om man beställer detta ESD-armband för 99kr så får man ett sånt där vanligt turkost som kostar 49:- på andra ställen. Det var samma med detta ESD-armband som "utgått" nu. Denna hårddisk har 3 års garanti medans denna ur samma serie bara har ett år då "inget annat anges" ?. Kan hålla på hur länge som helst. Inet är amatörer om man jämför med t.ex Komplett: Alltid korrekt info och de använder sig av tillverkarens garantier som de anger tydligt. Aldrig haft problem med RMA inom garantitiden som anges.
Kompletts fyndvaror är grymma: Under året som gick fick jag tag på en i5 750 för 1260kr någon månad efter release, ett antal 5770 runt tusenlappen samt en i7 950 för 2000kr nyligen. 1337-dealarna är också ett plus i kanten. Nackdel är såklart fraktpriserna.

EDIT: lol, nu har de korrigerat infon om hårddisken. *tinfoil hat on*

Permalänk
Medlem

Inet bidde det.

Dustin på en god andraplats.