Desire HD, Galaxy S eller iPhone 4?

Permalänk
Medlem

Desire HD, Galaxy S eller iPhone 4?

Jag har haft min HTC HD2 i snart ett år och börjar bli rätt less på den måste jag säga. Den är allmänt efterbliven, seg och laggar fast rätt ofta, vet inte vad det beror på, har lämnat in den på lagning och hard resetat det ett otal gånger. Men nu känner jag för en ny lur och har fått nog av Windows Phone!
Android är framtiden! Men problemet är vilken lur.

Har funderat på Dersire HD men den har fått rätt kassa recensioner.
Eller Galaxy S, men har ingen erfarenhet av Samsung...

Eller ska man köpa iphone 4 eftersom alla andra har den.
Appstore är ju rätt najs, hur är Android Market, är det mycket sämre?
Och jag känner inte för N8.
Vad ska jag köpa???

Tack på förhand;)

Permalänk
Medlem

Du har Windows Mobile 6.5.

Lägg in Android och du har dig en Desire HD i princip, jag tycker absolut inte att du ska byta för de marginella skillnaderna! Du kan använda Windows Phone 7 snart om du känner för det, även Ubuntu fungerar.

HD2 är den mest kapabla telefonen någonsin! Här är en sida som är GULD VÄRD
HTC Leo: HD2 - xda-developers

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

overall har den DHD fått bra recesnioner, vettefan vad du syftar på..

Permalänk

HTC HD2 är en telefon med grym potential. Finns många bra custom ROM's till den. Går även att köra Android eller Linux om du vill det. WP7 är också på väg som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

HTC HD2 är en telefon med grym potential. Finns många bra custom ROM's till den. Går även att köra Android eller Linux om du vill det. WP7 är också på väg som sagt.

Jag har aldrig riktigt vågat installera någon annan ROM än HTC:s dock har jag försökt med Android (Haret) men har aldrig fått det att fungerat.
Är det någon speciell ROM du eller någon annan kan rekommendera (helst med egna erfarenheter)?

Permalänk
Medlem

kan ge dig lite tips, kör just nu android 2.1 eclair på min htc touch diamond, fungerar fin fint (dock är touch diamond lite seg för att köra spel på men men xD)
Categories - Neopeek-Forum | Neopeek - Network
de är en bra sida, guider hur du ska göra, info om roms, länkar att tanka roms mm.
men man måste köra linux för att formatera mobilens minne innan man installera android romen (står i guiden) de är bara skaffa en live skiva för de (eller live usb)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

inte iPhone 4 iaf apple suger

Permalänk
Medlem

Jag tycker iphone 4 för den är allmänt rolig att hålla på med har provat galaxy och gillar inte Upp lägget av olika funktioner. Gillar dock Ios för det är simpelt och finns många apps i Appstore Och jag tycker designen är mycket snyggare på Iphone, ända dåliga är itunes som är kasst för i princip allt.

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunnar_94:

inte iPhone 4 iaf apple suger

Åh nej! Var du verkligen tvungen?

Permalänk
Skrivet av rocs:

Åh nej! Var du verkligen tvungen?

haha kan inte mer än att hålla med om att ifjantone är det sämsta som finns

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Skrivet av Roekan:

Jag har aldrig riktigt vågat installera någon annan ROM än HTC:s dock har jag försökt med Android (Haret) men har aldrig fått det att fungerat.
Är det någon speciell ROM du eller någon annan kan rekommendera (helst med egna erfarenheter)?

Här har du en guldgruva. Finns hur mycket som helst och många bra och utförliga guider.
xda-developers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Här har du en guldgruva. Finns hur mycket som helst och många bra och utförliga guider.
xda-developers

Jo men det finns så många och vet inte vilken jag ska ta

Är det ingen som vet någon speciell ROM så de vet är bra.
Och funkar Android market och kan man få wm tillbaks?

Permalänk

Läs gärna trådarna för varje ROM så ser du vad folk säger om dom. För Android finns det inte lika många alternativ som det finns för WM om jag kom ihåg rätt Ja, Market fungerar utan problem, och ja du kan få wm tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

haha kan inte mer än att hålla med om att ifjantone är det sämsta som finns

Lika töntiga som folk som skriver sådant.
Väx upp småbarn.

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S, har iaf bäst skärm, och har du tänkt att roota så skulle jag köra på den Men prestandamässigt så slår Galaxy S och DHD varandra på 50/50 de är helt enkelt bra på olika saker

Visa signatur

🎮 Intel 13900K - RTX 4090 - 32GB 6000Mhz RAM - Samsung 990 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av frunten:

Samsung Galaxy S, har iaf bäst skärm, och har du tänkt att roota så skulle jag köra på den Men prestandamässigt så slår Galaxy S och DHD varandra på 50/50 de är helt enkelt bra på olika saker

Det är en smaksak om vilken skärm som är "bäst".

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Jag tycker iphone 4 för den är allmänt rolig att hålla på med har provat galaxy och gillar inte Upp lägget av olika funktioner. Gillar dock Ios för det är simpelt och finns många apps i Appstore Och jag tycker designen är mycket snyggare på Iphone, ända dåliga är itunes som är kasst för i princip allt.

iPhone 4 är verkligen en fantastisk mobil, men att betala drygt 3500 kronor "extra" för att ha mer att leka med och tillgång till fler appar känns i mitt tycke väldigt idiotiskt. HTC Desire HD och Samsung Galaxy S klarar i princip allt iPhone 4 klarar, och eventuellt mer därtill, plus att du kan spendera drygt 3500:- på någonting annat.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

iPhone 4 är verkligen en fantastisk mobil, men att betala drygt 3500 kronor "extra" för att ha mer att leka med och tillgång till fler appar känns i mitt tycke väldigt idiotiskt. HTC Desire HD och Samsung Galaxy S klarar i princip allt iPhone 4 klarar, och eventuellt mer därtill, plus att du kan spendera drygt 3500:- på någonting annat.

Så vitt jag kan se ligger Desire HD omkring 5000-6000kr hos de större butikerna vilket du även kan få en 16GB iPhone 4 utan abonnemang för...inga 3500 kr skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Varför ska folk alltid överdriva?

Iphone 4 16 gb kostar 6000-6400kr
Desire HD kostar 5575 typ.
Bägge på katshing.

Ja iphone är låst med kontantkort till operatör, so what. Köp den med din egen operatör.

Permalänk

iphone släng er i väggen!!!!!!!!! köp en nokia 3310

Visa signatur

"Love Life,Get Paid Then Get Laid"

Permalänk
Medlem

Okej. Min alldeles för snabba och ogenomtänkta uppskattning var ju helt åt skogen. Men enligt Prisjakt (där jag oftast hämtar priser och information) är de absolut billigaste priserna på nämnda modeller följande:

- iPhone 4, 7193:-
- Desire HD, 5183:-
- Galaxy S, 4381:-

Så 3500:- var lite väl mycket, men en skillnad på 2010:- till Desire HD och 2812:- till Galaxy S. Jag tycker i alla fall att 2010:- och 2812:- för att kunna leka lite mera och ha tillgång till lite flera appar är alldeles för mycket.

Men så har jag aldrig varit något fan av iPhone och aldrig förstått hysterin kring denna mobiltelefon.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Så vitt jag kan se ligger Desire HD omkring 5000-6000kr hos de större butikerna vilket du även kan få en 16GB iPhone 4 utan abonnemang för...inga 3500 kr skillnad.

Skrivet av Nivity:

Varför ska folk alltid överdriva?

Iphone 4 16 gb kostar 6000-6400kr
Desire HD kostar 5575 typ.
Bägge på katshing.

Ja iphone är låst med kontantkort till operatör, so what. Köp den med din egen operatör.

Var hittar ni dom priserna nånstans, länk?
Hittar inget hos Katshing att Iphone 4 säljs med kontantkort och alla är på 24 mån abb.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

ok det är med bindning.
Men priset blir ändå inte 3500kr mer hur man än gör.

Sen vem köper en smartphone med kontantkort. Alla har abbonemang.

Så det är iprincip samma pris på dom ändå.
299kr månaden i 24 månader på bägge mer eller mindre. Desire hd tom dyrare med abbonemang.

Dom få iphone 4 som säljs helt olåsta är väll oftast import.
Ser dustin har något skit för 7700:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Var hittar ni dom priserna nånstans, länk?
Hittar inget hos Katshing att Iphone 4 säljs med kontantkort och alla är på 24 mån abb.

Exempelvis dustin, 5995kr utan abonnemang bunden till telia. Kan inte länka för det skickar en till förstasidan men sök på iphone 4 helt enkelt.

Operatörerna säljer också för liknande priser, dock endast genom butiker så vitt jag vet.

Sen håller jag med Nivity, ser inte något problem att köpa med ett abonnemang. Det är nåt de flesta behöver ändå. Du kan välja ett helt vanligt abonnemnang med 12 mån bindningstid och betala hela telefonen direkt vid köp. Det ha jag alltid gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Exempelvis dustin, 5995kr utan abonnemang bunden till telia.

Ja, den från Dustin är nog det billigaste man kan hitta.

Citat:

Sen vem köper en smartphone med kontantkort. Alla har abbonemang.

Det är snarare tvärtom, numera byter folk mobiler så fort nån ny värsting modell kommer ut och folk väljer oftast utan bindning/operatör låst, för kunna ha det valet att byta mobil.
Sen är operatörlåsta mobiler, oftast kommer med massa "bloatwares" i mobilen som man inte vill ha eller slöar ner telefonen rejält. Uppdateringar tar längre tid också jämfört med ej operatörlåsta/bundna.

Själv brukar jag alltid köpa med abb förrut, men numera aldrig och endast olåsta/ej bindnings tid som gäller. Vill slippa all bloatwares, sälja vidare om ej nöjd efter tids användning och 2 års bindnings tid är alldeles för lång tid.
Tror inte många har samma mobil i 2 års tid numera.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag tycker att vi ska sluta överdriva i den jär tråden, jag har haft tre releativt nya mobiler: iphone 3GS, htc touch2 och nu har jag iphone 4. Själv tycker jag ju att iphone 4 var den bästa av dom, men den gör även kaoz med desire med fler IMO.

Men det kvittar igentligen vem här på forumet som skriver vilken dom tycker är bäst, alla kommer skriva den telefonen som dom själva har.

Och som jag skrev tidigare i det här inlägget, sluta överdriva priset på iphone 4, jag köpte min iphone 4 16GB svart för 4400:- i en apple affär utan något abonemang (DVS upplåst).

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Okej. Min alldeles för snabba och ogenomtänkta uppskattning var ju helt åt skogen. Men enligt Prisjakt (där jag oftast hämtar priser och information) är de absolut billigaste priserna på nämnda modeller följande:

- iPhone 4, 7193:-
- Desire HD, 5183:-
- Galaxy S, 4381:-

Så 3500:- var lite väl mycket, men en skillnad på 2010:- till Desire HD och 2812:- till Galaxy S. Jag tycker i alla fall att 2010:- och 2812:- för att kunna leka lite mera och ha tillgång till lite flera appar är alldeles för mycket.

Prisjakts iPhone-priser är i mina och de allra flestas ögon helt ointressanta. De listar bara priser på butiksimporterade (olåsta) telefoner, vara av det höga priset. Du kan du lika gärna beställa en från England, Norge eller Danmark själv för samma pris som de låsta kostar i Sverige.

Skrivet av XPerion:

Det är snarare tvärtom, numera byter folk mobiler så fort nån ny värsting modell kommer ut och folk väljer oftast utan bindning/operatör låst, för kunna ha det valet att byta mobil.
Sen är operatörlåsta mobiler, oftast kommer med massa "bloatwares" i mobilen som man inte vill ha eller slöar ner telefonen rejält. Uppdateringar tar längre tid också jämfört med ej operatörlåsta/bundna.

Själv brukar jag alltid köpa med abb förrut, men numera aldrig och endast olåsta/ej bindnings tid som gäller. Vill slippa all bloatwares, sälja vidare om ej nöjd efter tids användning och 2 års bindnings tid är alldeles för lång tid.
Tror inte många har samma mobil i 2 års tid numera.

Fast det där gäller inte iPhone. Apple har aldrig "bloatware" i vare sina datorer eller mobiler. Och du kan vara helt säker på att du kommer få uppdateringar under flera år även om alla features inte kommer fungera när telefonen har några år på nacken (som 3Gn nu).

Du kan som sagt välja ett endast binda upp dig 12 mån. Är övertygad om att majoriteten som köper en telefon i 5000kr klassen har den åtminstone ett år även om det självfallet finns undantag...speciellt på detta forum

Men för oss som föredrar iOS/iPhone är det inget problem eftersom Apple hittills endast har släppt en ny modell per år ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypno:

Jag tycker att vi ska sluta överdriva i den jär tråden, jag har haft tre releativt nya mobiler: iphone 3GS, htc touch2 och nu har jag iphone 4. Själv tycker jag ju att iphone 4 var den bästa av dom, men den gör även kaoz med desire med fler IMO.

Men det kvittar igentligen vem här på forumet som skriver vilken dom tycker är bäst, alla kommer skriva den telefonen som dom själva har.

Och som jag skrev tidigare i det här inlägget, sluta överdriva priset på iphone 4, jag köpte min iphone 4 16GB svart för 4400:- i en apple affär utan något abonemang (DVS upplåst).

endast 4400kr? Var köpte du den i så fall får man fråga? Sugen på att få veta i så fall

Permalänk
Medlem

Passar Desire HD dina händer är den det självklara valet. Galaxy S känns lite plastig och iPhone 4 känns lite inlåst/dyr/jobbig att synka med/allt annat

Skrivet av S_Z:

Fast det där gäller inte iPhone. Apple har aldrig "bloatware" i vare sina datorer eller mobiler.

Quicktime är absolut inte bloatware, naeee...

Skrivet av S_Z:

Och du kan vara helt säker på att du kommer få uppdateringar under flera år även om alla features inte kommer fungera när telefonen har några år på nacken (som 3Gn nu).

Köper man en PowerMac år 2006 för över fyrtio tusen kronor kommer du inte få uppdateringar efter år 2009...

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobyy:

endast 4400kr? Var köpte du den i så fall får man fråga? Sugen på att få veta i så fall

Varför är det viktigt? Det är ju bara en skräpig iphone.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970