Black ops online, skillnad mot tidigare cod

Permalänk
Medlem

Black ops online, skillnad mot tidigare cod

Hej
Efter att inte kört fps-spel online sedan jag körde cs 1.6 för ca 5 år sedan har jag nu kört black ops ett par dagar.
Och det börjar slå mig hur pass lätt det egentligen är att hävda sig online. Jag menar dom flesta som spelar borde väl kört tidigare cod osv. Eller är det 70% riktiga blåbär?

Frågan ställer jag inte för att vara störig utan för att saken är den att jag var totalt kass på cs. Var alltid sämre än polarna. Och nu på lvl 33 i black ops toppar jag matcherna typ hälften av gångerna och gör aldrig under 15 frags på en match TDM.

Svaret kanske troligtvis är att jag började spela spelet samtidigt som alla andra, vilket var anledningen till att jag köpte det också, istället för att ge sig in i värld av välsmorda proffs...

Permalänk
Medlem

Haha, vad ska man säga? Grattis? Då är det väl din typ av spel. Du kan ju prova olika game-modes för att hitta något mer utmanande!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

alla är olika som sagt:P

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Medlem

Är det en skryttråd eller vad? Jag spelade cod black ops multiplayer för första gången idag. Jag låg först i en av matcherna med 7-1 ett tag. tappade dock till 9-11 mot slutet av matchen^^

Lyckades också bli bannad från en server efter 3 teamkills... Inte lätt att vara noob.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Spelskillnaden mellan black ops och cs är stor, enda likheten är väl fps-spelet..

Med tanke på hur många olika tekniker osv som finns i Cs har ju kommit fram genom åren, skulle man nu ha spelat black ops sen 10 år tillbaka skulle de nog vara på samma vis som Cs är i nutid

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har väl vart samma sak i de flesta CoD (de jag själv kört), majoriteten i public är urusla.

Permalänk
Medlem

TDM = fega = vinn, typ. Spela domination så får du nog det knepigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

TDM = fega = vinn, typ. Spela domination så får du nog det knepigare.

Håller med, därför jag gillar domination, blir tyngre kämparanda. Stör mig dock på att förbannat många skiter i att ta punkterna och samlar kills istället. Till och med tjejen som precis börjat lira fps tar flest punkter 4 av 5 matcher.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Moderator
Moderator

Domination i public är helt värdelöst för det mesta.
Förbannat drygt att vara den enda i laget som försöker vinna matchen medan resten sitter och campar, gärna någonstans långt borta från punkterna, och dessutom failar när det väl kommer någon. <_<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat World at war de senaste dagarna. Där finns ett gamemode som heter War och det blir många episka fighter i den gamemoden!

Men, jag är "bra" på alla CoD utom CoD1 Jag tycker att själva grundtaktiken har inte ändrats, så det är enkelt för mej!

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk

Jag tycker cod är väldigt enkelt, visst har spelat igenom alla men inte så överdrivet mycket och jag tycker att både mw1 och mw2 är väldigt enkelt, ligger alltid/nästan alltid först eller näst först.Cs 1.6 har jag spelet duktigt mycket längre än cod och där är jag mycket sämre

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Jag tycker cod är väldigt enkelt, visst har spelat igenom alla men inte så överdrivet mycket och jag tycker att både mw1 och mw2 är väldigt enkelt, ligger alltid/nästan alltid först eller näst först.Cs 1.6 har jag spelet duktigt mycket längre än cod och där är jag mycket sämre

MW2 är skit enkelt. Testa spela MW1 på promod S&D

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Skrivet av IceY!:

MW2 är skit enkelt. Testa spela MW1 på promod S&D

Kör bara TDM men kan tänka mig att det är serriösare om man spelar det

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

TDM = fega = vinn, typ. Spela domination så får du nog det knepigare.

Kanske om man bara vill ha 15 frags i slutet av rundan. Jag behöver knappast fega för att komma upp i 40/5 eller liknande stats.

Sitter mest och vänta på modtools nu så man kan lira promod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Kanske om man bara vill ha 15 frags i slutet av rundan. Jag behöver knappast fega för att komma upp i 40/5 eller liknande stats.

Sitter mest och vänta på modtools nu så man kan lira promod.

Möter du ett lag där många kör med Ghost Pro samt sitter still så kommer du inte få många frags (förutsatt att dom kan aima någorlunda). Kan posta en film på hur jag spelar iallafall 92-13 vart det denna match.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Möter du ett lag där många kör med Ghost Pro samt sitter still så kommer du inte få många frags (förutsatt att dom kan aima någorlunda). Kan posta en film på hur jag spelar iallafall 92-13 vart det denna match.
wKyJi9pHT2k

Spelar exakt som mig. Drog precis 50-5 på Array...

Permalänk
Medlem

På MW2 blir det ofta för mycket killstreak awards typ harriers + pawelow+ choopergunner igång samtidigt händer detta ofta i Black Ops eller är killstreaksen inte lika gryma ?

Visa signatur

Windows 7 x64 Ultimate | Gainward GeForce GTX 460 1GB | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Intel® Core i5-2500K | Corsair H80 Hydro Series | MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155 | Corsair TX V2 750W PSU | Seagate Barracuda 7200.12 1TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Slicer:

På MW2 blir det ofta för mycket killstreak awards typ harriers + pawelow+ choopergunner igång samtidigt händer detta ofta i Black Ops eller är killstreaksen inte lika gryma ?

"Airspace full", men det var det ju redan i MW2. Chopper gunner är fortfarande med och nästan lika bra men det är även den sista killstreaken, 11 frags.

Till skillnad från MW2 så räknas inte kills med killstreaks till nästa killstreak om man säger så xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Chopper gunner är 9 kills och 8 kills med hardline vilket känns lite väl overkill då den är typ bättre än gunship och hundarna som är 11 kills. Dödade runt 30 st igår på nuketown med en chopper gunner, hade lite tur dock då jag lyckades skjuta ner alla som försökte skjuta ner mig med rocket launcher ^^

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

bara jag som hatar last stand?

Permalänk
Medlem

Lirat onlinegames sedan 56K modem tiden ~2001. Måste säga att dagens spel mer blivit handikapp anpassade än förr. Då betydde aim allt och hur snabbt su kunde röra dej i kombination med att inte tappa aimen.

Ahja utvecklingen går framåt, idag gäller de att sälja en produkt som inte tar lång tid att lära sej, ju snabbare man lär sej ju snabbare fastnar man å de är de utvecklarna vill (mony makes the world go round).

Domination är skit kul likaså HQ - är man mest intressrad över kills kanske inte ett lagspel är något, Quake Live kanske? men men, de kommer alltid finnas pojkrums hjältar i alla spel

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gujukal:

Chopper gunner är 9 kills och 8 kills med hardline vilket känns lite väl overkill då den är typ bättre än gunship och hundarna som är 11 kills. Dödade runt 30 st igår på nuketown med en chopper gunner, hade lite tur dock då jag lyckades skjuta ner alla som försökte skjuta ner mig med rocket launcher ^^

Derp, blandade ihop dem, självklart är det så

Skrivet av niklas12287:

bara jag som hatar last stand?

Second chance* Du är verkligen inte ensam dock.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av niklas12287:

bara jag som hatar last stand?

Är så fruktansvärt jobbigt, man märker ju inte att dom har det så det blir ju att man springer vidare och då när man märker att han har last stand och vänder om för att döda han så kommer nästa motståndare

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Det mest irriterande med last chance är när man har downat fienden så dyker det upp en team mate från ingenstans och frag stealar så man bara får en äcklig jäkla assist

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gujukal:

Det mest irriterande med last chance är när man har downat fienden så dyker det upp en team mate från ingenstans och frag stealar så man bara får en äcklig jäkla assist

Eller att man blir dödad när man laddar om eller något och en annan fiende kommer och räddar den man skjutit

Det mest irriterande tycker jag är när man snipar någon tvärs över hela banan med L96A1 med ett perfekt siktat skott och han bara hamnar i second chance för att sedan bli dödad av någon annan alternativt blir räddad. Sjukt lång "recovery-time" innan man kan få iväg ett välsiktat skott igen på L96A1 i det här spelet

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.