Permalänk

crossfire=skit?

har spelat black ops, maffia2, f110, bfbc2, alla spelen får sämmre fps i crossfire
vad kan det bero på?när jag benchmakar får jag mycket bättre i cross än utan.men i spel ja då funkar det inte???

datorn:i5 750

grafik 2xhd5870

Visa signatur

core i5 3.8mhz 2x5870 p755dpro

Permalänk

Är det bara jag vilket jag har svårt att tro eller är det fler som har lika dant?vad är felet någon som vet. fins det något man kan gör förutom sälja å köpa nytt.En teori jag har är att spelen är för tunga för en i5 att driva 2 5870 i spel men klarar 3dmarks bra för dom är optimerade för att hantera crossfire eller sli.

skriv gärna å berätta om ni vet något om det. eller bara har en teori.stör mig på att inte veta vad som är fel

Visa signatur

core i5 3.8mhz 2x5870 p755dpro

Permalänk
Medlem

För det första; har du laddat ner och installerat senaste crossfire-profilerna från amd? Sen är nya spel ofta pruttiga att köra crossfire i för att amd inte hunnit pula till drivarna ordentligt. Brukar tyvärr dröja någon månad eller två innan de släppt vettiga profiler och optimerat drivarna.

För det andra; redigera hellre ditt första inlägg istället för att bumpa, som ju är mot forumreglerna.

Permalänk
Medlem

Kör du med senaste drivrutinerna?

Prova ladda ner senaste crossfire profilerna kanske?
http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/crossfirex-app-profiles.aspx

Kan också var värt att klocka upp CPUn för att få ut det mesta krämen ur korten.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Kör du med senaste drivrutinerna?

Prova ladda ner senaste crossfire profilerna kanske?
http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/crossfirex-app-profiles.aspx

Kan också var värt att klocka upp CPUn för att få ut det mesta krämen ur korten.

SORRY är ny här självklart så ska inte bumpa på:) jo senaste drivarna har jag å klockat till 3.8
men någon crossfire profil har jag inte trodde man fick med alt i drivrna?tack för svaren

Visa signatur

core i5 3.8mhz 2x5870 p755dpro