Vilken av konsolerna har bäst grafik? Xbox 360 eller PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Xbox har nåt sin maxgräns av vad en klarar idag.

Det tror jag nog inte. Det brukar kunna ta hela konsolens livslängd innan man lyckats kräma ur det mesta.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Xbox har ett bättre GPU än PS3an men PS3 har en bättre CPU. Speltilverkarna har tyvär varigt lite slöa med att använda PS3ans fulla kraft. Har själv ett Xbox och är mycket nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Bättre cpu är ju också ganska omtvistat. xboxen har 3 kärnor medan ps3 har 1 kärna med ett gäng SPU'er och som jag förstått det är dessa bara bra på flyttalsberäkningar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Det tror jag nog inte. Det brukar kunna ta hela konsolens livslängd innan man lyckats kräma ur det mesta.

Tror han baserar den kommentaren från Console Wars Round 2 & 3: Xbox 360 Vs. PS3-TechnoBuffalo

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tror du inte ska välja konsol efter vilket som har bäst grafik i spelen. De ligger ganska lika, välj istället efter vilka som verkar ha roligast exklusiva titlar och/eller vilket dina kamrater spelar (om ni ska spela med varandra online)

och hur mycket du vill betala, om du vill betala ganska mycket mer eller om du vill betala månadsvis för att spela online.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Bättre cpu är ju också ganska omtvistat. xboxen har 3 kärnor medan ps3 har 1 kärna med ett gäng SPU'er och som jag förstått det är dessa bara bra på flyttalsberäkningar.

Hej skulle vilja börja med att berätta skillnaderna hårdvaru mässigt på dom båda konsollerna,
360,Dvd - Ps3 Blueray, 360, har exakt samma processor som playstation 3 förutom att den är bantad alltså exakt samma fast med bara 3 kärnor slå gärna upp det. Grafikmässigt så har 360,ett ati x800 512mb(samma klass som nvidia 6800) och ps3 ett grafikkort som släpptes av konkurenten nvidia ett år senare med nyare teknik gtx7800 256mb internt och 256 delat. 360 tar ramminne från sin gpu så man skulle kunna säga att ps3 och 360 har samma upplägg gpu och ram mässigt.
När det kommer till hårddisk så har nya ps3 slim ntfs och har ett gränssnitt på sata 300mbps medans 360 frtf använder sig av fat 32 och sata 150mbps

Rent hårdvaru mässigt så är ps3an ganska överlägesen MEN detta har vi inte fått erfara på en enda delad titel då grafiken mer eller mindre är identisk med varandra oftast är 360 bättre till ex black ops det ser betydligt bättre ut på 360. Men när det kommer till dom exklusiva titlarna så har ps3an en underbar och bländande grafik som inte kan jämföras med konkurentens.
Förutom exklusiva så är det som sagt knappt någon skillnad välj det dina vänner har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka_871:

Hej skulle vilja börja med att berätta skillnaderna hårdvaru mässigt på dom båda konsollerna,
360,Dvd - Ps3 Blueray, 360, har exakt samma processor som playstation 3 förutom att den är bantad alltså exakt samma fast med bara 3 kärnor slå gärna upp det. Grafikmässigt så har 360,ett ati x800 512mb(samma klass som nvidia 6800) och ps3 ett grafikkort som släpptes av konkurenten nvidia ett år senare med nyare teknik gtx7800 256mb internt och 256 delat. 360 tar ramminne från sin gpu så man skulle kunna säga att ps3 och 360 har samma upplägg gpu och ram mässigt.
När det kommer till hårddisk så har nya ps3 slim ntfs och har ett gränssnitt på sata 300mbps medans 360 frtf använder sig av fat 32 och sata 150mbps

Rent hårdvaru mässigt så är ps3an ganska överlägesen MEN detta har vi inte fått erfara på en enda delad titel då grafiken mer eller mindre är identisk med varandra oftast är 360 bättre till ex black ops det ser betydligt bättre ut på 360. Men när det kommer till dom exklusiva titlarna så har ps3an en underbar och bländande grafik som inte kan jämföras med konkurentens.
Förutom exklusiva så är det som sagt knappt någon skillnad välj det dina vänner har.

Nope. Xboxen använder en IBM PowerPC "Xenon" med 3 fullt användbara kärnor. Cell BE fanns inte vid tiden av lanseringen av xbox. Ati kretsen i xboxet är dessutom vida överlägsen Nvidia RSX i ps3 då den har ett dotterkort med 10MB minne som sköter AA. AA stöd finns inte i RSX.

Fö. spelar inte sata 150 eller 300 någon roll. Och varken xbox eller ps3 använder ntfs eller fat.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Playstation 3 har bäst grafik av konsolerna och rätt så snabb hårdisk.
Xbox 360 bra grafik något seg skivläsare och hårdisk. Risk för krångel men händer sällan.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Nope. Xboxen använder en IBM PowerPC "Xenon" med 3 fullt användbara kärnor. Cell BE fanns inte vid tiden av lanseringen av xbox. Ati kretsen i xboxet är dessutom vida överlägsen Nvidia RSX i ps3 då den har ett dotterkort med 10MB minne som sköter AA. AA stöd finns inte i RSX.

Fö. spelar inte sata 150 eller 300 någon roll. Och varken xbox eller ps3 använder ntfs eller fat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Xenon_(processor)
Där står det klart och tydligt att xbox360 använder sig av en modifierad(bantad) version av ps3 processor
Jag kan ge dig hur många referenser som helst på att den är gjord på samma processor som ps3 skillnaden är lika med 0 förutom att den har 3 kärnor, MS gjorde xbox cpu med ibm i hemlighet från sony det finns jätte mycket intressant läsning om det där

Xbox använder sig av fat32 och nya ps3 slim använder sig av ntfs jag har just bytt diskar i både xbox och ps3 =p

Stöd för aa finns självklart i ps3 läs vad ett gtx7800 har för egenskaper och läs sedan vad ett x800 har för egenskaper.
Förövrigt den där 10mb`s lösningen xbox gjorde för aa tror jag inte håller speciellt bra idag men det är bara en spekulation.
Jag vill inte göra detta till en fanboy disskution utan vi håller oss till fakta.
Båda konsollerna rockar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka_871:

http://en.wikipedia.org/wiki/Xenon_(processor)
Där står det klart och tydligt att xbox360 använder sig av en modifierad(bantad) version av ps3 processor
Jag kan ge dig hur många referenser som helst på att den är gjord på samma processor som ps3 skillnaden är lika med 0 förutom att den har 3 kärnor, MS gjorde xbox cpu med ibm i hemlighet från sony det finns jätte mycket intressant läsning om det där

Xbox använder sig av fat32 och nya ps3 slim använder sig av ntfs jag har just bytt diskar i både xbox och ps3 =p

Stöd för aa finns självklart i ps3 läs vad ett gtx7800 har för egenskaper och läs sedan vad ett x800 har för egenskaper.
Förövrigt den där 10mb`s lösningen xbox gjorde för aa tror jag inte håller speciellt bra idag men det är bara en spekulation.
Jag vill inte göra detta till en fanboy disskution utan vi håller oss till fakta.
Båda konsollerna rockar

Men kul att du inte kan läsa din egen wiki artikel. Det står att Xenon är baserad på PPC instruktioner men att körnorna är lätt modifierade versioner av PPE'n i cell, alltså huvudprocessorn. Cell har alltså 1 PPE och 7 SPE, medan Xenon har 3 PPE.

ps3 innehåller inte ett gtx7800. Reality Syntheziser 'RSX' kretsen som sitter i ps3 är BASERAD på 7800 arkitektur, men det har tagits upp många gånger, RSX har inget stöd för AA, detta måste en SPE ta hand om, vilket många utvecklare skiter i.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

Haha ja precis att dem har snålat och att deras spel är så fattiga så dem klarar sig bra på 4 gb dvd skiva...

Fanboy kan du gärna vara, o du kan tyckat att dom snålar hur mycket du vill.

Undrar bara om du känner att du gjort en bra investering när Xbox spelarna har en bättre
gaming upplevelse än dig även fast du sitter på din blu-ray raket.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

själv bytte jag från ps3 till 360 S. Mest för att jag störde mig på kontrollerna + att ps3 oftast har sämre fps i de flesta bilspel samt knappt någon alls AA jämfört med 360. Kan säga att jag inte ångrar köpet. Båda konsollerna har sina fördelar. Rekomenderar att köpa båda om man har råd. Då får man det bästa av båda Blu-ray eller inte, påverkar i min mening inte grafiken.. det är mest GPU´n som gör det.

Kolla specifikationerna på respektive grafikkort här: PS3 VS Xbox 360 GPU performance Benchmark comparison Review & specifications
Om vi nu börjar snacka grafikkort på datormarknaden så brukar mängd pipelines väga rätt så stort om korten i sig har samma Mhz på coren samt samma minnesmängd/hastighet. Därav kan man konstatera att 360 har 48 dynamiska pipelines varav ps3 enbart har 24 shader pipelines och 8 Vertex Shader Pipelines och 8 Pixel Rendering Pipelines.. Sammanlagt 40 pipelines??

Korrigera gärna med synpunkter... Men av det jag jämfört hittills (har ägt ps3 tidigare, nu 360 S), så drar x360 längre strået vad gäller grafik och flyt i allmänhet, vilket leder till en bättre spelupplevelse i min mening.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Men kul att du inte kan läsa din egen wiki artikel. Det står att Xenon är baserad på PPC instruktioner men att körnorna är lätt modifierade versioner av PPE'n i cell, alltså huvudprocessorn. Cell har alltså 1 PPE och 7 SPE, medan Xenon har 3 PPE.

ps3 innehåller inte ett gtx7800. Reality Syntheziser 'RSX' kretsen som sitter i ps3 är BASERAD på 7800 arkitektur, men det har tagits upp många gånger, RSX har inget stöd för AA, detta måste en SPE ta hand om, vilket många utvecklare skiter i.

Japp rent hårdvaru mässigt så var ps3 före sin tid gällande både processor och blueray, processorn på ps3 är kraftfullare än den på xbox360 det är ett faktum.Det är ju typ sony`s slogan =p
Och angåeende aa så fungerar 7800 perfekt för det.

Ps3 är hårdvaru mässigt starkare än xbox360 men som ja sagt i tidigare inlägg så finns det ju inte en enda delad titel som jag tkr det är nån skillnad på utan dom är identiskt lika så valet av konsoll borde baseras på vilka exklusiva spel man föredrar och vad för konsoll vännerna har.
Att tillägga är att ps3`s exklusiva spel är bländande, grafiska under där står sig inte 360 exklusiva grafikmässigt långt ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka_871:

Japp rent hårdvaru mässigt så var ps3 före sin tid gällande både processor och blueray, processorn på ps3 är kraftfullare än den på xbox360 det är ett faktum.Det är ju typ sony`s slogan =p
Och angåeende aa så fungerar 7800 perfekt för det.

Ps3 är hårdvaru mässigt starkare än xbox360 men som ja sagt i tidigare inlägg så finns det ju inte en enda delad titel som jag tkr det är nån skillnad på utan dom är identiskt lika så valet av konsoll borde baseras på vilka exklusiva spel man föredrar och vad för konsoll vännerna har.
Att tillägga är att ps3`s exklusiva spel är bländande, grafiska under där står sig inte 360 exklusiva grafikmässigt långt ifrån.

PS3 har ingen AA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka_871:

Ps3 är hårdvaru mässigt starkare än xbox360 men som ja sagt i tidigare inlägg så finns det ju inte en enda delad titel som jag tkr det är nån skillnad på utan dom är identiskt lika

Fel, cell är en otroligt kompetent cpu, men väldigt svår att utnyttja. Xenon är bättre i det här fallet då den har 3 PPE vilka är mycket lättare att använda. RSX har ingen aa, det sköts av cell. De flesta multiplattformstitlarna har högre upplösning på xbox, förutom ff13 typ.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av teckim:

Fanboy kan du gärna vara, o du kan tyckat att dom snålar hur mycket du vill.

Undrar bara om du känner att du gjort en bra investering när Xbox spelarna har en bättre
gaming upplevelse än dig även fast du sitter på din blu-ray raket.

Spelar inte så mycket dock kan jag se blueray filmer kan xbox det? :S

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

Xbox är en rrod gaming maskin av en 50/50 konsoll
Du kan få rrod efter 2 timmar på en helt ny konsoll.

Ps3 är underbar spelar bluray filmer lika bra som vanliga brända skivor som inte går att spela upp på xbox.
Usbn fungerar mycket bättre dock så kan jag inte lyssna på musik samtidigt som jag spelar något spel. Sjukt jobbigt!

Men ps3an är mycket skönare och jätte lätt att skriva över te.x filmer musik från cdskivan eller stickan.

Till grafiken är såklart ps3an bättre dock inte mycket som te.x 6800gts mot 7900gts.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Skrivet av xilli:

PS3 har ingen AA.

Att ps3 inte har aa det är de dummaste jag hört.
Läs på lite mer innan du kmr med det uttalandet.

Jag spelar som sagt på båda konsollerna samt dator och har lång tid`s erfarenhet av båda konsollerna, dom flesta delade titlar är identiska med varandra sen finns det ju dom som sticker ut som tillex black ops ser bättre ut på min xbox än min ps3, just cause 2 och dragon age origins´är dom enda spel jag sett som verkligen ser mycket bättre ut på ps3 annars är skillnaden på dom spel jag har med delade titlar minimal.

Rent grafikmässigt tycker jag att 360 inte har utveklats sedan slutet av 2008 utan grafiken har nått sin peak till ex halo reach, fable 3 och alan wake som ska vara 360 snyggaste titel det är ju faktist snyggt men inte banbrytande.

Om man då jämför med ps3 så fortsätter grafiken att utvecklas ja mena kolla bara på uncharted 2, heavy rain, killzone 3(det är det snyggaste fps spelet jag sett då jämför jag även mot dator),god of war, gran turismo hela tiden så släpps det titlar där grafiken är ny banbrytande ja helt fantastisk och underbar.

Men med det sagt så tycker jag inte att xbox är sämre konsoll för det, jag väntade i nästan 5 år på alan wake älskar halo serien och gears of war sen så är ju live helt underbart.
Båda konsoller har sina för och nackdelar men som sagt så fortsätter ps3 att släppa spel som ja gör dig stum av den grafiska kvaliten.

Permalänk

Är det värt att köpa PS3 när man har XBox 360. Jag har som sagt XBox men lockas dock av PS3, till stor del av dom exulisiva titlarna och Blu-ray. Jag har tyvär ganska lite pengar att spändera men har endå råd. Var snäll och lämna inte några Fanboy kommentarer.

Permalänk
Skrivet av JensaBrorsan:

Är det värt att köpa PS3 när man har XBox 360. Jag har som sagt XBox men lockas dock av PS3, till stor del av dom exulisiva titlarna och Blu-ray. Jag har tyvär ganska lite pengar att spändera men har endå råd. Var snäll och lämna inte några Fanboy kommentarer.

Absolut om det är dom exklusiva titlarna och blueray samt alla gratis funktioner du vill åt så kan jag varmt rekomendera det men inte om du ska ha det för att spela delade titlar. Men för att göra det bästa av situationen så köp ett och behåll xboxet då finns det inget att missa

Permalänk

PS3 kan visa bättre grafik än Xbox 360, men då enbart de exklusiva titlarna.
Mutlitplattforms-spelen är i regel snyggare/bättre på xbox 360, då PS3:an bara får en snabb och slarvig konvertering.

Bäst grafik har du dock på PC

Permalänk
Medlem

Alla som har båda konsollerna vet att grafiskt så presterar xboxen bättre. Och även på de få exklusiva titlar som finns till ps3 så är inte grafiken speciellt imponerande i jämförelse mot de exklusiva till xboxen.

Eller ja, det är min erfarenhet som ägare av båda konsollerna.

Permalänk

Än en gång till alla er som äger båda konsollerna och en riktig tv så är det ett faktum att ps3`s grafik är fruktansvärt bra uncharted 1-2,killzone 2-3, granturismo, heavy rain och god of war 3 det finns ingen likvärdig konkurrent grafiskt sett på xbox. Xbox exklusiva spel ser ungefär likadan ut som dom delade titlarna halo serien,gears of war 1-2, fable1-3 och alan wake som dessutom varit under utveckling sen xbox släpptes (förmodligen innan)
Alan wake är ett prakt exempel på att konsollen är pressad till max, alltså kontentan av detta är att ps3an har bättre grafik av allt man sett än sålänge men jag har svårt att tro att det kommer komma nått som är snyggare än uncharted 2 tillex.
Detta betyder inte att xbox är sämre för det, jag har båda konsollerna och dom ovan nämda titlarna har jag och kan inte säga annat än att jag älskar dem oavsett om grafiken är sämre än ps3 det har inget med spel känslan att göra.
Men jag rekomenderar dock varmt att köpa ett ps3 för dess exklusiva titlar det är något alldeles utöver det vanliga =p

Permalänk
Medlem

Som spelgrafiker som jobbar med alla tre konsoller så hoppas jag att mitt ord väger lite tyngre i frågan men svaret är att Xbox är bättre eftersom det är väldigt lätt att få samma resultat där som på pc medans ps3 kräver jävla mycket tweakande... dessutom brukar många saker inte fungera på PS3 vilket såklart gör en förbannad.

Det är åtminstonde vad vi grafiker sett.

Annars spelar det ingen roll "vilken som är bäst" eftersom utvecklingen sker för alla tre plattformar och det är knappast som att vi slänger in "exclusive" grafikfeatures i vissa plattformar (eventuellt PC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka_871:

Än en gång till alla er som äger båda konsollerna och en riktig tv så är det ett faktum att ps3`s grafik är fruktansvärt bra uncharted 1-2,killzone 2-3, granturismo, heavy rain och god of war 3 det finns ingen likvärdig konkurrent grafiskt sett på xbox. Xbox exklusiva spel ser ungefär likadan ut som dom delade titlarna halo serien,gears of war 1-2, fable1-3 och alan wake som dessutom varit under utveckling sen xbox släpptes (förmodligen innan)
Alan wake är ett prakt exempel på att konsollen är pressad till max, alltså kontentan av detta är att ps3an har bättre grafik av allt man sett än sålänge men jag har svårt att tro att det kommer komma nått som är snyggare än uncharted 2 tillex.
Detta betyder inte att xbox är sämre för det, jag har båda konsollerna och dom ovan nämda titlarna har jag och kan inte säga annat än att jag älskar dem oavsett om grafiken är sämre än ps3 det har inget med spel känslan att göra.
Men jag rekomenderar dock varmt att köpa ett ps3 för dess exklusiva titlar det är något alldeles utöver det vanliga =p

Bara för att spel har varit i utveckling länge betyder det inte att det maxar konsollen. GT5 är ett praktexempel på detta.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av TreD:

Som spelgrafiker som jobbar med alla tre konsoller så hoppas jag att mitt ord väger lite tyngre i frågan men svaret är att Xbox är bättre eftersom det är väldigt lätt att få samma resultat där som på pc medans ps3 kräver jävla mycket tweakande... dessutom brukar många saker inte fungera på PS3 vilket såklart gör en förbannad.

Det är åtminstonde vad vi grafiker sett.

Men då är väl problemet att du inte vet hur du ska göra dina spel snygga på PS3 eftersom du inte har den kunskapen (ännu)? problemet ligger inte i konsollen. Faktum är ju att det finns sjukt snygga spel till PS3 så den saknar knappast prestanda.

Vad är det för saker som inte funkar på PS3 och gör dig förbannad? att du inte kan använda dina PC-kunskaper till PS3-utvecklandet?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av TreD:

Som spelgrafiker som jobbar med alla tre konsoller så hoppas jag att mitt ord väger lite tyngre i frågan men svaret är att Xbox är bättre eftersom det är väldigt lätt att få samma resultat där som på pc medans ps3 kräver jävla mycket tweakande... dessutom brukar många saker inte fungera på PS3 vilket såklart gör en förbannad.

Det är åtminstonde vad vi grafiker sett.

Annars spelar det ingen roll "vilken som är bäst" eftersom utvecklingen sker för alla tre plattformar och det är knappast som att vi slänger in "exclusive" grafikfeatures i vissa plattformar (eventuellt PC)

Jag läser grafiskformgivning för tillfället och jag skulle vilja tillägga att år 2007-2008 så tyckte speltilverkarna att det var väldigt krångligt att göra spel till ps3, vid den tiden inehöll ps3an ett näst intill främmande upplägg processorer med mer än 2 kärnor var långt ifrån standard då sony satsade på en konsoll som skulle hålla länge ja mena det finns inte ens några 8kärniga processorer på den vanlige marknaden i dagens läge och blueray hade inte en människa hört talas om och nu så börjar blueray bli en standard.
Jag tror att i dagsläget vilken speltillverkare du än frågar skulle säga att dom får mer kraft ur ps3an ett exempel på det är crytek som gick ut med det uttalandet och frozenbyte men när det gäller delade titlar så blir det svårt att göra spelen på ps3 bättre då microsoft kräver av speltillverkarna att konkurenten inte får ha mer innehåll än vad MS har vilket gör att delade titlar oftast blir sämre till ps3 då man i många fall måste skriva om grafikkmotorn vilket gör att det tar mer plats osv...
Bara det att 360 har dvd är ett stort minus i utvecklandet av spel.

Permalänk
Skrivet av xilli:

Bara för att spel har varit i utveckling länge betyder det inte att det maxar konsollen. GT5 är ett praktexempel på detta.

Okey GT5 blev inte perfekt pga av dom höga förväntningarna man haft precis som ja hade inför alan wake men har du någonsin sett ett bil spel som är snyggare än gt5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka_871:

Okey GT5 blev inte perfekt pga av dom höga förväntningarna man haft precis som ja hade inför alan wake men har du någonsin sett ett bil spel som är snyggare än gt5?

Har du någonsin sett ett snyggare skräckspel än alan wake?

Permalänk

Alltså gud vad jag tycker det är töntigt med alla dessa fanboys som bara skriker "MIN KONSOLL ÄR BÄST"....

Det är som att säga att din religon är den enda och bästa. Den är kanske bäst för dig, det betyder inte att den är bäst för alla.

Jag äger själv ett ps3 och ett xbox 360. Jag köpte 360n först, sedan gick jag över till ps3an i något år och nu har jag gått tillbaka till xboxet.

Jag tycker båda maskinerna är väldigt bra. Jag föredrar ps3an som mediacenter och för rpg/strategi spel medans jag använder xboxet till fps/action spel. Jag finner 360 kontrollerna lite bättre för just fps/action spel, medans på ps3an avnjuter jag de lite "lugnare" spelen på.

Jag tycker att om man har råd borde man skaffa båda konsollerna. För att oavsett vilken man väljer så går man miste om fina spel.
Köper du ps3an går du miste om Halo serien, Gears of War mm (jag kan inte alla i huvudet så ber om ursäkt, det finns mer dock)
Köper du däremot xboxet går du miste om spel såsom Demon souls (underbart spel jag kan rekommendera till alla som äger ett ps3 och inte testat) Killzone spelen, god of war, metal gear solid mm.

Detta inlägg kommer nog antagligen försvinna i denna tråd bland alla fanboys som skriker om "THE ONE CONSOLE". Men detta är min lilla åsikt och jag tror nog många ändå innerst inne kan hålla med. Båda konsollerna har fördelar, men även nackdelar.