Bästa sidan att förboka cataclysm på?

Permalänk
Medlem

Releasen är den 7 så de är väl Inge konstigt? Varför ska dom skicka en dag tidigare? E alla så kräsna? Fattar inte vill man lira 24.00 så får man förnims via blizz lr gå på natt event.

Permalänk
Medlem

Tipps till er som har bråttom med att levla i cata..
Gör alla dailys FÖRE cata Lämna in dom efter Cata release BAAM en halv level på engång..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Tipps till er som har bråttom med att levla i cata..
Gör alla dailys FÖRE cata Lämna in dom efter Cata release BAAM en halv level på engång..

Ca iaf 1/3 av lvln.
80-81 ligger på 1.6mil exp - 22,100 * 25 = 552,500

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att undra när jag läser; Alla spelar givetvis som de själva vill, men varför vänta på en ny expansion om man inte ens första gången vill njuta av det nya innehållet?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ca iaf 1/3 av lvln.
80-81 ligger på 1.6mil exp - 22,100 * 25 = 552,500

Det var i betan, kommer vara högre då det går live.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att heirlooms funkar från 80-81. Inte från 81-85 dock(inte nuvarande heirlooms iaf).

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Kan inte låta bli att undra när jag läser; Alla spelar givetvis som de själva vill, men varför vänta på en ny expansion om man inte ens första gången vill njuta av det nya innehållet?

Så där gjorde en klass kompis, när Wrath Of The Lich King kom ut så var han sjuk i typ 2-3 dagar med spelade hela tiden bara för att spela upp sina gubbar till 80, sen var han nöjd och spelade bara lite då och då efter det. xD

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

game.se skickade mina cata expansioner igår Kommer nog idag eller på fredag...

Permalänk
Medlem

Fast man kan nog inte lira förrän 7/12 även om man får skivan imorgon?

Jag tänker levla lugnt och fint och njuta av dom nya questerna och instanserna. Jag har iofs bara 2 80 chars så det kommer väl att gå hyfsat fort ändå. Det ska även bli spännande att testa dom nya BG som kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

game.se skickade mina cata expansioner igår Kommer nog idag eller på fredag...

Tveksamt

Skickade ju mail "Vi kommer att skicka spelet från vårt lager måndagen den 6 december"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Står på webhallen att dom skickade mitt spel igår med.. Så får väl se om man får det idag eller imorgon eller om dom bara ändrat statusen för att man inte ska kunna avboka och köpa digital copy.

Permalänk
Medlem

Samma för mig med webhallen, om jag inte får det imorgon / måndag kommer det ändå bli digital copy

Permalänk
Inaktiv

Står att min skickades igår från Webhallen, men Udd3n har en rätt bra teori

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Spelbutiken!
248:- och då ingår frakten!
World of WarCraft: Cataclysm /PC - spelbutiken

Skrivet av jontehacker:

Skulle nog säga spelbutiken.se, Inte bara har de bästa priset på Cataclysm.(279kr och då är frakten inräknad) Kan möjligen toppas om du beställer av cdon för 248, men då måste du få det fraktfitt.
Utan även så är jag mycket nöjd med dem när det gäller när man får grejerna från dom!
Har själv bokat mitt därifrån.

Fragbite - Den svenska sidan för allt om Counter-Strike och lite till

Sista butiken jag skulle beställa ifrån är spelbutiken, visst dom har billigast om du vill ha spelet DAGEN EFTER release xD

Tycker faktiskt lite synd om er

Maxfps VET jag skickat ut sina iaf men dock DYRARE än digital copy. Jag köpte mitt via digital copy iaf.

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Och du tycker Blizzards hemsida är stabil under expansionreleases?

Vda har det med saken och görA?
Jag har redan köpt det och preloadat. Kommer inte göra ett dugg på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Glöm inte att heirlooms funkar från 80-81. Inte från 81-85 dock(inte nuvarande heirlooms iaf).

Är det sant? Kan du bekräfta detta?

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Kommer ihåg att MaxFPS i princip levererade så alla fick dagen innan. Tror dock de flesta butiker har lärt sig att man förlorar många kunder ifall man inte gör det.

Kul att jag valde rätt.

PRODUCT LEVEL
Cataclysm (Upgrade Complete)
Standard Edition

Bra jobbat MaxFPS.

Permalänk
Skrivet av Balbuto:

Givetvis köper man via blizzard, jag har redan hela expansionen nerladdad, bara att vänta på lite patchar osv nu, så kan man lira när servrarna går upp sen

Likadant här.... bara att gasa på för fullt direkt

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Likadant här.... bara att gasa på för fullt direkt

Visserligen har ALLA redan hela expansionen nerladdad. Det enda som händer när du matar in nyckeln är att du får tillgång till de nya sakerna. Det är något blizzard sa för ganska länge sedan...

Så det spelar egentligen ingen roll om du köper det online eller om du har lådan i handen och har matat in nyckeln precis innan den 7e.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

wtf... jag som har tenta den 9e och så får jag det här i mailen...

¨ WoW Cataclysm Collectors edition
PC/Mac

* Levererade varor
* 1 st. i leverans 807007609
o Plockning påbörjad: 2010-12-02T20:45
o Färdigpackat: 2010-12-02T20:45

Kommer bli liiiite svårt att hålla sig

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt exemplar idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av No.1:

Visserligen har ALLA redan hela expansionen nerladdad. Det enda som händer när du matar in nyckeln är att du får tillgång till de nya sakerna. Det är något blizzard sa för ganska länge sedan...

Men är det verkligen så? Alla har redan laddat hem allt gemensamt innehåll, svar ja. Men textures etc som endast används i 81-85 zoner behöver väl inte laddas ned hos dem som inte köper expansionen. Det är väl just därför de marknadsfört sin digitala version så hårt, att allt pre-loadas och är förberett redan kl 00.00 om man köper den redan nu.

Om inte annat märks det när man den 7:e reggar sin kod och uppgraderar sitt konto. Jag gissar att reggar du bara koden utan att installera själva skivan kommer den vid första körning att vilja hämta ny cataclysmspecifik data.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Fungerade på betan, inte sett något att de nerfat det men man vet aldrig, de kanske ändrar det nu tills på tisdag(betan är nere). Glöm inte att guildlevels ger extra xp(maximalt 10%) också, även om de flesta kommer powerlevla upp till 85 innan de börjar levla guilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av No.1:

Så det spelar egentligen ingen roll om du köper det online eller om du har lådan i handen och har matat in nyckeln precis innan den 7e.

Skrivet av valiant:

Men är det verkligen så? Alla har redan laddat hem allt gemensamt innehåll, svar ja. Men textures etc som endast används i 81-85 zoner behöver väl inte laddas ned hos dem som inte köper expansionen. Det är väl just därför de marknadsfört sin digitala version så hårt, att allt pre-loadas och är förberett redan kl 00.00 om man köper den redan nu.

Om inte annat märks det när man den 7:e reggar sin kod och uppgraderar sitt konto. Jag gissar att reggar du bara koden utan att installera själva skivan kommer den vid första körning att vilja hämta ny cataclysmspecifik data.

Efter jag uppgraderat genom battle.net, så laddades det ner en patch på ~800mb...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att det finns lite data som behöver hämtas till raids, instanser, quests osv, eller?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

[QUOTE="No.1;10582894"]Visserligen har ALLA redan hela expansionen nerladdad. Det enda som händer när du matar in nyckeln är att du får tillgång till de nya sakerna. Det är något blizzard sa för ganska länge sedan...
[QUOTE]

Nej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stealthbomb:

Det gör dom icke. Det va diskussioner om det på forumet och en blue meddelade att heirlooms slutar att fungera när du når 80.

Källa: World of Warcraft (en) Forums -> Heirlooms in Cataclysm

Permalänk
Medlem

Fick mail i dag att Spelbutiken skickat order till sin underleverantör som kommer att skicka skiten på måndag.
Hoppas på trevlig överaskning på tisdagen.

Permalänk
Skrivet av NidoKing:

Cataclysm: Heirlooms only work through level 1-80 - UPDATED | WoW: IncGamers - The Unofficial World of Warcraft Site!

Enligt den blue-posten så kommer nuvarande heirlooms fungera som de gör nu, alltså mellan 1-80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jornathan:

Cataclysm: Heirlooms only work through level 1-80 - UPDATED | WoW: IncGamers - The Unofficial World of Warcraft Site!

Enligt den blue-posten så kommer nuvarande heirlooms fungera som de gör nu, alltså mellan 1-80.

Sen kommer det antagligen nya 1-85 heirlooms som man får slösa sina JPs på. Hoppas bara de går ned i pris lite för just nu är de dyra som f*n.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9