Permalänk
Medlem

Förslag på rackchassi

Hej allihop,

Nu har jag börjat kolla lite runt efter ett bra rackchassi, men det är ju som vanligt svårt att hitta det jag vill ha... så jag tänkte att jag kunde ju fråga om det är någon annan som har någon bra ide på ett nice rackchassi. Det som ska vara i är mobo med dubbla xeons samt lite diskar på sikt.
Funderar på om man kan få tag på ett rackchassi som har möjlighet att köra två stycken corsair h70, dock osäker om det äns är möjligt utan att behöva modda... dvs behöver möjlighet till att köra med 120mm fläktar typ

Ja ni kan ju komma med förslag. Budget ligger väl runt 1500 till max 2500kr.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Corsair 700/800D ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kempes:

Corsair 700/800D ?

Inte är dom rackchassin... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Inte är dom rackchassin... ?

Fulltowers vad jag har sett iaf

Skrivet av kempes:

Corsair 700/800D ?

Jag har faktiskt övervägt om jag inte ska köra på med något av dem, men helst skulle jag vilja då hitta ett rackchassi
Fast det ser inte ljust ut just nu att hitta något...

Permalänk
Medlem

vad är ett rackchassi?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Fulltower är inte samma sak som ett rackchassi, kika lite här så förstår du.

19-inch rack - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Bygg ett eget

Permalänk
Medlem

Vet inte var dom går att få tag på, men det är ju alltid ngt Retail Power Supply

Killen som bygger med dessa borde ju veta var han fick dom ifrån ^^ http://www.sweclockers.com/galleri/6390-nya-servrar

Tycker att du ska PMa honom.

Permalänk
Medlem

Supermicro server för Linux, FreeBSD, Windows köper du från Mullet Scandinavia AB har ett relativt stort utbud av rack chassin. dock är de bara 1U/2U som håller din prisklass. Och du behöver ju typ ett 4U om du vill ha in två H70. Har du redan servern och behöver bara chassi? För annars har dem rätt schysta färdigbyggda servrar. Kan ju va en idé att kolla in i alla fall. Lycka till med bygget

/Bread

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Varför rack om du inte ska ha ett helt skåp med burkar? Börja kolla efter ett vettigt skåp först (Rittal t.ex.). Ska du bara ha en burk i rack ser jag inte varför.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Vet inte var dom går att få tag på, men det är ju alltid ngt Retail Power Supply

Killen som bygger med dessa borde ju veta var han fick dom ifrån ^^ http://www.sweclockers.com/galleri/6390-nya-servrar

Tycker att du ska PMa honom.

Jodå, det galleriet har jag varit inne och kollat på, har för mig att jag även sätt det chassit på nätet inom min pris range, ända problemet är ju att den inte klarar av att köra med två h70 utan att behöva modda chassit... Men kanske ska ta och se om han har några bra tips ändå

Skrivet av Bread_:

Supermicro server för Linux, FreeBSD, Windows köper du från Mullet Scandinavia AB har ett relativt stort utbud av rack chassin. dock är de bara 1U/2U som håller din prisklass. Och du behöver ju typ ett 4U om du vill ha in två H70. Har du redan servern och behöver bara chassi? För annars har dem rätt schysta färdigbyggda servrar. Kan ju va en idé att kolla in i alla fall. Lycka till med bygget

/Bread

Just nu så är jag bara i planeringsstadiet. Tanken är att jag ska typ i jan / feb fixa den nya servern så att jag kan skrota mina nuvarande. Tänkt att köra någon typ av virtualisering också, för att slippa flertalet burkar som i dag används
Ska ta och kolla lite mer på deras färdiga kanske hittar något nice

Skrivet av Pappy:

Varför rack om du inte ska ha ett helt skåp med burkar? Börja kolla efter ett vettigt skåp först (Rittal t.ex.). Ska du bara ha en burk i rack ser jag inte varför.

På sikt så ska det bli fler än bara en burk. Eventuellt kommer jag att se om jag inte hittar några billigare för att byta ut chassina till mina gamla servers också.

Tack för svaren alla