Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

G73JW Problem i spel.

Jag har problem med stora FPS drop i spel, bland annat cod: Black ops.. spelar ingen roll vilken upplösning jag lirar på, det fungerar inge vidare. Vet att Black Ops har hackats på från många håll och kanter, men jag har ju polare som iaf klarar av att spela detta spel utan att ligga rung 60-40 fps med drop på "sämre" datorer".

Btw, när jag tabbar ur ligger den bara på typ 15-17% CPU användning, då installerade jag annat spel i bakgrunden också. Som sagt en "btw".

Är tacksam för den hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkeffe:

Jag har problem med stora FPS drop i spel, bland annat cod: Black ops.. spelar ingen roll vilken upplösning jag lirar på, det fungerar inge vidare. Vet att Black Ops har hackats på från många håll och kanter, men jag har ju polare som iaf klarar av att spela detta spel utan att ligga rung 60-40 fps med drop på "sämre" datorer".

Btw, när jag tabbar ur ligger den bara på typ 15-17% CPU användning, då installerade jag annat spel i bakgrunden också. Som sagt en "btw".

Är tacksam för den hjälp jag kan få.

för en del funkar det och för andra inte verkar det som

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Så du installerade ett annat spel i bakgrunden och funderar varför du får FPS-drops?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Så du installerade ett annat spel i bakgrunden och funderar varför du får FPS-drops?

hah, nej.. jag menar att det inte alls gör någon skillnad hur jag än gör... Även om jag installerar ett annat spel i bakgrunden så får jag samma resultat i COD, känns inte som att datorn "jobbar" eller ens försöker..

Permalänk
Medlem

Tror inte det har något att göra med din dator black ops är väldigt känt för att vara buggigt som satan för vissa och funka perfekt för andra kvittar vad för dator dom har :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KandZor:

Tror inte det har något att göra med din dator black ops är väldigt känt för att vara buggigt som satan för vissa och funka perfekt för andra kvittar vad för dator dom har :/

Ok, men om vi säger såhär.. Installerade GTA IV och det hackar också. Fps hack dvs. Är inte det lite konstigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkeffe:

Ok, men om vi säger såhär.. Installerade GTA IV och det hackar också. Fps hack dvs. Är inte det lite konstigt?

Hmm har du uppdaterat drivisar till datorn då?:/ Låter som något i såna fall :/

Permalänk
Medlem

Hej
Nått konstigt är det nog, har själv en g73jw, kör black ops på högsta upplösning (19?0) och en del AA/AF och den hackar inte. Däremot är spelet lite buggit och kan lagga 2-3 sek precis efter start men sedan borta. Har även kört MOH Tier1 på samma upplösning och bad company 2.
Gissar också att du ska se över dina drivisar, jag kör nu på den senaste släppta från ASUS (grafik), men har ominstallerat PhysX en gång (nedtankat från nVidia), kanske haft någon betydelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronte:

Hej
Nått konstigt är det nog, har själv en g73jw, kör black ops på högsta upplösning (19?0) och en del AA/AF och den hackar inte. Däremot är spelet lite buggit och kan lagga 2-3 sek precis efter start men sedan borta. Har även kört MOH Tier1 på samma upplösning och bad company 2.
Gissar också att du ska se över dina drivisar, jag kör nu på den senaste släppta från ASUS (grafik), men har ominstallerat PhysX en gång (nedtankat från nVidia), kanske haft någon betydelse.

Jo jag vet att det är hackigt emellanåt i Black Ops. Men min fps borde inte ligga så lågt och pendla som den gör. Ska kika på dina tips. Sen har jag redan senaste från asus. Ringde t.o.m. till dom o gnällde över att de inte lagt ut senaste för ett par veckor sen. ;P

Permalänk
Medlem

Jag har nu kontaktat ASUS support och de säger att jag ska prova att blåsa om datorn och att det annars är jidder med grafikkortet. håller tummarna för att det ska fungera!

Permalänk
Medlem

Är nyfiken på hur det slutade ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronte:

Hej

Kan du ge direkt länk till de physx drivers jag skall ha? kan ju prova samma sak.

Permalänk
Medlem

Eyy, löste min Gta problem! Uppdatera till senaste Gta patchen så kommer det gå bra sen! Inga lägg här, går flytande nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkeffe:

Kan du ge direkt länk till de physx drivers jag skall ha? kan ju prova samma sak.

NVIDIA DRIVERS 9.10.0513

Man måste dock först avinstallera ev. tidigare installation i kontrollpanelen innan man kan installera igen. Orsaken till min ominstallation var dock inte lagg, utan att jag fick ett physx felmeddelande som försvann efter proceduren, men det skadar väl inte att testa.