Bästa sidan att förboka cataclysm på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sen kommer det antagligen nya 1-85 heirlooms som man får slösa sina JPs på. Hoppas bara de går ned i pris lite för just nu är de dyra som f*n.

Tror mer att det är så att heirlooms inte kommer att fungera 80-85 p.g.a att det är en ny expansion, ska vara lika svårt att levla för alla, tror att de låter nuvarande heirlooms fungera från 80-85 i en senare patch.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sen kommer det antagligen nya 1-85 heirlooms som man får slösa sina JPs på. Hoppas bara de går ned i pris lite för just nu är de dyra som f*n.

Japp, det ska gå att köpa nya heirlooms för 1-85 och de ska väl kosta ungefär lika mycket JP som dagens heirlooms om jag inte minns fel. Man kommer ju få mer JP/boss vid level 85 så det går ju inte riktigt att jämföra med dagens lvl80 priser.

Permalänk
Medlem

De nya heirlooms som kommer är guild rewards, kostar 1500-2000G per styck senast på betan (billigare ju högre rep med guildet). Sen är det head (10%) och back(5%) heirlooms, byxor ska visst finnas data på med så kanske senare patch. Du behöver vara honored med guildet för att köpa, sen level 10 guild för back level 20 för head, tror jag det var orkar inte kolla upp. Och det var i betan, kan ju ändras lite innan release. Några nya heirlooms vapen, shoulder robe ska inte komma vad jag förstår. Utan de får man klara sig utan efter level 80.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Fick precis mitt Cataclysm från MaxFPS!
Men det var ett vanligt och inte Collectors Edition som jag fick ><

På fakutran skulle jag ändå betala för Collectors Edition.
Hoppas på att CDON leverera på måndag, man måste ju gardera sig

Permalänk
Medlem

"Hej **********************

Din beställning har nu skickats till vårt lager för leverans. Vi skickar våra leveranser på måndagar, onsdagar och fredagar och tar normalt två dagar att komma fram till dig.
Om du beställt mot faktura, så hittar du den på ditt kundkonto på spelbutiken. Fakturan kommer även att mailas ut till dig i ett separat mail.

Med vänliga hälsningar
Orderavdelningen
Spelbutiken.se"

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

köpte cata idag av blizzard store, men när ska man ladda hem grejer? loggade in på wow efteråt och ingenting hände:S

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

köpte cata idag av blizzard store, men när ska man ladda hem grejer? loggade in på wow efteråt och ingenting hände:S

Logga in så kommer det upp en blå bar som ska ladda sen stänger du ner spelet och startar med launcher så laddar den ner 800MB. Klart.

Permalänk
Medlem

Bokade idag på Webhallen, får väl hoppas att paketet kommer innan releasen (kommer med uppdateringar).

Permalänk
Skrivet av flancen:

Om du "pre-purchase" från Blizzard och downloadern inte kickar igång.

Gå in i \WoW\Data finns där en fil som heter "expansion3.mpq" och är på 647 mb nånting så har du expansionen.

Har du inte filen:

Gå in i \WoW\WTF och ändra SET accountTYPE "LK" i både Config.wtf och Launcher.WTF till "CT" istället.

Piska igång downloadern och se mätaren börja rulla!

Detta är från en bluepost någonstans som jag är på tok för lat för att leta upp. Fungerade felfritt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Bokade idag på Webhallen, får väl hoppas att paketet kommer innan releasen (kommer med uppdateringar).

Bokning nu i helgen så går det med måndagsposten och anländer nog rätt dag, dvs tisdag. Men vill man ha det till midnatten är det bara möjligt nu om butiken man bokade hos fick iväg dem med fredagsposten så att man hinner få det under måndagen.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Om man ringer Webhallen på måndagen och direktbetalar via kort, tror ni man kan övertala dom att läsa upp nyckeln över luren?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Om man ringer Webhallen på måndagen och direktbetalar via kort, tror ni man kan övertala dom att läsa upp nyckeln över luren?

Ska nog göra det fan. Direkt när de öppnar sin kundsupport, måste ha det tills midnatt, MÅSTE.

Argh, kollade när de öppnade, och det är 11:00.

Citat:

Kundtjänst:
Tel: 08 - 673 60 00
Fax: 08 - 650 00 30
E-post: info@webhallen.com

Telefontider:
Måndag - Fredag: 11.00-16.00
Lördag: stängt
Söndag: stängt

Permalänk

Upptäckte av en slump idag att Cataclysm finns att köpa INNAN RELEASE på Rocks i Sundsvall. Köpte mitt ex där idag.
Tipsade mina sydsvenska guild-kompisar om detta, tydligen så fanns spelet på butikshyllan på Rocks i Sthlm, Gbg & Malmö också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerL:

De nya heirlooms som kommer är guild rewards, kostar 1500-2000G per styck senast på betan (billigare ju högre rep med guildet). Sen är det head (10%) och back(5%) heirlooms, byxor ska visst finnas data på med så kanske senare patch. Du behöver vara honored med guildet för att köpa, sen level 10 guild för back level 20 för head, tror jag det var orkar inte kolla upp. Och det var i betan, kan ju ändras lite innan release. Några nya heirlooms vapen, shoulder robe ska inte komma vad jag förstår. Utan de får man klara sig utan efter level 80.

Hur får man honor med guilden och hur funkar det?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Allt du gör som ger exp ger reputation med din guild, men du har daily (eller/och weekly kommer inte riktigt ihåg) cap så du får inte rep efter du nått din cap. Rep till honored går rätt snabbt (tror det tog 3 dar om du fyllde din dagliga gräns), men sen för guild mount krävs exalted och level 25 guild (var nog också andra achievments som krävs), det kan ta en stund.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Någon som försökt ringa till Webhallen? Jag kommer inte fram, endast en 'upptaget-signal'. Ska testa det KniFF sa, men då jag redan köpt det i helgen vet jag ej om det kommer att fungera.

Permalänk
Medlem

Nu skickade CDON mitt paket iallafall.... skit också

Permalänk
Medlem

Någon som vet om/när webhallen skickade? Ingen chans att få det idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberhej:

De skickades nog idag om du beställde under helgen. Du får nog sikta in dig på tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Någon som försökt ringa till Webhallen? Jag kommer inte fram, endast en 'upptaget-signal'. Ska testa det KniFF sa, men då jag redan köpt det i helgen vet jag ej om det kommer att fungera.

Japp jag pratade precis med dem och de hade inte skickat iväg mitt paket ännu.
Kunde dock inte avboka men om man går till posten sen och säger att man inte vill ha paketet brukar de inte ta ut en avgift.

Postförskått hade jag som betalning då.

Jag hade beställt på MaxFPS också men de skickade ett vanligt och inte collectors, rignde dem precis och frågade om de kunde skicka koden från ett CE via mail och sen skicka det som ett paket på påsten.
Verkade som att det skulle fungerad vi får väl se!

Permalänk
Medlem

Köpte via battle.net, smidigt och snabbt, vill ju kunna spela dir när servern går upp
Ett tips till alla är att göra 25 dailys i icecrown och lämna in för en extra XP boost.

Visa signatur

Desktop: | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 32gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk

CD-ON skickade ut paketen idag. Dvs, de flesta av oss får antagligen inte se dem förrän imorgon eller övermorgon. Skitbutik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av therokaan:

CD-ON skickade ut paketen idag. Dvs, de flesta av oss får antagligen inte se dem förrän imorgon eller övermorgon. Skitbutik.

Vill man försäkra sig om att få spel vid releaser när man beställer så bör man alltid köpa från renodlade spelbutiker då de oftast har mer insikt i branschen och är mer beroende av en nöjd kundskara, detta då deras affärsnisch är mindre, alltså de har mindre att stöda sig på för att överleva.

Visa signatur

Desktop: | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 32gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av uberhej:

Står att mitt skickades onsdag förra veckan, tror jag inte en sekund på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

De skickades nog idag om du beställde under helgen. Du får nog sikta in dig på tisdag.

Beställde för en månad sen.

Skrivet av havsmonstret:

Står att det skickades 1 december, men då borde jag ju haft det förra veckan.

Permalänk
Skrivet av ashashiva:

Vill man försäkra sig om att få spel vid releaser när man beställer så bör man alltid köpa från renodlade spelbutiker då de oftast har mer insikt i branschen och är mer beroende av en nöjd kundskara, detta då deras affärsnisch är mindre, alltså de har mindre att stöda sig på för att överleva.

Beställde från Spelbutiken förra året och fick det inte heller i tid. Det är som ett enda stort lotteri

Permalänk
Medlem

battlenets hemsida funkar jävligt rba . jag gjorde det igår...

Game nere i stan är bara att glömma eftersom här i helsingboerg jobbar bara otrevliga idioter som inte vet hur man beter sig mot kunder

Permalänk
Medlem

Webhallen skickade mitt packet kl 10:50 i fredags.. posten har inte hämtat upp det.. va fan...

"Här är din försändelse:

3 dec kl 10:50
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse."

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Skrivet av uberhej:

Beställde för en månad sen.

Står att det skickades 1 december, men då borde jag ju haft det förra veckan.

Skrivet av Eltarion:

Webhallen skickade mitt packet kl 10:50 i fredags.. posten har inte hämtat upp det.. va fan...

"Här är din försändelse:

3 dec kl 10:50
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse."

Står att mitt skickades den 3e december, men inget spår av den än...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Kommer inte ens åt mina beställningar på Webhallen, men har inte fått nåt sms än så antar att jag inte får idag. Skickades i fredags.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650