Bästa sidan att förboka cataclysm på?

Permalänk
Medlem

Så med andra ord så är böterna allt för stora för att dom vågar skicka för tidigt då kanske?

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson(X):

Så med andra ord så är böterna allt för stora för att dom vågar skicka för tidigt då kanske?

Böter? När butiker började sälja det i fredags. Har flera polare som köpte sina spel i butik redan då. Och detta var EB Games.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

mm kommer blizzard på de så blir det stora böter per såld exemplar

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Kommer inte ens åt mina beställningar på Webhallen, men har inte fått nåt sms än så antar att jag inte får idag. Skickades i fredags.

Kan heller inte komma åt min beställning från Webhallen ><

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Webhallen skickade mitt packet kl 10:50 i fredags.. posten har inte hämtat upp det.. va fan...

"Här är din försändelse:

3 dec kl 10:50
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse."

Står det som det gör ovan så är det troligt att Webhallen har förberett paketet och klistrat på Postens fraktsedel men dom har inte lämnat ut den till Posten ännu. Ett alternativ är att Posten har slarvat bort det men det tror jag inte eftersom det verkar vara flera som fått samma meddelande, dvs att Webhallen håller på paketen och de går iväg idag istället.

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Webhallens kundsupport:

Jag tänkte att de skulle kunna öppna ett nytt Cataclysm i deras butik (då de redan skickat mitt exemplar), och skicka nyckeln (antingen genom luren eller mejl) + den öppnade boxen hem till mig, och jag skickar tillbaka den helt oöppnade när den kommit som de skickat till mig redan. Nix, det fungerade inte.

Får se vad som händer, kanske blir nattöppet för mig ändå, och jag avbeställer mitt Cataclysm från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Fick mail från Game.se 1/12 att nu var min order skickad .... idag har den fortfarande inte kommit och jag som planerat att lira cata i natt:( surt..
Ringde upp Game.se och var heligt förbannad och frågade var f-n spelet var.. "Vi skickade det idag" fick jag till svar..
Idioter....

Om jag nu vill ladda ner cata från Blizzard VART gör jag det?? Jag hittar inte på det på wow-europe..
Hife!! 9 timmar kvar knappt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hygglo:

Fick mail från Game.se 1/12 att nu var min order skickad .... idag har den fortfarande inte kommit och jag som planerat att lira cata i natt:( surt..
Ringde upp Game.se och var heligt förbannad och frågade var f-n spelet var.. "Vi skickade det idag" fick jag till svar..
Idioter....

Om jag nu vill ladda ner cata från Blizzard VART gör jag det?? Jag hittar inte på det på wow-europe..
Hife!! 9 timmar kvar knappt..

Blizzard Entertainment: World of Warcraft: Cataclysm

Det var väl inte så svårt

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Verkar som webhallens sida för information angående leveranser etc har crashat.
Kan inte kolla mina orders.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Böter? När butiker började sälja det i fredags. Har flera polare som köpte sina spel i butik redan då. Och detta var EB Games.

dem slutade sälja det igen, enligt min flickvän (som jobbar där) fick dem ett sms på morgonen att dem skulle sälja det och ett på kvällen om att dem itne skulle göra det längre.

Permalänk
Medlem

Det ska bli kul om vi om ca en några dagar rapporterar våra erfarenheter med de olika butikerna och kan notera vilka som klarar av att leverera innan releasedagen och vilka som inte klarar av det. Speciellt när det var några som i början av tråden var så säkra på att just deras butik är bäst på att leverera dagen innan släppet.

Jag kan även tipsa om att den fysiska DVDn med Cataclysm innehåller Patch 4.0.1 så om ni installerar från den så måste ni ladda ner den senaste patchen igen (om ni inte redan råkar ha den på datorn dvs).

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3vol:

Japp jag pratade precis med dem och de hade inte skickat iväg mitt paket ännu.
Kunde dock inte avboka men om man går till posten sen och säger att man inte vill ha paketet brukar de inte ta ut en avgift.

Postförskått hade jag som betalning då.

Jag hade beställt på MaxFPS också men de skickade ett vanligt och inte collectors, rignde dem precis och frågade om de kunde skicka koden från ett CE via mail och sen skicka det som ett paket på påsten.
Verkade som att det skulle fungerad vi får väl se!

Fick du veta anledningen till varför webhallen inte har skickat spelen? prioterar dom sina event tomtar? el hur tänkte dom?

(jag har inte heller fått mitt från webhallen idag hade köpta via blizzards hemsida om det inte vore så att jag vill ha CE)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Blizzard har (tydligen) som policy, att alla skall ha lika möjligheter att få sitt spel/produkt samtidigt.
Mao .. butiker får Inte skicka ut i förväg, inte ens webhallen (som är Blizzard official partner) får göra detta.

Detta är egentligen ingen nyhet egentligen, men dock kan det vara så att Blizzard själva har blivit hårdare med det denna gången.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av rigge:

Verkar som webhallens sida för information angående leveranser etc har crashat.
Kan inte kolla mina orders.

Helt korrekt. Undrade varför jag inte kunde göra det tidigare. Har samma problem.

Permalänk
Medlem

Säger bara beställ inte ifrån Siba ett misstag som jag sent glömmer.. ska inte beställa där ifrån igen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lokala butiker med nattöppet är bästa alternativet när det gäller detta då blizzard har som tidigare sagts en hård policy såg själv pappret våran lokala dator handlare hade fått inför tbc var inga nådiga summor och så mycket dyrare är det ju inte 309:-

hoppas det iaf löser sig för alla som förhandsbokat över nätet för denna natt blir det att vara vaken och lira tills ögonen blöder

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirdonia:

(jag har inte heller fått mitt från webhallen idag hade köpta via blizzards hemsida om det inte vore så att jag vill ha CE)

True story.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tack då var det beställt från Blizz..
Game.se kommer att få spelen tillbaka omgående när jag fått dom..
Sug på den ni game.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Blizzard har (tydligen) som policy, att alla skall ha lika möjligheter att få sitt spel/produkt samtidigt.
Mao .. butiker får Inte skicka ut i förväg, inte ens webhallen (som är Blizzard official partner) får göra detta.

Detta är egentligen ingen nyhet egentligen, men dock kan det vara så att Blizzard själva har blivit hårdare med det denna gången.

skumt att det är så men för maxfps gick det bra att skicka ut så folk hade spelet tidigare, då kan man önska från blizzards sida att man "straffar" dom företag som inte "sköter" sig.

Nåja nu hoppas jag på server problem och långa köer

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

CDON och Webhallen.

Jag har köat för alla andra expansioner, men för just denna valde jag att beställa över nätet. Alla andra spel har man fått innan release, från CDON, men nu blev det FAIL. Hade de bokat på webhallen och CDNON. Webhallen glömde jag avboka på, dock misslyckades båda.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

MaxFPS hade skickat ett orginal och inte ett collectors till mig.
Jag skrev ett support ärende på deras sida och vips skriver de ner koden till mig och skickar resten med posten, super kundservice!

Permalänk
Medlem

Aja köper skiten online, kan webhallen få tillbaka sitt jävla spel =D

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Någon som har varit på mediamarkt idag och sett om de säljer spelet?

Permalänk

Så många dumma granatpannor som tipsade om webhallen alltid skickar så man har det i tid så bokade man där och står här utan spel..........

Någon som vet om det går att spela än? till Wotlk kunde jag börja spela långt innan 00.01

Permalänk
Medlem
Skrivet av rigge:

Aja köper skiten online, kan webhallen få tillbaka sitt jävla spel =D

Webhallen kan nog räkna med att få igen ett och annat av sina utskickade exemplar, dom har alltid varit sena, om inte sist med att skicka ut grejerna. Har själv köpt det online via blizzard. Hoppas verkligen att alla som beställt via internet leverantörer och inte fått det än skickar tillbax det och sedan köper via blizzard istället. Då kanske företagen lär sig att skicka ut sakerna i tid.

Blizzard valde ju en sån jävla dum dag att släppa det på också.. En måndags natt, eftersom det inte direkt förekommer någon post under helgerna så blir också följden av detta att många missar "releasen". Om du är någon av dom lyckliga som fått sitt via posten tidigare än idag så skickade det företaget nog ut det tidigare för att vara säker på att du skulle få det på måndagen, dvs kanske posten var snabbare än förväntat.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid fått mina saker i tid från Webhallen, om inte posten har försenat det. I teorin så är det väl rätt att få spelet imorgon men 90% av oss wow-nörds vill sitta uppe inatt därför är det allmänt ragemode. Själv bryr jag mig inte jättemycket denna gången, jag har plenty o' games liggandes som kan hålla mig sysselsatt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Jag har alltid fått mina saker i tid från Webhallen, om inte posten har försenat det. I teorin så är det väl rätt att få spelet imorgon men 90% av oss wow-nörds vill sitta uppe inatt därför är det allmänt ragemode. Själv bryr jag mig inte jättemycket denna gången, jag har plenty o' games liggandes som kan hålla mig sysselsatt.

Sen kan du ju få en god natt sömn istället som vissa andra här inte kommer få

Permalänk

Jag har köpt spelet digitalt, hur laddar jag ner det nu?!

Edit: Hittade det starta spelet, logga in, stäng ner det, starta launchern, klart.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Klockan är nu 18:59 och det står fortfarande samma på posten...

"Här är din försändelse:

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse.

Va fan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Klockan är nu 18:59 och det står fortfarande samma på posten...

"Här är din försändelse:

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse.

Va fan..

samma för mig..

EDIT:

Här är din försändelse:

6 dec kl 19:00
Stockholm, Sorterad

Visa signatur