Duger det för mig? Uppgraderings säkert? Kan jag komma lägre?

Permalänk

Duger det för mig? Uppgraderings säkert? Kan jag komma lägre?

Tja tja sweC har tänkt att införskaffa mig en dator som ska klara av wow på redig grafik i full HD.
Sedan är jag inte så brydd egentligen för allt annat jag gör är under dom kriterierna.
Dock kanske det kommer något nyare jag blir sugen på, men inte har jag lust att köpa en helt ny dator om 1-2 år igen då. Nej den ska nog även klara av lite av dom framtida ( Svårt med min budget förstår jag )
Efter min förra tråd så vart jag väldigt osäker om hur svårt det skulle vara att bygga ihop paketet.
Så frågan är ifall det är värt att pröjsa 800 kr för montering eller inte. Utan den får jag säkert med lite annat gott.

Ligger med en budget på 6.6k ca. Men vill gärna komma under.
Bygget:

Tog en billig kylare pga folk hade klagat över att den som AMD skickar är högljud och då tänkte jag att den där kanske är lite bättre.

Tack på förhand säger jag!

Permalänk
Avstängd

Ta ett cooler master elite 430 istället

Permalänk
Avstängd

Behäll chassit och byt ut kylaren mot en Cooler Master Hyper 212 Plus - Inet.se med 1 till fläkt.

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Behäll chassit och byt ut kylaren mot en Cooler Master Hyper 212 Plus - Inet.se med 1 till fläkt.

Varför köpa fler när jag vill gå ner i budget?

Permalänk
Medlem

tycker detta verkar lite klokare då du iaf kommer ha möjlighet att köra cf, vilket du inte kunde göra med det grafikkort du valt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Jag vet inte om du menar att han ska ha en extrafläkt till processorkylaren eller en till chassifläkt.
Som jag tyder ditt inlägg så föreslår du en till fläkt till processorkylaren och det är inte att rekommendera med 212 Plus. Jag provade det och fick inte ens 1C Celsius lägre temp på CPUn. Ända skillnaden var att nordbryggan blev 1C varmare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - Corsair Vengeance 3600 Mhz 32 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

http://img571.imageshack.us/img571/6185/mofalofan.jpg

tycker detta verkar lite klokare då du iaf kommer ha möjlighet att köra cf, vilket du inte kunde göra med det grafikkort du valt

Det där nätaggregatet har bara 2st strömsladdar för grafikkortet = Ingen crossfire. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper930:

Det där nätaggregatet har bara 2st strömsladdar för grafikkortet = Ingen crossfire. Rätta mig om jag har fel.

Kan alltid köra 2st molex = 1st pcie

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av LoTex94:

Kan alltid köra 2st molex = 1st pcie

Tack! Det har jag aldrig hört förrut. Bra att veta

Visa signatur