Inet öppnar butik i Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Hoppas att Inet kommer att ta in lite mer exklusiva tangenbord etc till Hötorgsbutiken.

Hur menar du då? Nåt utöver det ordinarie nätshops-sortimentet? Tror jag knappast.
Om du menar nåt som de brukar ha, men som utställningsexemplar så brukar de vara bra på sånt

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

+ 1 på den

Riktigt kul att inet etablerar sig här i stockholm, hoppas bara på att de smiskar webhallen på sortiment/tillgänglighet så har ni mig garanterat som kund.

Vet inte hur många gångar man bråkat med webhallen spelar ingen roll om man handlar för mer än 60 000kr som mig, ingen service har de iaf.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Har aldrig ens hört talas om nån annan göteborgare än Glenn Hysén som heter Glenn. Vet helt ärligt inte vart ni har fått det ifrån

Du är lite för ung för att fatta det där med Glenn antar jag.

Men det kommer ifrån när IFK Göteborg vann UEFA-cupen 1982 med 4 spelare i laget som hette Glenn, Glenn Hysén, Glenn Strömberg, Glenn Schiller och Glenn Holm.

Med det laget så started heja-ramsan "Alla heter Glenn i Göteborg", eller ja, heja-ramsa var det kanske inte, motståndar laget sjöng den som dom sjunger "Alla luktar fisk i Göteborg" idag.
Men den anammades av IFKs supportrar och sjungs nu som hejaramsa.

Glenn var ett väldigt populärt namn under tidigt 60-tal på västkusten och framförallt i Göteborg.
Varför minns jag inte riktigt, hade det inte torligtvis med någon musiker att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

Gjorde en liten sammanfattning av vad göteborgarna i denna tråden hade att säga... Det ständigt återkommande lillebrorskomplexet gör sig än en gång hörd!

Uppenbarligen missade du poängen helt i min tråd.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Själv har jag slutat att handla inne i de centrala delarna av Stockholm om jag inte är i närheten på jobb.
Beställde förut delar till Kompletts hämtbutik mitt i smeten samt webhallen på Sveavägen.
Problemet är bara att kommer man inte tills fots eller med tuben blir det billigare och smidigare att skicka med posten.
Tar evigheter att komma in med bil mitt i smeten. Kostar hutlöst med pengar att parkera (om man hittar en plats). Kan ibland bli ganska långt att gå med varorna man konkar på. På vardagar även trängselavgifter.

Jag skulle hellre se en butik på Liljehomen. Nära för alla Stockholmare och väldigt mycket enklare för oss andra som kommer en liten bit utifrån.

Sedan tycker jag det är lite märkligt att Inet får en egen länk på Swecs framsida om att de öppnar butik i Stockholm. Visst de är populära men det känns lite konstigt att de och inga andra får det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hur menar du då? Nåt utöver det ordinarie nätshops-sortimentet? Tror jag knappast.
Om du menar nåt som de brukar ha, men som utställningsexemplar så brukar de vara bra på sånt

Nej jag tror inte det heller men tänkte mig ett utökat sortiment med t.ex. mekaniska tangentbord. Sådant betalar iaf jag gärna en extra hundring eller två för att testa i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Pause har inte gått i konkurs... De la ner den butiken för att kunna ägna sig åt custominstallationer istället. De gjorde redan lite sånt men kunde inte leva upp till efterfrågan. De tjänade mycket mer på installationerna än försäljning i butik och då är det logiskt att lägga ner butiken. Det ligger ju dessutom en Pausebutik på Norrlandsgatan som är rätt ordentlig om jag inte minns helt fel.

Det har du rätt i, jag uttryckte mig fel. Jo, den andra finns på norrlandsgatan.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Nej jag tror inte det heller men tänkte mig ett utökat sortiment med t.ex. mekaniska tangentbord. Sådant betalar iaf jag gärna en extra hundring eller två för att testa i butik.

Ja, men då får du se om de kan ta in det i sitt ordinarie sortiment. Om det går att få in det så kan du med all säkerhet få testa det i butik, jag har aldrig haft problem med det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

RIKTIGT TREVLIGA NYHETER! ser verkligen framåt det

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk

Synd bara att det förläggs på en sådan plats som är så stressig och som nästan omöjliggör för larvigt kallprat mellan kund och butikspersonal!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

??? Jag hänger inte med där?

Ifall dom har tid för "larvigt kallprat" så har dom, spelar platsen verkligen någon roll? Eller kanske det är jag som har missat nån viktig poäng och det är därför jag inte hänger med hur du tänker här?

Runt 2008 däromkring hade dom fortfarande ofta tid att ta långa samtal (ibland en timme el så) och man kunde planera riggar ihop med andra entusiaster som jag minns det, men den tiden blåste ju förbi när Inet vart "poppis" och varenda kotte helt plötsligt hade gått och blivit med Inet så att säga! Eller visst har om tid ibland, men inte som förr inte och jag förstår dom till 100% då dom driver ett vinstdrivande företag och flera kunder på kortare tid ibland är ett måste för att hinna med alla.

Hur som helst, jag är också 08:a och ser fram emot detta, för mig får butiken hamna vart som helst så länge det är innanför tullarna.

Permalänk
Medlem

Såja de va på tiden

Permalänk
Medlem

Webhallen var bra.

Nu är det obefintlig service. Har man inte förbokat får man räkna med att vänta ca 10-20 min om inte mer.

De verkar ha riktigt kasst lager och ordersystem. Går skitslött i kassorna. Ibland får jag lust att skrika till försäljaren (i tron att det skulle skynda på)

Men de flesta är ju rätt kunniga faktiskt vilket är bra om man inte vet vad man vill ha eller inte kan bestämma sig.

Hur Webhallen fungerar:
-Hej jag hade beställt lite grejer!
-Ordernummer?
-xxxxxxx
(försäljaren matar in, blir tyst klickar lite, (kanske spelar han civilisation eller något sånt samtidigt))
2 minuter senare
(försäljaren gör en ångestfylld min) klickar lite till
2 minuter senare
-Var det bra så där!
-JA
Försäljaren går iväg och kommer tillbaka efter 3 min med varorna
-Vill du betala med kort eller kontant
(spelar ingen roll)
-Kontant (ger pengar)
(försäljaren gör ett nytt drag(?) på datorn, ser förvånad ut klickar lite till)
2 minuter senare
-Vänta du ska få kvitto! (försäljaren går iväg)
2 min senare så har man kvitto och säger tack och hej.
Försäljaren står nu och klickar lite till. Mellan 1-3 minuter sen kommer nästa nummer upp.

Okej för att man är en stressad jävel men detta är lite too much för mig.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Webhallen var bra.

Nu är det obefintlig service. Har man inte förbokat får man räkna med att vänta ca 10-20 min om inte mer.

De verkar ha riktigt kasst lager och ordersystem. Går skitslött i kassorna. Ibland får jag lust att skrika till försäljaren (i tron att det skulle skynda på)

Men de flesta är ju rätt kunniga faktiskt vilket är bra om man inte vet vad man vill ha eller inte kan bestämma sig.

Hur Webhallen fungerar:
-Hej jag hade beställt lite grejer!
-Ordernummer?
-xxxxxxx
(försäljaren matar in, blir tyst klickar lite, (kanske spelar han civilisation eller något sånt samtidigt))
2 minuter senare
(försäljaren gör en ångestfylld min) klickar lite till
2 minuter senare
-Var det bra så där!
-JA
Försäljaren går iväg och kommer tillbaka efter 3 min med varorna
-Vill du betala med kort eller kontant
(spelar ingen roll)
-Kontant (ger pengar)
(försäljaren gör ett nytt drag(?) på datorn, ser förvånad ut klickar lite till)
2 minuter senare
-Vänta du ska få kvitto! (försäljaren går iväg)
2 min senare så har man kvitto och säger tack och hej.
Försäljaren står nu och klickar lite till. Mellan 1-3 minuter sen kommer nästa nummer upp.

Okej för att man är en stressad jävel men detta är lite too much för mig.

HaHa. Kunde inte beskriva det mer exakt själv.

Permalänk
Medlem

På tiden att slynglarna på Webhallen får lite konkurrens! Är dock tveksam till om Inet kommer göra det så mycket bättre?

Najs med en riktig datorkomponentbutik!

Permalänk
Medlem

Asså, personalen på WH är mestadels okunniga under ytan. Som om dom bara kan springa å hämta varor å knappa på tangentbordet, vem fan kan inte de?

Ställer man grundläggande frågor om datorteknik blirom ofta helt ställda, som om dom aldrig byggt burk själva eller ens överklocka varesig CPU eller GPU.

Ja e bara amatör och byggt burk sedan 70-talet å då förväntar man sig att folk i branschen ska kunna lite mer, va harom annars där å göra.

Svagt WH, kursa upp personalen!

Permalänk
Medlem

Nu bor jag ju 2mil utanför stan och är mycket mycket sällan inne i stan. Senast var 18juni..

MEN ACK SÅ GRYMT INET!

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Själv har jag slutat att handla inne i de centrala delarna av Stockholm om jag inte är i närheten på jobb.
Beställde förut delar till Kompletts hämtbutik mitt i smeten samt webhallen på Sveavägen.
Problemet är bara att kommer man inte tills fots eller med tuben blir det billigare och smidigare att skicka med posten.
Tar evigheter att komma in med bil mitt i smeten. Kostar hutlöst med pengar att parkera (om man hittar en plats). Kan ibland bli ganska långt att gå med varorna man konkar på. På vardagar även trängselavgifter.

Jag skulle hellre se en butik på Liljehomen. Nära för alla Stockholmare och väldigt mycket enklare för oss andra som kommer en liten bit utifrån.

Sedan tycker jag det är lite märkligt att Inet får en egen länk på Swecs framsida om att de öppnar butik i Stockholm. Visst de är populära men det känns lite konstigt att de och inga andra får det.

Webhallen finns utanför smeten, och för den delen på rätt sida av "utanför smeten" dvs i Sumpan. B-) Bara att ta dig dit.

De som är för lata och bor på södra sidan kan söka sig till NetonNets lagerbutik i Slagsta. =P

Tycker det är jättekul att INET öppnar här, hoppas de lyckas riktigt bra.

Visa signatur

Main: Intel Core i7 8700K | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 64GB 3200Mhz DDR4 | ASUS Strix GeForce GTX 1080Ti OC | Corsair Hydro H115i | EVGA SuperNOVA G2 850W | Samsung 960 Pro NVME 512GB | Samsung 850 EVO SSD 1TB | Fractal Design R5

Permalänk
Medlem

Det bästa med att Inet öppnar här är att jag slipper köpa nästa datorn med frakt, posten sabbade datorn förra gången och det var lite strul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det bästa med att Inet öppnar här är att jag slipper köpa nästa datorn med frakt, posten sabbade datorn förra gången och det var lite strul...

Min tillit till Posten är så låg den ens kan bli. Vill man vara på den säkra sidan och undvika eventuellt strul med varor som saknas/är skadade köper man delarna på plats, så länge prisskillnaden inte är allt för jämfört med beställning över Internet.

Permalänk
Medlem

De är ju ändå softast att beställa på nätet speciellt med sweclockers frakten

Permalänk

Var hittar jag fraktfritt om jag ska beställa?

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JesperOlsson:

Var hittar jag fraktfritt om jag ska beställa?

sök på "Fraktfritt" på sweclockers.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

händer inget, inga träffar.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Skrivet av JesperOlsson:

Googla istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

HaHa. Kunde inte beskriva det mer exakt själv.

Vet inte hur det är med butiken inne i stockholm city men den i sumpan går det fort, det tar inga 20 min för att få en vara

Permalänk
Medlem

Välkomna till Sveriges framsida ska ni vara!
Men en förort hade kanske passat bättre där man kan parkera lättare när man köpt stora kartonger från er.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JesperOlsson:

Funkar alldeles ypperligt för mig.

http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Ni är mer än välkomna

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gasol:

Äntligen!

Ni är mer än välkomna

Det var på tiden!