Permalänk
Medlem

Uppgradera MacBook

Tjena SweClockers.

Jag har fått tagit över en MacBook från min farmor.
Det som är jobbigt med den är att den är något år gammal och har därför Tiger (10.4.11).

Om jag ska uppgradera till Snow Leopard, behöver jag uppgradera ramen då också? Vilken sort ska jag köpa?

Jag har en MacBook 13'' från 2007-2008

Detta är min första MacBook så jag kan väldigt lite om dom. Har ni något lätt tips om vart jag ser vilken model det är så säg gärna till.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Denna tråd skall ligga i Apple forumet.

Ang din fråga:
10.6 är mer lättdrivet än både 10.4 och 10.5 så du behöver inte köpa mer ram. Hur mycket ram har du nu? Om du har 2Gb räcker det väl. Om du har 1GB kommer du känna skillnad om du uppgraderar till 2GB.

Sorten är SODIMM DDR2 PC-6400 eller PC-5400

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Denna tråd skall ligga i Apple forumet.

Ang din fråga:
10.6 är mer lättdrivet än både 10.4 och 10.5 så du behöver inte köpa mer ram. Hur mycket ram har du nu? Om du har 2Gb räcker det väl. Om du har 1GB kommer du känna skillnad om du uppgraderar till 2GB.

Sorten är SODIMM DDR2 PC-6400 eller PC-5400

Ok, tack för svaret. Jag tyckte den passade ganska bra här, men hur flyttar jag den då?

Jag hade tänkt lira wow och kanske skaffa cs5. Jag har 1GB ram nu, kommer jag märka någon skillnad om jag skaffar 2GB eller 4GB ram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReLaXoz:

Ok, tack för svaret. Jag tyckte den passade ganska bra här, men hur flyttar jag den då?

Jag hade tänkt lira wow och kanske skaffa cs5. Jag har 1GB ram nu, kommer jag märka någon skillnad om jag skaffar 2GB eller 4GB ram?

En moderator kommer flytta den om det behövs.

2GB ram kommer räcka, din Macbook kan inte hantera 4GB, max 3GB om jag inte missminner mig.

Tänk på att den nu har 2x512 stickor. Så du måste köpa 2x1024 eller 1x2048 om du ska få 2GB ram.

Visa signatur