Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Hur blev INET.SE så välkända?

Permalänk

Bra priser, bra kontakt. Och framförallt snabb leverans. Godisstången kunde dom lika väl behålla, äter inte äcklet. Kastas till flickvännen

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Bra priser, bra kontakt. Och framförallt snabb leverans. Godisstången kunde dom lika väl behålla, äter inte äcklet. Kastas till flickvännen

och i gengäld får du något annat gott av henne, win-win?

var förövrigt på inet idag och lämnade in ett moderkort där då det var paj, vänligt mottagande iaf:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Största anledningen är väl att dem alltid levererar det som lovats? Åtminstånde i min värld!

Pingvinstången, gratis frakt och en otroligt snabb kundservice ( i de fall jag varit i kontakt med dem) är även det delar som i summa kardemumma gjort Inet till ett vinnande koncept!

Frakten är t ex en sak som får mig att INTE handla från komplett (eller andra sidor för den delen), la ihop ett datorpaket där och frakten skulle gå på över 300 pix, totalt orimligt i mina ögon!

Deras konsekventa närvaro på detta forum i deras egen tråd är även det något som bidrar och gör väl i stort att vi får känslan "oss" istället för "vi och dom". Dem sänker ofta priser om dem ligger ovanligt högt ovanför konkurenterna och svarar oftast minst en gång om dagen om inte oftare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Är inte det tillverkarens ansvar?
Precis som Dustin så har de levererat konsist under en längre period.

Nej, du är kund hos den du köpt varan av och ingen annan. Vad sedan butiken har för avtal med generalagenter, tillverkare och verkstäder är inget du som kund behöver bekymra dig om.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Inet har alltid levererat klockrent. Alltid rätt vara, ny vara, väl packad och i tid.
Det är inte roligt att få fel vara eller att bli påprackad en begagnad vara till fullpris. Sånt tar bara tid att reklamera och även om man får rätt i slutändan så tar det tid och energi.

En sak är att Inet har ett mindre sortiment och det är kanske en del av förklaringen. Den som ska sälja allt från kylskåp till brödrostar och TV kan inte ha samma koll på sortimentet. Tittar man på många av de stora firmorna så säljer dom nästan allt men är inte särskilt bra på något. Hellre riktigt bra på kärnverksamheten än halvbra på en massa annat.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

För att Inet är från Gööööteeeeböööörj! YouTube - Grotesco - Göteborg är staden på G

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Deras service och att dom lyssnar på konsumeneterna.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Lagom utbud av bra produkter vilket gör att det går snabbt att hitta en bra datorkonfiguration. De brukar vara billiga överlag speciellt med den fria frakten. Den fåordiga mejlkontakten jag har haft fungerade bra, en gång om att ändra i en order pga lagerbrist och andra gången pga ev. brist på fd define r2 chassin i rätt färg vid lansering.

Permalänk
Medlem

Alla skriver "de är billiga och pålitliga". Men TS skrev ju att i början var de dyra och hade bara b-märken, hur kan de då ha lyckats så bra? Som ny och liten affär är det ju svårt att ha låga priser.

Det jag förknippar med inet är snabba svar på mail, snabb leverans och låga priser, alltså de är inte billigast, men nästan. Dock har de bäst service, eller ger i alla fall det intrycket.

Tror bra service, trevlig personal, snabb frakt osv är viktigre än att vara aldra billigast, dock måste man vara bland de billgaste för att lyckas. Beställer hellre ett grafikkort för 2200kr på inet än ett för 2000kr från någon skum tysk affär liksom. Men om misco säljer det för 2100kr köper jag det där, även om inet är bättre..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Mer/bättre svar

Skrivet av ph33r:

Lägg till denna i varukorgen: https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

En av de stora anledningarna att jag började handla hos Inet var iaf för att Datorbutiken.com konkade och jag vägrade handla därifrån igen. Vad jag minns var det många "vars ska jag handla nu?" trådar och Inet vart snabbt en populärt svar.

Jag känner till den länken, men om jag är inloggad på Inets sida och har beställt några varor hur hittar jag då till denna "vara"?
Jag har tidigare handlat direkt i deras butik men det är ju klart lägre pris om jag kan handla fraktfritt och dessutom få varan hemskickad.

Permalänk
Medlem

Det är skönt med en butik som ligger 20-30 min bort

handlade mest på datorbutiken när jag var yngre dock men efter att de konkade blev det nästan bara inet. Men såklart handlar man från andra ställen också beroende på pris. Det var hela 700 kr i skillnad nu senast när jag köpte min 120hz skärm

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Började med fri frakt vill jag minnas, att dom skickar med godis bidrar knappast ett skit till att dom är populära, däremot tror jag dom får starkare förtroende/inflytande på sina kunder vilket såklart kan bringa framtida köp.

Tror faktiskt inets största kundbas är vi här på swec (utöver butikerna såklart) och vi bidrar ju även kraftigt till att inet vinner t.ex. saker som årets nätbutik osv. vilket bringar mer och mer kunder.

Tycker faktiskt det är lite synd att många andra bra e-handlare hamnar i skymundan för detta, om vi tar en titt i forumen så är ju i princip alla köpråd baserade på en kundvagn från inet, nästan alla finner sig i att rekommendera inet för dator/komponentköp osv. (Notera att jag tycker dom förtjänar den respons dom får, men jag tycker inte man ska glömma andra återförsäljare helt för den skull)

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Bra med Inet: Fri frakt över 500, tror till och med jag fått fri frakt på något under. Bra priser. Läskigt snabba leveranser.

Dåligt med inet: Har inte allt, ska jag storhandla så blir det dustin alla dar i veckan. Tar inte handelsbanken som direkt betalning = extra avgift på postförskott. Pingvinstången är bara onödig, kan ju inte äta den, så ger den till bror eller far.

Ofta så är det deras "beställ före klockan 16 så har du saken dagen efter" som gör att jag väljer inet, då hinner man lagom komma hem från skolan sen beställa det man vill ha och får det dagen efter.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Ang kosumentvagnen så är de enkelt, där de är lättast å billigast att smeta ihop nå blir en klar vinnare.
Hade de funnits aktörer me samma pris å kan erbjuda montering på samma bas så hade de säkert funnits en å annan kundvagn från dem me.

Inet <-> Jag = Pris å support, Supporten funkar kanon samtidigt som dom håller lägst pris.
Ex: Gjorde ett inköp för över 1år sen, kollade alternativa beställningsområden där Dustin vart dyrast +350, komplett tätt följt med +300, datorbutiken +200
edit: Finns inte varan så blir de Dustin (komplett å support går inte ihop)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGD:

Jag känner till den länken, men om jag är inloggad på Inets sida och har beställt några varor hur hittar jag då till denna "vara"?
Jag har tidigare handlat direkt i deras butik men det är ju klart lägre pris om jag kan handla fraktfritt och dessutom få varan hemskickad.

Lägg till den som ett bokmärke, finns ingen länk på sidan till varan som det gjorde förut.
Om du öppnar bokmärket i en ny flik när du är inloggad så borde varukorgen även synas i den fliken, inets hemsidan sparar dessutom alla varukorgar du gör.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte helt hundra...

Men Datorbutiken.com var ju helt klart störst på marknaden innan de gick i konkurs, men det var väl först när de gick i konkurs som Inet började växa så mycket?
De hade redan innan bra priser (dock inte bäst), men alla valde Datorbutiken framför Inet.

När jag köpte min dator (i sign) år 2008 så valde jag Inet framför Datorbutiken, för att farsgubben hade handlat rätt mycket från dem innan (bl.a. min iPod Video 30GB som jag fick i födelesdagspresent 2005) och gillade dessutom att det var enklare att lämna in datorn i butik ifall något gick snett.

Sedan dess har iaf jag varit ett troget Inet-fan, anledningen till att de växt så mycket på senare tid är:
bra kundbemötande
bra priser
fri frakt
bra utbud
flera stycken fysiska butiker
godiset

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

Kanske den första? stora datorbutiken? Innan fanns små enmansbutiker utan hemsida som inte tilltalar någon egentligen. Detta var svaret på Siba m.fl. och som till 100% säljer datorer och relaterade produkter till dessa till bulkpriser. För mig är det fullständigt vansinne att köpa en dator på Siba från HP eller Dell exempelvis..

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Känns som inet kör på "kunden har alltid rätt". Har sett folk som skrivit, "Inet levererade fel så de skickade ett 50pack klistermärken, en skriftlig ursäkt osv. Imo att inet kan erkänna att de inte alltid har rätt, att det kan vara de som gjort fel. Det skapar ett förtroende. Fri frakt och bra priser är ju självklart ett plus

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Skrivet av flancen:

och i gengäld får du något annat gott av henne, win-win?

var förövrigt på inet idag och lämnade in ett moderkort där då det var paj, vänligt mottagande iaf:)

Ha, dom gångerna jag får en pingvinstång så har jag oftast beställt någon datordel, och då får flickvännen vänta även om hon erbjuder godis. Det gäller att prioritera

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk

Jusst ja. En annan anledning till att inet är så bra är att när jag köpte hem ett moderkort senast så fick jag inte igång någon bild på DVI, så jag trodde ju att det var fel på moderkortet och skickade in detta. Någon vecka senare så ringde dom upp och sa att det inte är något fel på kortet, och så förklarade han vad jag hade gjort knasigt (jag trodde jag hade testat allt, och även skrivit i allt jag hade testat), och så skickade dom tillbaka det till mig, Exklusive undersökningsavgift, dom tog det på good-will. En sådan sak gör mig till lojal kund. Dom ringde ju tillochmed upp mig och snackade och inte bara skickade ett mail.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

De har bra priset, gratis frakt, gratis godisstång och lovar att skicka paketet samma dag om du beställer innan 16.00

Ser inte många andra som gör det.

Nuförtiden, som "tack" för att de vann årets e-handlare 2010 både på Prisjakt och Sweclockers, är det innan 17.00.
Ovan nämnda anledningar gör det till Sveriges bästa butik imo :).

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Nuförtiden, som "tack" för att de vann årets e-handlare 2010 både på Prisjakt och Sweclockers, är det innan 15.00.
Ovan nämnda anledningar gör det till Sveriges bästa butik imo :).

17.00

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av twit:

Garanti och reklamationsrätt är två skilda saker varav KKöpL inte säger ett smack om det förstnämnda, ett års garanti är för övrigt branschstandard.

2 års reklamationsrätt iaf. Det fick jag ju inte "uppleva" då dom inte gjorde något åt mitt problem utan endast testade och sedan skickade tillbaka.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Nuförtiden, som "tack" för att de vann årets e-handlare 2010 både på Prisjakt och Sweclockers, är det innan 15.00.
Ovan nämnda anledningar gör det till Sveriges bästa butik imo :).

Hur kan det vara ett "tack" om de sätter tiden tidigare? Hade väl varit bättre om den var på 17:00 i så fall.

Förövrigt så har jag fastnat för Inet pga deras kundservice, deras priser, enkel använd hemsida, att de verkligen gör så gott de kan för att det ska bli bra för kunden. De bjöd till exempel mellan skillnaden på 2 processorer åt mig för att jag inte hade mer pengar och den jag beställt var obestämd tid på när den skulle komma in och jag behövde det samma vecka.

De är snabba på att svara om man har problem och behöver hjälp till skillnad från andra ställen *host* Komplett *host*.

Men de är väl flera olika saker som gör dem till den dator butik alla väljer. Men vad jag tror är även att när datorbutiken gick i konkurs och varför Inet vart så stora just för det var för att folk började våga prova Inet då och insåg att de var ju bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Nu är jag inte helt hundra...

Men Datorbutiken.com var ju helt klart störst på marknaden innan de gick i konkurs, men det var väl först när de gick i konkurs som Inet började växa så mycket?
De hade redan innan bra priser (dock inte bäst), men alla valde Datorbutiken framför Inet.

När jag köpte min dator (i sign) år 2008 så valde jag Inet framför Datorbutiken, för att farsgubben hade handlat rätt mycket från dem innan (bl.a. min iPod Video 30GB som jag fick i födelesdagspresent 2005) och gillade dessutom att det var enklare att lämna in datorn i butik ifall något gick snett.

Sedan dess har iaf jag varit ett troget Inet-fan, anledningen till att de växt så mycket på senare tid är:
bra kundbemötande
bra priser
fri frakt
bra utbud
flera stycken fysiska butiker
godiset

datorbutiken.com har aldrig varit störst.
Även på den tiden hade Dustin flera gånger högre omsättning.

Som en jämförelse omsätter inet knappt 10% jämfört med Dustin/Dustin Home.
Störst är inte alltid bäst, men det ger en uppfattning om storleken omsättningsmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:
Skrivet av Troberg:

Hur kan det vara ett "tack" om de sätter tiden tidigare? Hade väl varit bättre om den var på 17:00 i så fall.

Ja, såklart. My bad.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

datorbutiken.com har aldrig varit störst.
Även på den tiden hade Dustin flera gånger högre omsättning.

Som en jämförelse omsätter inet knappt 10% jämfört med Dustin/Dustin Home.
Störst är inte alltid bäst, men det ger en uppfattning om storleken omsättningsmässigt.

Du har självklart rätt, fel av mig.
Men jag menade att de var populärast på marknaden, för i majoriteten av köprådstrådarna som kom upp på den tiden skulle nästan alla datorer införskaffas från Datorbutiken.com

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

Jag beställer saker från Inet alltmer även om jag har/hade studentrabatt på Dustinhome. Har inte kollat på Dustinhome på ett tag pga Inet

Inet har snabba leveranser, bra priser, kundtjänsten har jag inte varit i kontakt med än så det kan jag inte säga något, butik inom 1 timmes radie ( åtminstone för mig ) , gratis frakt för medlemmar på Swec och ett litet bonus godis Men det jag saknar hos Inet är större utbud på grejer.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

+ Gratis frakt
- Har aldrig fått en enda godisbit av alla ordrar jag lagt hos Inet

Permalänk
Medlem

Även om en datorbutik har varit dålig så kan den bli en riktig favorit några år senare.
Jag personligen tror att det ligger mycket nytt blod bakom det hela, ett gäng entusiaster som känner för att bidra med samma kvalitet som de själva vill ha på sina prylar.
Tänk på det hela. Hur stort är Sweclockers?
Jag kan faktiskt lova att Sweclockers ligger bakom 60% av hjälpen till Inets framgång.
Då ska jag inte säga att de resterande 40% är en liten del. Utan den delen är en förbaskat stor del bestående av initiativtagande och kvalitetskräsna människor inom företaget som sakta bygger företaget uppåt.
När du väl når en viss gräns så går det mycket fortare.

Allting är ju som en kärnreaktion, ett Domino.
Får du bra service så tipsar du om just Inet till något som fått dålig service av ett visst företag(nämner inga namn).
Det är ju så allt byggs.

Edit:
När jag skrev "jag kan faktiskt lova" så baserar givetvis inte jag det på riktiga siffror, utan använde det mer som ett "Det skulle inte förvåna mig" .. osv

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus