Permalänk
Medlem

Ny mus! Tips och rekommendationer

Jag hade tänkt köpa en ny mus eftersom min Deathadder är slutkörd. Kan tänka mig betala för en mus i priskategorin från... Hur billigt som helst till 600-650kr. Tacksam för svar!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Kan ju lägga till att jag har en Roccat tygmatta ifall det gör någon skillnad på prestandan på musen som ni tipsar om.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

zowie ec1

ja har själv haft deathadder tycker att kvaliten är sådär.
Skulle däremot rekommendera zowie EC1 använder den själv är grymt skön och kvaliten är grym haft den i 4 månader nu utan ett enda problem. De som är ochså är gött är att mössen inte behöver några drivrutiner så det är bara tuta och köra

ZOWIE EC1 Pro Gaming Mouse - black | MaxFPS.se

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87 MPOWER | CPU: Intel i7 4770k @ 4,6Ghz | Kylare:Corsair Hydro H80i | Chassi: Corsair 800D | GPU: ASUS GTX 680 DCII | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb |PSU: Corsair TX 650 80+ | SSD: Crucial m4 128gb | HDD WD 750TB 7200rpm | Skärm: BenQ 24" XL2420T 120Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonic:

ja har själv haft deathadder tycker att kvaliten är sådär.
Skulle däremot rekommendera zowie EC1 använder den själv är grymt skön och kvaliten är grym haft den i 4 månader nu utan ett enda problem. De som är ochså är gött är att mössen inte behöver några drivrutiner så det är bara tuta och köra

ZOWIE EC1 Pro Gaming Mouse - black | MaxFPS.se

Jag vet inte. Jag har ganska stora händer och den ser så liten ut Eller rättare sagt, jag har ganska breda händer så jag vill ha en stor mus.(tolka det hur ni vill)

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Spelar både WoW, Cs och Bad Company och sådana spel, så gärna en mångsidig mus

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Hedersmedlem

Fick en Qpad 5K i julklapp, den är grymt skön men lite över din budget! (kostar ca 700 kr). Mitt tips är att åka ut till Mediamarkt om du har nåt i närheten och känna på några möss.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

Jag funderar själv på att köpa en Qpad 5K. Väldigt många har rekommenderat den och jag har också ganska stora händer så som du..

Permalänk
Medlem

jag skulle föreslå att du åker in till en butik (inet/webhallen/etc.) och ber att få kolla/känna på ett par styckna. annars ... be att få låna ett par från dina kompisar kompisar. ta en kväll och gå igenom de olika typerna av grepp/material/former som finns och kom fram till vad som passar dig.

huvudsaken är att den ska ligga rätt i handen. dpi/extra knappar/ljus/annat-tjafs kommer inte att hjälpa dig om du inte har en bekväm råtta.

sitter själv på en razer diamondback. helt klart inte den bästa råttan på marknaden. men den ligger rätt i min hand. (har planer på att byta då jag har haft den här saken i ganska många år... men jag har inte hittat nått som känns bättre)

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Entusiast

Mionix Naos 5000 är grymt skön har själv en sån och sitter perfekt i näven.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast

SteelSeries Ikari Optical Mus - Inet.se kör jag med, OTROLIGT skön!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag gillar min ACE edge 3200
Ace Laser Mouse Gaming EDGE 3200 - Inet.se
Kör på en Steelseries tygmatta med riktigt skönt flyt

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du köper en A4Tech X7 mus. Testat massor av möss över åren och dom här är svåra att slå.

Prestandan är på par med "high-end" möss som kostar mycket mer och själva bygg-kvaliteten är riktigt bra (packeteringen är dock minimal och all text mer eller mindre felstavad ).

Dom har även funktioner som att man kan göra ganska avancerade script och ladda upp dom till musen om man vill. Scripten sparas och exekveras på själva musen vilket gör att man inte behöver ha drivrutinerna installerade om man inte vill. Man kan till och med ställa in tangentbords funktioner på musen då den för datorn syns som både tgb/mus.

... sen har vi då det mest intressanta. Priset, runt 200kr. Finns massor olika modeller, samma funktioner (enda som skiljer är om dom har löstagbara vikter eller inte).

Kolla på Prisjakt (finns fler än de här):
A4Tech X7 Oscar Laser Gaming Mouse XL-740K
A4Tech X7 Oscar Laser Gaming Mouse XL-750BK
A4Tech X7 3xFire Laser Gaming Mouse X-750BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av zith360:

jag skulle föreslå att du åker in till en butik (inet/webhallen/etc.) och ber att få kolla/känna på ett par styckna. annars ... be att få låna ett par från dina kompisar kompisar. ta en kväll och gå igenom de olika typerna av grepp/material/former som finns och kom fram till vad som passar dig.

huvudsaken är att den ska ligga rätt i handen. dpi/extra knappar/ljus/annat-tjafs kommer inte att hjälpa dig om du inte har en bekväm råtta.

sitter själv på en razer diamondback. helt klart inte den bästa råttan på marknaden. men den ligger rätt i min hand. (har planer på att byta då jag har haft den här saken i ganska många år... men jag har inte hittat nått som känns bättre)

Har som 20 mil till närmsta affär där dom har större utbud än osköna knäskålar till möss
men jag får väl fortsätta leta Jag har tänkt mig något i stil med Kinzu, Ikari och Xai eller Mionixmössen

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Har beställt en Mionix 3200 nu, tack för hjälp och tips!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

Logitechs G500 är suverän! Sitter som gjutet i näven och du får med en programvara så du kan binda knapparna på musen till egna kommandon. Något som jag tycker blir sjukt smidigt när man kan binda kopiera, klistra in t.ex och även minimera till skrivbordet (Y)

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision