Permalänk
Medlem

Datorn fryser

Hej
Som det står ovan så har jag lite problem med datorn,
Den fryser lite random, kan hända när den står igång under en natt, när man spelar spel, ofta när man tabbar ut ur ett spel och det är nästan omöjligt att kolla ett youtube clip eller en vanlig film utan att datorn fryser det kan hända 0-10 ggr om dagen.
Någon som vet vad som kan skapa dessa problem?

burken innehåller:
Intel Core i5 750, 2.66GHz
500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ
Samsung SH-S223C 22X DL Svart
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM
Corsair VX 550W 80+
Gigabyte GA-P55A-UD3
Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz
PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat att höja lite på minnesspänningen i bios till kanske 1.6V, detta kan stabilisera din burk ev.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du testat att höja lite på minnesspänningen i bios till kanske 1.6V, detta kan stabilisera din burk ev.

Nej det har jag inte testat, gör det nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anz:

Nej det har jag inte testat, gör det nu

Skrivet av Jalle64:

Jag testade det nyss, datorn fryser ändå

Permalänk
Hedersmedlem

Har du fullt uppdaterat OS + alla senaste moderkortsdrivisar för ditt chipset? Testat med olika graffedrivrutiner?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon annan som vet vad det kan vara för fel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anz:

Någon annan som vet vad det kan vara för fel?

Byggt burken själv? Satt i moderkortsdistanser och rätt placerade dessutom?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo har byggt den själv, har satt i moderkortdistanserna, vet inte om de är korrekt placerade kan väl säga att jag är lite av en nybörjare

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem också börjar blir väldigt irriterand dock får jag bara det när jag surfar och skit aldrig när jag spelar konstigt nog.

Permalänk
Medlem

Kolla loggboken efter kritiska händelser

Visa signatur

OckeJ

Permalänk
Medlem

Kan vara din hårddisk. Jag själv har nyligen (rätt så nyligen) köpt en Samsung Spinpoint. Jag har märkt att varenda gång jag använder den fryser sig allt efter ett tag. Det är nått seriöst problem med deras Spinpoint serie och jag är riktigt missnöjd faktiskt. Har planerat att maila dom men det har aldrig blivit av ^^

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oskario:

Kan vara din hårddisk. Jag själv har nyligen (rätt så nyligen) köpt en Samsung Spinpoint. Jag har märkt att varenda gång jag använder den fryser sig allt efter ett tag. Det är nått seriöst problem med deras Spinpoint serie och jag är riktigt missnöjd faktiskt. Har planerat att maila dom men det har aldrig blivit av ^^

Har du kört tester med den hdd? Ta hem Ultimate Boot Cd bränn ut och kör Samsungs tester på disken, klarar den inte det ta kontakt med dem du köpte disken av och byt ut den.

Visa signatur