Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att ni hade rätt, det fungerade inte. Vi var tillsammans i en månad innan jag gjorde slut idag. Känslorna existerade inte ens, vet inte ens om dom gjorde det under någon av dagarna vi hade ett förhållande. Allt var som bortblåst och jag gav allt ett försök vilket jag ändå är glad att jag gjorde. Detta var mitt första förhållande och det kändes... ja det var inte som förväntat. Jag insåg ganska snart att det egentligen inte var något jag behövde. Jag har redan mina vänner, laget i mitt hjärtat och ett ganska bra liv. Därför har jag nu omvärderat allt som handlar om förhållanden. Nästa gång jag ingår ett ska jag nästan hunnit börja älska tjejen. Numer gjorde jag det därför jag trodde jag hade känslor och jag trodde även jag var i behov av ett förhållande.

Jag har även insett att sex är grovt överskattat. Fast det är jag det...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gigabayt:

Jag vill bara säga att ni hade rätt, det fungerade inte. Vi var tillsammans i en månad innan jag gjorde slut idag. Känslorna existerade inte ens, vet inte ens om dom gjorde det under någon av dagarna vi hade ett förhållande. Allt var som bortblåst och jag gav allt ett försök vilket jag ändå är glad att jag gjorde. Detta var mitt första förhållande och det kändes... ja det var inte som förväntat. Jag insåg ganska snart att det egentligen inte var något jag behövde. Jag har redan mina vänner, laget i mitt hjärtat och ett ganska bra liv. Därför har jag nu omvärderat allt som handlar om förhållanden. Nästa gång jag ingår ett ska jag nästan hunnit börja älska tjejen. Numer gjorde jag det därför jag trodde jag hade känslor och jag trodde även jag var i behov av ett förhållande.

Var precis så första gången för mig..Och ja sex är bra överskattat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabayt:

Förhållande är överskattat. Är nog uppe i snart 5 år utan ett förhållande och lika glad är jag för det! Det är väl snarare andra som tycker att det är tråkigt att jag inte hittar någon. Jag trivs så bra med mig själv så jag känner inte direkt att det är så jobbigt som andra verkar tycka det är att inte ha någon. Börjar dock känna att det börjar bli dags att hitta någon snart. Får börja att ragga på lillbrorsans(han är 20) tjejkompisar och så kanske;)

Raggade på en fin tjej på nyår. Gick rätt bra till hon blev lagom full och började berätta om sina knarkvanor. Man kan väl säga att intresset dog en del^^ Kanske borde anat ugglor i mossen då soc hade hjälpt henne med en lägenhet men vafan, jag brukar ändå tänka bra om tjejer som ser trevliga ut. Nja, sådana saker ger bara problem i längden och är det något jag hellre är utan så är det en pundare som håller på med amfetamin och grejjer.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabayt:

Skrivet av tcntad:

Var precis så första gången för mig..Och ja sex är bra överskattat

Skönt att man inte är ensam om det då. Och även jag har insett att förhållande inte är något för mig. Mitt första riktiga tog slut för ganska precis 2 år sen nu i Januari. Försökt med 2 stycken efter det men det funkar inte. Så nu lever jag lyckligt och gör vad jag vill utan att någon bryr sig. Ligger gärna och håller om en tjej när man ska sova och kramas och så däremot. Men det kan jag göra utan några "såna" känslor.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

förhållanden är faktiskt riktigt nice,OM man nu är i ett bra dvs.
i dom flesta förhållanden som jag har sett så har partnerna varit klistrade vid varandra,har gjort allt med varandra,inte släppt varandra 1 sec typ,vissa har sagt att det är helt underbart detta,men som senare efter ett längre tag kommit och sagt att dom är så jäkla less,ingen frihet och ingen ro=dåligt förhållande

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

förhållanden är faktiskt riktigt nice,OM man nu är i ett bra dvs.
i dom flesta förhållanden som jag har sett så har partnerna varit klistrade vid varandra,har gjort allt med varandra,inte släppt varandra 1 sec typ,vissa har sagt att det är helt underbart detta,men som senare efter ett längre tag kommit och sagt att dom är så jäkla less,ingen frihet och ingen ro=dåligt förhållande

Mitt förhållande var definitivt inte så som du beskrev. Vi träffades inte alltför ofta, jag hade inget behov av att träffas och hon gjorde inte så mycket heller för att träffas ofta. Jag ville hellre umgås med kompisar eller gå på fester som gänget anordnade.

Grejen är att jag vill känna just det du beskriver. Längtan, saknaden som uppstår när man inte träffar tjejen. Jag vill träffa henne så ofta jag kan, röra henne och bara vara vid henne. Nu antagligen hade jag ett förhållande bara för att jag trodde jag behövde ett... och det fungerar ju absolut inte i längden. Men livet är långt och för eller senare så träffar man någon som man känner så för...

Permalänk
Medlem

där är också ett problem,att man är från varandra FÖR länge.
gäller att hitta en rätt balans,inte för mycket och inte för lite och för guds skull ge varandra andrum och frihet.
tjejer verkar tro att man försvinner om man är borta för länge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag trodde ett tag att jag inte var sugen på ett förhållande, och ett tag var jag nog inte det heller. Jag ville mest knulla runt och göra vad jag själv ville. Nu har jag lyckats hamna i ett kk-förhållande som antagligen kommer gå käpprätt för min del, men helt plötsligt har jag hittat känslor igen. Störande som fan är det! Varför kan jag inte få känslor för någon som är redo för ett förhållande, istället för att falla för de som jag vet det inte kommer funka med? Har mer eller mindre alltid varit så. Antar att det har att göra med att jag vill ha det jag inte kan få, eller att "de ändrar sig nog om jag bara ger dem kärlek" (vilket är helt hål i huvudet). Men när det är för lätt eller problemfritt så är det inte roligt längre verkar det som.

Kan man köpa ordentliga och robusta känslor på postorder kanske? Såna som inte ställer till med problem för en själv?

Permalänk
Medlem

Alltså fan... på en nyårsfest jag var på så träffade jag en väldigt söt tjej. Efter att ha druckit lite för mycket vodka så tog en annan person över. En äcklig Gigabayt som börjar bråka, blir lätt provocerad och som är alldeles för på och blir allmänt jobbig för alla.

Grejen är den att innan jag helt försvann in i dimman så kysstes vi. Det kändes bra och vi båda gillade uppenbart varandra. Det märkte alla på festen. Tyvärr så blir jag snart "pain in the ass" och är alldeles för på och jag vettefan vad jag gör. Jag skämmer i alla fall ut mig själv och försöker hela tiden få kontakt med henne och går troligen efter henne. Hon och alla tror jag är ute efter sex men grejen är att jag bara vill prata med henne, för sån människa är jag. Så när kompisarna ska dra och vill ha med mig så vill jag stanna och blir arg när dom drar iväg mig medan hon vill ha bort mig.

Nu i efterhand så har jag ångest och känslorna rör sig fritt, tänk vad jag kanske gick miste om? Det är omöjligt att reparera det? Det är en nära väns flickväns kompis detta och vad jag hört är hon inte lösaktig (har sex första kvällen osv). En helt perfekt tjej! Det gör även ondare när kompisar nu även säger att hon var väldigt trevlig och snäll. Fick även höra att hon tyckte jag var jobbig som inte drog eftersom jag ändå inte skulle få något... bara att gå vidare eller?

Permalänk
Skrivet av Gigabayt:

Låter ju som att du ska planera bättre, finns få saker jag ser ner på mer än de som blir bråkiga på fyllan. ^^
Skicka iväg ett ursäktande sms och var inte mer än salongsberusad nästa gång ni syns så kanske du inte sabbat allt...
Personligen skulle jag nog bara gå vidare om man nu inte faktiskt kände att hon seriöst är värd det.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Tack
Fler tips? Hon är ganska spontan och hon har försökt kyssa mig osv. fast hon har pojkvän... Borde jag fortfarande bete mig som att jag "inte är kär i henne"?

Så, hon kysser dig men har kille. Vad får dig att tro att hon inte gör samma sak när ni blir tillsammans då? Klart du ska ge dig på henne om du är kär i henne, men du ska också veta vad du ger dig in på. Hon verkar ju inte veta själv vad hon vill.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

så vad gör man om ens flickvän dumpade en efter 3.5 år. med anledningen av att hon inte var kär i mig längre. hur kommer man över något sådant?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pokelia:

så vad gör man om ens flickvän dumpade en efter 3.5 år. med anledningen av att hon inte var kär i mig längre. hur kommer man över något sådant?

En dag i taget och gör nåt annat förutom att tänka på henne.

Hitta på nästan vad somhelst med polare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Låter ju som att du ska planera bättre, finns få saker jag ser ner på mer än de som blir bråkiga på fyllan. ^^
Skicka iväg ett ursäktande sms och var inte mer än salongsberusad nästa gång ni syns så kanske du inte sabbat allt...
Personligen skulle jag nog bara gå vidare om man nu inte faktiskt kände att hon seriöst är värd det.

Personen jag blev på fyllan är personer jag själv hatar. Alldeles för på och typ sliskig... Har inte hennes nummer och skulle nog bara kännas fel att skicka iväg ett sms nu. Frågade ju en kompiskompis om hur hon tyckte jag var och svaret var jobbig så det ser ju mörkt ut. Antar att jag fastnat för henne bara för att jag vill ha det jag inte kan få... typ.

Antagligen är hon värd det, men jag är nog inte det. Så jag får släppa alla dessa känslor snarast möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

låta hatet ta över eller riktigt sänka dej till botten och upp igen snabbt.
funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av KTL:

Eller så nekar de på varje invit till träff etc. men pratar/skickar meddelanden som om inget hänt. Lömska.

Fyfan, det värsta som finns. Hur flörtiga och trevliga som helst per sms men träffas? "Nej nej. Läskigt. Verkligheten kallar. Oh Noes. Gotta hide. Leezkigt".

Permalänk
Medlem

Har en lite allmän fråga, vet inte riktigt om detta är rätt tråd för detta, men men.

Hur försvarbart är det att sno någons partner egentligen?

En bekant till mig gjorde det i helgen. Hon fick en kille att göra slut med sin tjej samma kväll och tillbringade natten tillsammans med min bekant.
För mig är detta inte försvarbart någonstans. Man ger sig helt enkelt inte på någon som har ett förhållande. Kudos till killen som faktiskt gjorde slut och inte var otrogen.
Hade jag förstört ett förhållande hade jag inte kunnat se mig själv i spegeln, oavsett hur het tjejen jag snodde var.

Har varit lite halvt intresserad av denna tjej ett tag, men nu sjönk hon rätt mycket i mina ögon. Inte för jag är avundsjuk eller bitter på något sätt, men detta var verkligen inte ok enligt mina egna värderingar.

Hur hade ni sätt på detta?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Har en lite allmän fråga, vet inte riktigt om detta är rätt tråd för detta, men men.

Hur försvarbart är det att sno någons partner egentligen?

En bekant till mig gjorde det i helgen. Hon fick en kille att göra slut med sin tjej samma kväll och tillbringade natten tillsammans med min bekant.
För mig är detta inte försvarbart någonstans. Man ger sig helt enkelt inte på någon som har ett förhållande. Kudos till killen som faktiskt gjorde slut och inte var otrogen.
Hade jag förstört ett förhållande hade jag inte kunnat se mig själv i spegeln, oavsett hur het tjejen jag snodde var.

Har varit lite halvt intresserad av denna tjej ett tag, men nu sjönk hon rätt mycket i mina ögon. Inte för jag är avundsjuk eller bitter på något sätt, men detta var verkligen inte ok enligt mina egna värderingar.

Hur hade ni sätt på detta?

Jag var med om en liknande sak där. Tjejen hade varit otrogen efter 5 år. Jag började prata med en tjej på nätet som fick mig att gå ifrån hon som varit otrogen mot mig (jag mådde väldigt dåligt och hade inga vänner så hade inte gått ifrån annars). Träffade henne dagen efter jag flyttat hem och så blev det som det blev. Hade aldrig träffat henne irl förut utan bara pratat på nätet. För mig funkade det väldigt bra just då. Men jag förstår hur du tänker också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fy fan asså ja blev nobbad nått så in i helv igår kväll...har fetlimmat på denna helsnygga brud i veckor och i fredags visade hon intresse och allt verkade vara skitbra och vi skulle träffas idag, o helt jävla random så kommer hon på att hon inte vill träffas för att hon "har en massa skit att ta hand om som hände förra året" o va fan hon nu sa...och vet nu vet hon inte ens om hon är intresserad längre, o ja menar hon va jävligt intresserad innan... detta säger hon 8 timmar innan jag ska åka...jag är fortfarande helt jävla ställd och att prata med henne igår gjorde de bara värre, hon visste inte alls hur hon kände och vad hon ville helt plötsligt...ska se om ja kan snacka med henne i eftermidda o ev få nån jävla rätsida på det hela

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

Wtf exakt samma sak hände mej för ca 5 månader sen, enda skillnaden att vi hade varit ihop i 3 år...
De enda att göra är att ta en dag i taget och umgås med vänner osv och försöka att inte tänka på de allt för mycket, ja vet att de e jävligt svårt men det går!

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Jag var med om en liknande sak där. Tjejen hade varit otrogen efter 5 år. Jag började prata med en tjej på nätet som fick mig att gå ifrån hon som varit otrogen mot mig (jag mådde väldigt dåligt och hade inga vänner så hade inte gått ifrån annars). Träffade henne dagen efter jag flyttat hem och så blev det som det blev. Hade aldrig träffat henne irl förut utan bara pratat på nätet. För mig funkade det väldigt bra just då. Men jag förstår hur du tänker också.

Ah ok, i vissa situationer är det ju förklarligt. Kul att det gick vägen för dig

Tycker sånt här är väldigt intressant och satt och funderade lite mer på detta igår och killen i sammanhanget har ju gjort en rejäl tabbe också, enligt mig.
För det första, vem gör slut på nyårsafton?
För det andra, vem går hem med en ny tjej samma kväll som det tog slut och framför näsan på sitt ex?
För det tredje, han kan ju inte ha satt något värde på deras förhållande?

Då är ju frågan, han har gjort det en gång, vad säger att han inte gör det igen och då mot min bekant?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Ah ok, i vissa situationer är det ju förklarligt. Kul att det gick vägen för dig

Tycker sånt här är väldigt intressant och satt och funderade lite mer på detta igår och killen i sammanhanget har ju gjort en rejäl tabbe också, enligt mig.
För det andra, vem går hem med en ny tjej samma kväll som det tog slut och framför näsan på sitt ex?

Då är ju frågan, han har gjort det en gång, vad säger att han inte gör det igen och då mot min bekant?

Det man ska fråga sig är väl varför han gjorde slut? Har dem tjafsat något innan? Har hon\han varit otrogna förut? Han kanske ville att hon skulle få lida för något hon gjort (genom att göra det framför näsan på henne). Det är ju svårt att veta liksom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Det man ska fråga sig är väl varför han gjorde slut? Har dem tjafsat något innan? Har hon\han varit otrogna förut? Han kanske ville att hon skulle få lida för något hon gjort (genom att göra det framför näsan på henne). Det är ju svårt att veta liksom.

Jag har inte alla detaljerna i det hela. Men det kan ju absolut vara så att dom har bråkat eller något. Men jag tycker inte att det rättfärdigar något sånt beteende oavsett hur sur/förbannad man är på sin partner, det visar bara på omogenhet. Men det är kanske bara jag som är blödig vad vet jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Jag har inte alla detaljerna i det hela. Men det kan ju absolut vara så att dom har bråkat eller något. Men jag tycker inte att det rättfärdigar något sånt beteende oavsett hur sur/förbannad man är på sin partner, det visar bara på omogenhet. Men det är kanske bara jag som är blödig vad vet jag

Jag håller absolut med dig så tro inte att jag rättfärdigar det bara Även om man kanske inte var så mogen själv när man gjorde som man gjorde. Men jag berättade i.a.f. absolut inget om det till mitt ex alls. Det var ungefär 15 mil mellan oss så inget hon skulle fått höra bara sådär heller. Men man växer nog upp och inser sina misstag någon gång.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av gavve:

Jo, du har helt rätt. Det är inte OK. Har aldrig fått ett par att göra slut så men har hänt att jag raggat på en snygg tjej som hade ett förhållande mest för att se om jag skulle få någon respons. Inte för att försöka ta det så långt som möjligt men för att se om hon skulle nappa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Sant, man ska aldrig sjunka till deras nivå när något sånt hänt,
man ska istället resa sig upp över

(fan du har ju samma avatar som jag ju >.<)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Jag håller absolut med dig så tro inte att jag rättfärdigar det bara Även om man kanske inte var så mogen själv när man gjorde som man gjorde. Men jag berättade i.a.f. absolut inget om det till mitt ex alls. Det var ungefär 15 mil mellan oss så inget hon skulle fått höra bara sådär heller. Men man växer nog upp och inser sina misstag någon gång.

Bra det Nä man har ju själv varit där och gjort lite omogna grejer, tur man växer upp

Skrivet av RedFLip:

Sant, man ska aldrig sjunka till deras nivå när något sånt hänt,
man ska istället resa sig upp över

(fan du har ju samma avatar som jag ju >.<)

Jag har faktiskt börjat förstå det den senaste tiden, det är bättre att inte ge sig in i sånt, utan gå ut med huvud högt istället. Vilket brukar fungera bäst i slutändan

haha ja där ser man, luva och allt
Jag bytte dock sist, så jag försöker knåpa ihop något nytt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

hmm,måste nog säga emot lite här.
vilken tid på året spelar mindre roll när man gör slut.
är min tjej på en nyårs fest och är otrogen och sen har ryggrad nog att säga det till mej samma kväll,bye bye.

sen att gå hem med en tjej samma kväll det är slut...det är en del utav det jag sa,att låta hatet ta över,no mercy,riktigt knäcka den andra partnern för att ge sej själv en liten boost,visst,hemskt enligt vissa,men ack så effektivt...för att dra ett litet exempel ur mitt egna arkiv,en tjej var otrogen mot mej,hon visste om vad jag tyckte om otrohet samt ärlighet så hon berättade för mej samma dag,blev en liten scen och jag dumpade henne utan att titta tillbaks,blev självklart ledsen men samtidigt kände jag ingen ånger över det jag hade förlorat,återstod bara hämd,skaffade mej en ny på en fest samma kväll,en fest som hon också var på,knäckte henne totalt när hon såg mej med den nya tjejen...ånger?medlidande?inte ett jäkla dugg.

otrogna äckel ska behandlas som det dom är,dvs skit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hmm,måste nog säga emot lite här.
vilken tid på året spelar mindre roll när man gör slut.
är min tjej på en nyårs fest och är otrogen och sen har ryggrad nog att säga det till mej samma kväll,bye bye.

sen att gå hem med en tjej samma kväll det är slut...det är en del utav det jag sa,att låta hatet ta över,no mercy,riktigt knäcka den andra partnern för att ge sej själv en liten boost,visst,hemskt enligt vissa,men ack så effektivt...för att dra ett litet exempel ur mitt egna arkiv,en tjej var otrogen mot mej,hon visste om vad jag tyckte om otrohet samt ärlighet så hon berättade för mej samma dag,blev en liten scen och jag dumpade henne utan att titta tillbaks,blev självklart ledsen men samtidigt kände jag ingen ånger över det jag hade förlorat,återstod bara hämd,skaffade mej en ny på en fest samma kväll,en fest som hon också var på,knäckte henne totalt när hon såg mej med den nya tjejen...ånger?medlidande?inte ett jäkla dugg.

otrogna äckel ska behandlas som det dom är,dvs skit.

Håller med att det inte spelar någon roll när man bryter upp.
Jag har som sagt inte all fakta i detta sammanhanget, vem som gjorde vad osv. men tjejen blev tydligen helt knäckt och löpte amok.
Jag tycker man kan sköta såna här saker betydligt snyggare, jag tycker sånt här hör hemma i dåliga tv-serier och på mellanstadiet. Men jag förstår samtidigt dig i din situation, det måste vara för jävligt att se sin tjej med någon annan, speciellt när hon vet vad du tycker om otrohet. Så att sen kunna ge tillbaka med samma medel måste kännas bra. Jag skulle dock inte kunna göra något likadant.

Träffar man en ny ev. partner på en fest och vill bryta upp med sin nuvarande, så gör man det dagen efter, speciellt när det är alkohol involverat på kvällen. Så kanske man klarar sig ur sån här skit.
Men det är lätt att sitta här och vara logisk, vem vet hur man reagerar när man själv sitter där på festen..

Egentligen förstår jag inte varför bryr mig, men tycker sånt här är otroligt intressant.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

.