Permalänk
Medlem

Skrev fel, min bästa väns flickvän är en av tjejens mycket goda vänner och dom sa att dom inte ville lämna ut numret till mig eftersom hon uppenbarligen sagt att hon ej varit intresserad. Så vad vill hon? Har ingen lust att få ett brustet hjärta, jag gillar ju denna tjej och vill troligen ha något seriöst om det visar sig att hon är så trevlig som folk påstår.

Permalänk
Medlem

Har nyss börjat träffa en underbart snäll, söt och intelligent tjej. Känns underbart att slippa sova ensam...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

och nej,utav år utav erfarnehet,så kan jag lugnt säga att om man är passiv så hamnar man inte i "kompisfacket",det beroende på om man är så mot en bra tjej dvs.

De där åren av erfarnhet kan inte ha varit med normalt funtade tjejer. Ta inte illa upp, men helt ärligt, hur får du ihop att man ska vara passiv med en tjej och sen "inte hamna i kompisfacket"? Du måste visa dig intresserad och jaga respons. Tjejer fattar inget annars.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabayt:

Skrev tidigare att jag träffa en söt tjej på en nyårsfest.

Nu är det som så att en kompis adda henne på Facebook på mitt konto och hon accepterade adden samt börja skriva till mig i chatten när jag senare under dagen logga in. Efter att hon för andra gången skrivit till mig i chatten så gav jag henne slutligen mitt nummer, "smsa om du har tråk ikväll". Grejen är att hon även gjorde det. Det som dock mindfuckar mig är att en av mina bästa vänner har en vän som känner denna tjej ganska bra. Jag hade även frågat mina bästa vän om hennes nummer och när han försökte fixa det så fick han det inte, därför dom (hennes kompisar?) inte ville ge mig numret. Hur ska jag tolka det? Vill fan inte bli sårad OCH mindfuckad.

är tjejer med i bilden får man räkna med att bli mindfucked, själv har jag tagit timeout från tjejer ett tag...men men snart har ett år gått och jag antar att det är dax för ett nytt mindfuck!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Skrivet av Gigabayt:

Skrev tidigare att jag träffa en söt tjej på en nyårsfest.

Nu är det som så att en kompis adda henne på Facebook på mitt konto och hon accepterade adden samt börja skriva till mig i chatten när jag senare under dagen logga in. Efter att hon för andra gången skrivit till mig i chatten så gav jag henne slutligen mitt nummer, "smsa om du har tråk ikväll". Grejen är att hon även gjorde det. Det som dock mindfuckar mig är att en av mina bästa vänner har en vän som känner denna tjej ganska bra. Jag hade även frågat mina bästa vän om hennes nummer och när han försökte fixa det så fick han det inte, därför dom (hennes kompisar?) inte ville ge mig numret. Hur ska jag tolka det? Vill fan inte bli sårad OCH mindfuckad.

Hur blir du mindfucked av det där? Du gav ditt nummer till henne efter att ni pratat med varandra ett tag. Du har nu bevisat att du är en hyvens kille som faktiskt går bra att prata med. Antingen så hade du inte gjort det innan ni blev vänner på ansiktsboken, eller, så är det så simpelt som att dina kompisar i själva verket inte orkade/glömde bort att fråga henne om de fick ge hennes nummer till dig.

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Tjejer fattar inget annars.

thats where you wrong och det är det jag menar med "bra tjejer",tjejer som fattar att dom också måste visa intresse,att kunna våga ta första steget etc;),kort och gott,tjejer som kan tänka och som har lite sundare tankesätt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetiger:

Hur blir du mindfucked av det där? Du gav ditt nummer till henne efter att ni pratat med varandra ett tag. Du har nu bevisat att du är en hyvens kille som faktiskt går bra att prata med. Antingen så hade du inte gjort det innan ni blev vänner på ansiktsboken, eller, så är det så simpelt som att dina kompisar i själva verket inte orkade/glömde bort att fråga henne om de fick ge hennes nummer till dig.

Hon sa efter nyår till sina vän/vänner att hon inte var intresserad. Sen när "jag" la till henne på fb så börjar hon skriva i chatten, dock känns det som att jag hela tiden får leda konversationen för att den inte ska dö ut. Känns även ibland när hon skriver att det inte finns något intresse, både på sms och fb.
Sa iaf i fredags på chatten att hon kan smsa mig om hon har tråkigt under kvällen och vips så fick jag ett sms senare framåt kvällen. Får alltså dubbla signaler. Ingen vet uppenbarligen vad hon håller på med, hennes vänner och min vän är även dom förvånade att det är hon som tar kontakt.

Antagligen jag som är skeptisk, känns liksom för bra och för enkelt för att vara sant...

Permalänk
Skrivet av Gigabayt:

Hon sa efter nyår till sina vän/vänner att hon inte var intresserad. Sen när "jag" la till henne på fb så börjar hon skriva i chatten, dock känns det som att jag hela tiden får leda konversationen för att den inte ska dö ut. Känns även ibland när hon skriver att det inte finns något intresse, både på sms och fb.
Sa iaf i fredags på chatten att hon kan smsa mig om hon har tråkigt under kvällen och vips så fick jag ett sms senare framåt kvällen. Får alltså dubbla signaler. Ingen vet uppenbarligen vad hon håller på med, hennes vänner och min vän är även dom förvånade att det är hon som tar kontakt.

Antagligen jag som är skeptisk, känns liksom för bra och för enkelt för att vara sant...

Hon kanske inte vill att det ska komma ut? Jag brukar hemlighålla tjejerna jag håller på med till en början. Leda konversationen? Hon är tjej, de är tråkiga av naturen. Du ska stå för humorn. Jag tycker inte att du borde överanalysera det här. Hon skrev till dig, då borde hon också vara intresserad av dig. Prova på att få till en träff med henne där DU bestämmer tid & datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

thats where you wrong och det är det jag menar med "bra tjejer",tjejer som fattar att dom också måste visa intresse,att kunna våga ta första steget etc;),kort och gott,tjejer som kan tänka och som har lite sundare tankesätt.

Tycker fortfarande att det är konstigt att likställa blyga flickor som inte vågar ta första steget med dåliga flickor... det gör ju isf en passiv kille till en dålig kille.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Skrivet av Gorion:

Tycker fortfarande att det är konstigt att likställa blyga flickor som inte vågar ta första steget med dåliga flickor... det gör ju isf en passiv kille till en dålig kille.

nja,jag tycker det inte är så konstigt.
varför ska man lägga ner energi och tid på en tjej som du vill kalla för "blyg" när det finns hur många som helst därute som är mer än villiga att mötas på halva vägen?varför välja en "blyg" tjej som tar upp mer tid än en mer villig?lätt=bra,svår=dålig,så menar jag,själva personen har jag inget emot,hon kan vara hur trevlig som helst osv,men är det för mycket jobb och att hon förväntar sej en massa,move on.

och det jag menar med "passiv" är inte att jag själv bara sitter där och inte gör något,det jag menar är att jag inte slänger en massa sunkiga kommentarer över henne,försöker med en massa anspel,försöker få till det etc,,jag är passiv....jag är mej själv,pratar,gör inga som helst pikar på nå sexuellt,ingenting,jag lutar mej bara tillbaks och njuter utav stunden och låter sen tjejen avgöra om hon vill gå ett steg längre efter att man har "mjukat" upp henne mentalt..passiv... detta har fungerat väldigt bra för mej och som jag har sagt tidigare,det funkar garanterat mycket bra för andra med om man bara är villig att ge det chansen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

varför ska man lägga ner energi och tid på en tjej som du vill kalla för "blyg" när det finns hur många som helst därute som är mer än villiga att mötas på halva vägen?varför välja en "blyg" tjej som tar upp mer tid än en mer villig?lätt=bra,svår=dålig,så menar jag,själva personen har jag inget emot,hon kan vara hur trevlig som helst osv,men är det för mycket jobb och att hon förväntar sej en massa,move on.

och det jag menar med "passiv" är inte att jag själv bara sitter där och inte gör något,det jag menar är att jag inte slänger en massa sunkiga kommentarer över henne,försöker med en massa anspel,försöker få till det etc,,jag är passiv....jag är mej själv,pratar,gör inga som helst pikar på nå sexuellt,ingenting,jag lutar mej bara tillbaks och njuter utav stunden och låter sen tjejen avgöra om hon vill gå ett steg längre efter att man har "mjukat" upp henne mentalt..passiv... detta har fungerat väldigt bra för mej och som jag har sagt tidigare,det funkar garanterat mycket bra för andra med om man bara är villig att ge det chansen.

Då sitter nog problemet i att vi har olika definition av passiv. För mig är passiv inte att man möts halvägs utan att man låter den andra parten göra allt jobb dvs precis det du kallar svår och likställer med dålig. Sen vet inte jag hur du är men jag är väldigt styrd av känslor och impulser, bestämmer inte vilka tjejer jag gillar det är bara något som händer. Det görs inget aktivt val som du vill mena ("Äh hon är för svår, jag väljer någon annan som är lätt") jag tycker att det låter som en väldigt illa konstruerad förenkling på problemet med att balancera sitt visade intresse. Tycker inte att "Välj en tjej som är mindre svår" är en lösning på problemet. Killar som har fallit för svåra tjejer vill såklart ha hjälp med att få just den specifika tjej de vill ha och då är inte ditt råd särskilt hjälpfullt.

Förövrigt vill jag i min naivitet tro att det aldrig är dåligt att vara ärlig och klargöra sina avsikter tidigt, om man är intresserad varför inte bara säga det? Måste bli väldigt få missförstånd. Det är ganska många gånger jag känt för en person och jag vet tidigt att ärligt, jag är inte intresserad utav att vara vänner för jag har redan många vänner och behöver inte en till. Andra gånger kan man känna att det inte spelar någon större roll, man kan vara nöjd med att vara vänner och då kan det kanske vara läge att vara passiv.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetiger:

Hon kanske inte vill att det ska komma ut? Jag brukar hemlighålla tjejerna jag håller på med till en början. Leda konversationen? Hon är tjej, de är tråkiga av naturen. Du ska stå för humorn. Jag tycker inte att du borde överanalysera det här. Hon skrev till dig, då borde hon också vara intresserad av dig. Prova på att få till en träff med henne där DU bestämmer tid & datum.

Du har antagligen rätt. Grejen är att tidigare tjejer jag smsat/chattat med har oftast kommit med motfrågor så jag inte har behövt leda konversationen helt. Jag överanalyserar med all rätt, då detta är ett läge då man gärna nyper sig i armen. Men jag ska försöka undvika dessa tankar och bara köra.
Vad rekommenderas? Bio?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

Förstår nog vad du menar i denna diskussionen.

Men detta du ger som tips kan skapa problem. Vad händer om båda är intresserade av varandra, men båda är passiva för att de är de man ska vara, för den andra ska arbeta lika mycket. Snacka om status quo!

Aldrig i hela mitt liv träffat en tjej som inte uppskattar att man är ärlig rakt fram, varför gå runt och ha känslor med aldrig spela på dem. Gör man aldrig något åt dem så kommer den ena eller andra kanske bli sårad.
I en sitaution med kille - tjej, kille - kille eller tjej - tjej (eller vad man nu är inne på för stig) så måste NÅN ta ett initativ. Normen är att de ska vara killen, så varför inte. Många tjejer gilllar, kanske rent utsagt älskar när en kille öppnar upp sig och är ärlig om deras känslor mot dem. För vi är ju inte kända för att vara känslomässiga

När man är intresserad av nån så slänger man inga sunkiga kommentarer, vetifan vad du säger till tjejer du varit intresserad av. Jag ger komplimanger, är flörtig, tar intiativ till att träffas, är generellt romantisk.
Inga anspelningar på sex, för de är inte de jag är ute efter.
Tror inte många säger "Jodu, jag är jätteintresserad av dig. Och du är grymt sexig, vill gärna se vart detta leder och sen ha sex med dig" hehe

Så go for it, aldrig haft problem. Jag är väldigt öppen med mina känslor, de har gjort att jag inte blivit sårad och dessutom har de kunnat förkorta eventuella "promenader runt den varma grytan" så att säga. Där då tjejen vill spela på dem också för att se vart de tar oss.

Som nån skrev, vi väljer inte vem vi blir intresserad av. Det bara händer.
Om tjejen är blyg, så ÄR hon det. Varför ska du stänga av dina känslor för att hitta en tjej som inte är blyg? Hur påtvingat är inte de då att bara för hon är blyg så väljer du att gilla en som inte är det.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ja inte fan kan man styra sina känslor värst mycket, då är de nog inte äkta i så fall utan troligtvis mest att man känner ett "behov" av att ha någon. Visst, jag kan ha fel, men det är svårt att bara strunta i någon man tycker om..

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk

har aldrig sagt nått om känslor.
man får ju inte känslor för en person bara så där och direkt(iaf inte jag),det kallar jag inte för äkta,då är det nått annat som står för tänkandet och kontrollerandet utav "känslorna"...nått mellan benen.
för mej så funkar det så att jag får känslor då jag själv är bekväm med tjejen,då jag har lärt känna henne och vet vad hon går för.
alla funkar olika.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

man får ju inte känslor för en person bara så där och direkt(iaf inte jag),det kallar jag inte för äkta,då är det nått annat som står för tänkandet och kontrollerandet utav "känslorna"...nått mellan benen.
för mej så funkar det så att jag får känslor då jag själv är bekväm med tjejen,då jag har lärt känna henne och vet vad hon går för.
alla funkar olika.

Men om de är som du säger att de är olika för alla, varför målar du upp det som att vara passiv funkar klockrent.
Om du har känslor för en tjej, du är bekväm med henne och whatever..Håller du dig fortfarande passiv?
Är du fortfarande passiv om du hamnar i ett förhållande, för de ska man väll också vara isf? Måste ju då bli ett sjukt intressant och roligt förhållande?

Känslor uppfattas olika av alla, jag märker fort om de är en tjej jag är intresserad av, då jag får fjärilar i magen så fort hon hör av sig. För mig är de en stark känsla, och den kan hända rätt fort.

Jag säger, go for it. Lyssna på ditt hjärta och dina egna tankar.
Finns inte en tjej jag träffat som INTE GILLAR att du säger som de är, bättre att börja ett förhållande DIREKT med ärlighet än ett passivt steg in.
Men visst alla är vi olika, varit passiv en gång vilket sluta med att hon inte fatta mitt intresse ordentligt så jag föblev vän och är de än idag.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

jag har sagt att det funkar för mej och att det nog funkar för en hel del med,inget annat,klockrent har jag aldrig sagt att det funkar.

"Känslor uppfattas olika av alla, jag märker fort om de är en tjej jag är intresserad av, då jag får fjärilar i magen så fort hon hör av sig. För mig är de en stark känsla, och den kan hända rätt fort."
du är si och jag är så,vet att det kan vara svårt att acceptera nått som helt går emot ens egna sätt/tankar/whatever,men försök acceptera det;)
vilket jag även kanske måste göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

alla funkar olika.

Det där stämmer ju bara inget alls. Det finns absolut inget som säger att känslor måste byggas upp över tid för att vara äkta, jag vet inte om du har läst min tidigare beskrivning om ett problem jag har med en tjej. I det fallet rör det sig om en tjej jag bara träffat en par gånger och jag vet redan att jag tycker om henne, och det har inte ett skit att göra med något mellan benen.

Faktum är att det gör saker jävligt svårt för mig för att jag är lite rädd för att träffa henne av just den anledningen, tänk om det blir något sexuellt. Det är jag inte redo för och det skulle vara besvärligt som fan att behöva säga nej och förklara varför. Så nej, det där köper jag inte alls att snabbt upkomna känslor på något sätt skulle vara oäkta.

Jag tycker du generaliserar för mycket. Problemet här är att det inte går att generalisera vi är helt enkelt för olika. Du har rätt att ha din åsikt, det fungerar för dig och det är huvudsaken. Men att påstå att det är vad som fungerar för alla, well lite magstarkt kanske. Nu påstår jag inte att du sagt att det som fungerar för dig fungerar för alla, men det du skriver kan utan att man har allt för livlig fantasi tolkas så.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gorion:

Det där stämmer ju bara inget alls. Det finns absolut inget som säger att känslor måste byggas upp över tid för att vara äkta, jag vet inte om du har läst min tidigare beskrivning om ett problem jag har med en tjej. I det fallet rör det sig om en tjej jag bara träffat en par gånger och jag vet redan att jag tycker om henne, och det har inte ett skit att göra med något mellan benen.

Faktum är att det gör saker jävligt svårt för mig för att jag är lite rädd för att träffa henne av just den anledningen, tänk om det blir något sexuellt. Det är jag inte redo för och det skulle vara besvärligt som fan att behöva säga nej och förklara varför. Så nej, det där köper jag inte alls att snabbt upkomna känslor på något sätt skulle vara oäkta.

Jag tycker du generaliserar för mycket. Problemet här är att det inte går att generalisera vi är helt enkelt för olika. Du har rätt att ha din åsikt, det fungerar för dig och det är huvudsaken. Men att påstå att det är vad som fungerar för alla, well lite magstarkt kanske. Nu påstår jag inte att du sagt att det som fungerar för dig fungerar för alla, men det du skriver kan utan att man har allt för livlig fantasi tolkas så.

åter igen,jag har aldrig påstått eller sagt något om att detta skulle funka för alla,jag har sagt att det nog funkar för en hel del till:)
jag gav den där grabben mitt tips på hur han kunde göra,ett tips som i mina ögon är ett utav dom bästa han kan få,sen blev det en jäkla diskussion:P,är nu rätt så uppenbart att alla inte delar min syn på det hela,men jag har ändå rätten att ge tipset,även om det sticker i andras ögon;),sen är det upp till var och en att följa det,eller skita i det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

åter igen,jag har aldrig påstått eller sagt något om att detta skulle funka för alla,jag har sagt att det nog funkar för en hel del till:)
jag gav den där grabben mitt tips på hur han kunde göra,ett tips som i mina ögon är ett utav dom bästa han kan få,sen blev det en jäkla diskussion:P,är nu rätt så uppenbart att alla inte delar min syn på det hela,men jag har ändå rätten att ge tipset,även om det sticker i andras ögon;),sen är det upp till var och en att följa det,eller skita i det.

Jag tror inte det finns någon som ifrågasätter din rätt att uttrycka dig eller att ge råd, det här är ett diskussionsoforum och förhoppningsvis kommer vi alla hit för ett utbyte av åsikter om olika saker. En diskussion där alla håller med varandra är inte mycket till diskussion är det? I mina ögon svider det inte ett förbaskade dugg att du inte tycker likadant som jag, om sådana saker svider i mina ögon då skulle jag inte sitta och prata om sådant på ett forum.

Och som jag sa, det krävs inte särskiltl livlig fantasi för att tolka det du skriver som ett universalrecept för att få tjejer.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gorion:

Och som jag sa, det krävs inte särskiltl livlig fantasi för att tolka det du skriver som ett universalrecept för att få tjejer.

ok,men du har fel som jag förklarat 2 ggr nu;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

ok,men du har fel som jag förklarat 2 ggr nu;)

Ja alltså grejen är ju att jag kan ju inte ha fel i det, det är ju en tolkningsfråga och sånt är ju helt subjektivt och kan inte vara fel. Man kan ha tolkat fel men det är inte samma sak, att någon tolkar fel kan ju bero på lite olika saker dålig läsförståelse t.ex eller att någon uttrycker sig dåligt. Eller en kombination av båda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Ja alltså grejen är ju att jag kan ju inte ha fel i det, det är ju en tolkningsfråga och sånt är ju helt subjektivt och kan inte vara fel. Man kan ha tolkat fel men det är inte samma sak, att någon tolkar fel kan ju bero på lite olika saker dålig läsförståelse t.ex eller att någon uttrycker sig dåligt. Eller en kombination av båda.

Ja, att vara usel på att uttrycka sig och att tolka någonting "rätt" är inte kul alla gånger, tro mig.. Blir ofta fel, speciellt i textchat ><

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Skrivet av Gorion:

ok,jag tror jag lämnar det så,du tolkade det så,men jag menade det inte så...punkt;)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gigabayt:

Du har antagligen rätt. Grejen är att tidigare tjejer jag smsat/chattat med har oftast kommit med motfrågor så jag inte har behövt leda konversationen helt. Jag överanalyserar med all rätt, då detta är ett läge då man gärna nyper sig i armen. Men jag ska försöka undvika dessa tankar och bara köra.
Vad rekommenderas? Bio?

Rekommenderas? Nåt där lite tystnad inte gör nåt, skulle jag säga. Nu vet inte jag hur bra ni känner varandra, men, en fika som första träff kan bli rätt lam om du ocH/eller hon inte är en jävel på att snacka. Det hjälper inte alltid om du är grym på monologer heller..

Permalänk
Medlem

Hur fan ska jag tolka det här svaret: "ja men kanske det :)"? Ser ju ut som en självklar nobbning eller är jag allt för pessimistisk? Vill fan ha ett rakt svar, hur svårt kan det vara...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du är nog lite för pessimistisk hehe.

Det är ju inget rakt ja men heller inget rakt nej.

Permalänk
Skrivet av Gigabayt:

Hur fan ska jag tolka det här svaret: "ja men kanske det :)"? Ser ju ut som en självklar nobbning eller är jag allt för pessimistisk? Vill fan ha ett rakt svar, hur svårt kan det vara...

Beror på vilket sammanhang.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Denna gång var det en annan kompis som ville "sköta snacket" och skriva som mig så han fick skriva ett par sms. Om han lovade att berätta vad han skrev och vad hon skrev. När jag var som mest inne i gårdagens match så skrev han: "Skulle vilja gottgöra med tanke på hur det slutade i nyår Vad tycks?". Han fick då svaret: "men så behöver du inte känna ja men kanske det:)". Sen var det lite till, men det är nog antagligen oväsentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Jag har ett litet problem, det är en ganska lång historia men jag ska försöka hålla mig relativt kort. Jag har börjat ha kontakt med en flicka på ett av det mest slumpartade sätt. Jag har haft henne på min kontaktlista i snart 10 år men vi har bara pratat med varandra högst sporadiskt, kanske i snitt 10 minuter om året.

Nu för lite dryg en månad sedan så hade jag en dröm där hon var med i, den var sjukt intensiv och den påverkade mig på sätt jag inte ens trodde var möjligt. I drömmen så blev jag iaf helt sjukt kär i den här flickan, så kär som jag var och så intensivt har jag aldrig känt för någon varken i dröm eller verklighet. Det var så intensivt att när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm så hade jag faktiskt fysiskt ont i hjärtat och tårarna låg i halsen. Det tog hela dagen att skaka av sig känslan av upprördhet.

Grejen är att jag alltid uppfattat det som att hon inte varit särskilt intresserad av att ha någon form av kontakt med mig våra konversationer har aldrig varit mer än HÖGST ytliga typ om vädret eller småsnackat en par rader om wow. Jag tänkte länge på saken och jag tänkte aldrig berätta om drömmen, för det är ju helt absurt att tala om för en person man inte känner att man drömt något så pass intimt. Men tillslut kunde jag inte hålla käften utan det slank ur mig och sedan dess har vi pratat med varandra i princip dag och natt.

Det här gör mig förvirrad för jag är HELT okapabel till att förstå typ signaler och tecken eller för den delen pikar eller vinkar. Det viktigaste för mig är att hon och jag är vänner, blir det mer än så... jag blir förstås skitglad men det är inte hela världen ifall det inte blir så. Vi har träffats en par gånger irl och det har väl känts bra, det har inte varit under sociala förhållanden helt och hållet dock utan jag har varit dit och hjälpt henne med datorbekymmer så vi har inte haft tillfälle att riktigt "känna" på varandra på det sättet.

Hon påverkar mig väldigt mycket, jag får typ tunghäfta när jag träffar henne och säger förstås en hel del fruktansvärt puckade saker för helt ärligt det här är kanske den vackraste och mest underbara flicka jag någonsin sett. I vilket fall, för att gåvidare och inte trampa på för länge på samma ställe. Jag fick häromkvällen ett infall under en känslostorm, jag blev helt enkelt tvungen att veta vad det är vi är påväg åt för håll. Så jag frågade rakt ut "Jag t ycker att vi är vänner, är vi det? Dvs inte vänner som småsurrar på MSN och spelar wow utan två st som har ett gemensamt intresse av att umgås fysiskt under sociala förhållanden" och det tyckte hon absolut att vi var. Då på följdfrågan "Finns det möjlighet att vi blir mer än vänner?" hon tyckte förstås frågan var korkad, vilken den helt klart är! Vi känner ju varandra inte rktigt! Men fick iaf till svar "Det kan man ju aldrig veta!".

Ska jag tolka det som att det finns en möjlighet eller vadå? Det känns ju som att om det inte finns någon möjlighet eller intresse av något sådant så kunde hon väldigt enkelt bara ha sagt det!

Jag träffade denna flicka i Fredags jag hade bestämt att vi skulle handla och laga mat tillsammans samt inta lite alkohol vilket hon gladeligen ställde upp på. Det blev väldigt sent, jag hade jobbat hela dagen och hade ganska mycket att göra efter jobbet... byta kläder, duscha, hämta upp henne, åka på bolaget, handla, skjutsa bort min hund till exet och avslutningsvis tillbaka hem till henne. Vi gjorde pizza, blev sådär ;P klockan var säkert 21:30 innan vi var färdiga.

Vi drack några öl och en varsin jäegerdrink medans vi tittade på Grease satt vakna och pratade om ditten och datten tills klockan var närmare 3. Upplevde det väldigt trevligt, inga pinsamma tystnader utan konversationen flöt fint. Jag önskar jag hade vågat tala om för henne att jag tyckte hon var vacker (vilket hon var, jag kunde inte titta på henne för då började det pingla i kroppen och jag började babbla mumbo jumbo).

Jag spenderade natten där och nej inget "hände" jag sov på soffan och stannade kvar till eftermiddagen dagen efter, vi tog en promenad ner till en närliggande kiosk och det blev kanske lite pinsamt visste inte riktigt hur vi skulle skiljas hon började typ att gå sin väg, men jag ville inte att det skulle bli så så jag hojtade till "Nejdu! Jag vill ha en kram" och det fick jag.

Idag gick jag all in, jag sa som det var dvs att jag tyckte hemskt mycket om henne och förklarade att det jag kände för henne är saker man inte känner för en person man "bara" vill vara vänner med. Det var förstås att "släppa bomben" jag förklarade att jag hade sett det jag ville se, och inte behövde veta mer. Jag är sådan, jag vet fort vad jag känner behöver inte sitta och luska så mycket i det. Och hon förklarade lungt och sansat att hon behöver mycket tid på sig innan hon kan sammanfatta vad hon tycker om folk och på vilket sätt.

Att hon fortfarande pratar med mig och inte sprungit sin väg och gömt sig, det tar jag som något bra... eller? Jag påpekade att jag tog det som en bra grej att hon inte blockerat mig och slutat prata med mig. Vilket enligt henne var och jag citerar "Det är ett stort plus i min bok!". Jag föreslog att vi kunde ses i helgen och hitta på något, förslagsvis kanske se en film... och det ville hon absolut göra men hon la till en klausul "OM jag inte ska ha playdate" det kunde nämligen bli så att några av hennes bekanta och deras barn skulle komma och hälsa på henne och hennes dotter och hon visste inte hur sent det skulle bli.

Det är btw en ytterligare detalj, det kan ju aldrig vara dåligt att jag och hennes dotter kommer sjukt bra överens... första gången jag var dit så fick jag inte gå ut genom dörren innan hon fått en kram. Gången därpå hade hon ritat en teckning åt mig och likaså nu när jag var där senast hade hon ritat en teckning. Vi lekte lite kurragömma, skitmysig jänta faktiskt. Det här borde väl tala till min fördel hos en ensamstående mamma?

Visa signatur