Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Vilken butik ska man förhansboka i för att säkert få spelet till releasedatum?

Köper du digitalt hos Blizzard har du det garanterat på release, men då kostar det premium också (säkerligen €60 som SC2 kostade, Kotick måste få in mer pengar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Vilken butik ska man förhansboka i för att säkert få spelet till releasedatum?
Vet att webbhallen misskötte detta vid sc2-släppet.. Vågar man chansa?

Kan bara lägga till att jag inte fick Cataclysm till release, också beställt från Webhallen. Får hoppas det kommer dan efter, men det verkar osäkert. :/

Permalänk
Medlem

Fick GT5 2-3 dagar innan rls iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Kan bara lägga till att jag inte fick Cataclysm till release, också beställt från Webhallen. Får hoppas det kommer dan efter, men det verkar osäkert. :/

:/

Tror jag ska ta ett snack med personalen på lokala gamebutiken

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Bor mitt ute i ingenstans, och jag har alltid fått mina spel på release/dagen före när det gäller Webhallen.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Tror jag ska ta ett snack med personalen på lokala gamebutiken

Dök i alla fall upp dan efter och posten har nån varning om problem med leveranser, så får se det som ok.

Nu är det lite offtopic dock, men sånt händer. Inte direkt så mycket D3-nyheter nu när Cataclysm precis släppts.

Permalänk
Medlem

Ingen som hört något alls om D3? Börjar bli tokig!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ingen som hört något alls om D3? Börjar bli tokig!

Nope, inte på ett tag nu i alla fall. Lär dröja ett bra tag innan dom visar nåt nästa gång.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Nope, inte på ett tag nu i alla fall. Lär dröja ett bra tag innan dom visar nåt nästa gång.

Gud va tråkigt :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Känns som de kommer imellan med för många andra spel.. suck

Jag hinner ju bli gråhårig innan jag får spela 3an

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det enda jag hört är att när betan startar så är det ca 6 månader till release, det är vad Jay Wilson sa på Blizzcon.

Sen har vi såklart denna bilden, om den är äkta eller inte kan man undra men D3 i slutet av 2011 låter rimligt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dmr:

Sen har vi såklart denna bilden

"This is not an official announcement, a kitten will die each time you use it as a fact, or post about it on official forums"

Mördare...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

"This is not an official announcement, a kitten will die each time you use it as a fact, or post about it on official forums"

Mördare...

Usch ja.. ska skärpa mig i framtiden.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Usch ja.. ska skärpa mig i framtiden.

Blizzard har faktiskt tillkännagivit Titan som projektnamn på sitt nästa MMO i alla fall.
VGAs Interviews: Mortal Kombat, Blizzard on project Titan- Destructoid
Så det finns i alla fall lite tanke bakom bilden, även om den kanske är påhittad.

Med tanke på Activision-Blizzard och personer som Kotick som är väldigt börs/affärsinriktad, så är det inte alls otänkbart att bolaget presenterar framtidsplaner för att visa på hur företaget tänker växa och fortsätta tjäna pengar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

PVPn ser riktigt nice ut! Har dem plockat bort det gamla systemet helt? Så man kan inte hostila folk och döda dem när mitt i ett vanligt game eller liknande? Synd om dem tar bort det. Ska ju göra lite ont att dö ibland och det skapade lite spänning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklaz:

PVPn ser riktigt nice ut! Har dem plockat bort det gamla systemet helt? Så man kan inte hostila folk och döda dem när mitt i ett vanligt game eller liknande? Synd om dem tar bort det. Ska ju göra lite ont att dö ibland och det skapade lite spänning.

Det gamla systemet är borta helt. I nuläget finns PvP endast i form av arenor, men de har själva sagt att det kollar över möjligheten till att kunna duellera 1on1 runt om i världen t ex, det står på den officiella sidan. Vad som är både bra och dåligt med arenor är att det finns ett match-making-system bakom, dvs man möter folk som är lika bra, eller har lika bra gear. Det som är bra med detta är väl ganska självklart. Det dåliga tror jag är att man kommer förlora lite utav känslan med att vara mäktig/kraftfulll med sin über gear, om man nu inte kommer få se några andra typer av PvP-möjligheter. Det som var lite utav tjusningen för min del i just D2 var att skrapa ihop bra gear för att just kunna banka skiten ur folk i PvPn. Men samtidigt, vi pratar D3 nu, inget utdaterat speltillverkartänkande.

Hur som helst, det kommer med största sannolikhet inte längre existera "öppen PvP". Jag tror på vad Blizzard gör naivt nog, och brukar sällan bli besviken så länge man inte har skyhöga förhoppningar om allt. Fast självklart har jag skyhöga förhoppningar om spelet i sig... hmm nåja, det kommer bli kul oavsett, det är jag övertygad om!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag tycker det tar bort lite av spänningen i spelet när dom tar bort möjligheterna till pk/grief. Dom kunde väl ha gjort en liten ruta som man fick bocka för om man ville ha pk/grief i sitt game eller inte. I d2 var det ju skitspännande att köra public i hc, man fick ju verkligen gå på tårna så att säga Men men Det blir nog ett bra spel iaf

Permalänk
Medlem

Skönt att dom fixat arena, så man slipper den där dyngan att bli dödad helt random

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

någon som hört något om när det släpps??

Någon som hört något datum? nu när det är nytt år och allt? började köra diablo 2 igen bara för att stilla suget lite...

Permalänk
Medlem

vill inte vara en surgubbe, men är jag den enda som verkligen "hatar" att se trådar som heter "officiella xxx tråden" osv?
har ingen svensk koll på vad officiell betyder?
usch och blä, påminner mig om fragbite.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

vill inte vara en surgubbe, men är jag den enda som verkligen "hatar" att se trådar som heter "officiella xxx tråden" osv?
har ingen svensk koll på vad officiell betyder?
usch och blä, påminner mig om fragbite.

Skulle Sweclockers förvandlats till Fragbite? Nä vad säger du!

Jag kanske kan tycka att du är LITE av en surgubbe just nu men du har ändå rätt

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av 1guy:

vill inte vara en surgubbe, men är jag den enda som verkligen "hatar" att se trådar som heter "officiella xxx tråden" osv?
har ingen svensk koll på vad officiell betyder?
usch och blä, påminner mig om fragbite.

Jag förstår inte problemet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ja kan ändra till inofficiella om det är bättre?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Skrivet av Sayn:

Det gamla systemet är borta helt. I nuläget finns PvP endast i form av arenor, men de har själva sagt att det kollar över möjligheten till att kunna duellera 1on1 runt om i världen t ex, det står på den officiella sidan. Vad som är både bra och dåligt med arenor är att det finns ett match-making-system bakom, dvs man möter folk som är lika bra, eller har lika bra gear. Det som är bra med detta är väl ganska självklart. Det dåliga tror jag är att man kommer förlora lite utav känslan med att vara mäktig/kraftfulll med sin über gear, om man nu inte kommer få se några andra typer av PvP-möjligheter. Det som var lite utav tjusningen för min del i just D2 var att skrapa ihop bra gear för att just kunna banka skiten ur folk i PvPn. Men samtidigt, vi pratar D3 nu, inget utdaterat speltillverkartänkande.

Hur som helst, det kommer med största sannolikhet inte längre existera "öppen PvP". Jag tror på vad Blizzard gör naivt nog, och brukar sällan bli besviken så länge man inte har skyhöga förhoppningar om allt. Fast självklart har jag skyhöga förhoppningar om spelet i sig... hmm nåja, det kommer bli kul oavsett, det är jag övertygad om!

Jag tycker det är bra om de styr spelet till att, om man vill döda varandra så kan de ske på ett separat ställe. Ganska trisst om man som ganska ny i spelet går ut på nätet och spelar och då möter någon kört-igenom-spelet-flera-gånger-och-nu-är halvt-odödlig person, som sedan slår ett slag och man ligger där som en krachad porslinsdocka i flera delar. Man ska kunna styra sitt spelande själv tycker jag. Iaf HUR man vill spela.

Och som jag längtar till detta spelsläpp!

Visa signatur

[ Fractal Design Defíne R2 ]-[ Corsair HX 850W ]-[ Gigabyte 790FXTA-UD5 ]-[ AMD Phenom ll X4 965 BE ]-[ Patriot Gaming BE DDR3 4 GB 1600Mhz ]-[ HIS HD5870 1GB ]-[ WD CB 500GB 32MB ]-[ SONY DVDRW ]-[ Win 7 Pro 64bit ]

Permalänk
Medlem

någon som hört något annat datum än 16.jun.2011?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oker:

någon som hört något annat datum än 16.jun.2011?

Det finns inget datum ännu. Blizzard säger att de kommer ge mer info när spelet är närmare att vara färdigt. Alla datum som synts här och var är spekulationer och gissningar från andra än Blizzard.

Permalänk
Medlem

så kompletts datum är bara en chansning då alltså?
"Tillgänglighet: Inte i lager. 1184 st. 16.jun.2011 (Preliminärt)"
de vet exakt hur många de får men inte när, men kanske 16 juni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oker:

så kompletts datum är bara en chansning då alltså?
"Tillgänglighet: Inte i lager. 1184 st. 16.jun.2011 (Preliminärt)"
de vet exakt hur många de får men inte när, men kanske 16 juni?

Det är bara en vild gissning, dom vet lika lite som vi.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

vill inte vara en surgubbe, men är jag den enda som verkligen "hatar" att se trådar som heter "officiella xxx tråden" osv?
har ingen svensk koll på vad officiell betyder?
usch och blä, påminner mig om fragbite.

har själv stört mig på det faktist. eller tänkt på det iaf, det känns inte riktigt rätt.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)