League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Medlem

Hur var det med en ny Map som skulle komma''Magma Chamber'' skulle tydligen vara 5vs5 fast med fokus på 1vs/2vs2 fights om det stämmer kommer den vara gratis eller är det RP som gäller =/,hörde nån nämna att en uppdatering av grafiken skulle inträda också men det kanske har redan hänt (är hyfsat ny på LOL) och sett gammalt game footage och det har sett lite annorlunda ut.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kommer det en ny karta kommer den inte att kosta något att få tillgång till utan kommer att vara tillgängliga för alla. När grafikuppdateraring kommer vet jag inte, kanske säsong två?

Permalänk

Har sett ganska många som frågar om det finns svenskar i kanalerna så jag gör så att jag sätter autojoin channel "Swe" bara för att se om det går att samla lite svenskar i en kanal

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Jag har också letat efter bra ställen att hitta svennar på, men inte hittat nåt, så jag satte ihop en sida.

League of Legends Sweden

Kika gärna på den

Permalänk
Skrivet av andvik:

Jag har också letat efter bra ställen att hitta svennar på, men inte hittat nåt, så jag satte ihop en sida.

League of Legends Sweden

Kika gärna på den

Nice

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

jaja, är iaf "julskinka" på EU

och julskinkas på US

bara att adda på gubbs

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat lira och det är svinskoj men någon här som vet hur man får 60FPS-cappen att fungera? Spelet hoppar mellan 80 och 100FPS så skulle gärna vilja begränsa framsen. P.S Inge VSync, klarar inte av muslagget det ger och för den delen så verkar jag inte kunna tvinga spelet att använda det (nyttjar Nv panel + d3doverrider). Jag försökte fråga på forumet men tydligen kan jag inte logga in där av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirth:

Jag har precis börjat lira och det är svinskoj men någon här som vet hur man får 60FPS-cappen att fungera? Spelet hoppar mellan 80 och 100FPS så skulle gärna vilja begränsa framsen. P.S Inge VSync, klarar inte av muslagget det ger och för den delen så verkar jag inte kunna tvinga spelet att använda det (nyttjar Nv panel + d3doverrider). Jag försökte fråga på forumet men tydligen kan jag inte logga in där av någon anledning.

Det finns Under''Option--> Video sen kan du capa Framerates Observera att du måste vara ''In-game''(i en match eller custom game(practice) och ändrar direkt) för att göra detta.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Det finns Under''Option--> Video sen kan du capa Framerates Observera att du måste vara ''In-game''(i en match eller custom game(practice) och ändrar direkt) för att göra detta.

Jo jag vet men det verkar inte fungera. Inte som jag tänkt mig. Den cappar inte till 60fps utan den försöker ligga nära men det gör att min minimumframe går ner ända till 40 ibland, det är störande. Benchmark så har jag 70-80 minFPS i stor strid.

Datorn i siggen fast CPUn klockad till 3.4GHz. Jag kanske har för svagt grafikkort eller något? Det verkar inte vara krävande då allt går bra på benchmark cappen så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nirth:

Jo jag vet men det verkar inte fungera. Inte som jag tänkt mig. Den cappar inte till 60fps utan den försöker ligga nära men det gör att min minimumframe går ner ända till 40 ibland, det är störande. Benchmark så har jag 70-80 minFPS i stor strid.

Datorn i siggen fast CPUn klockad till 3.4GHz. Jag kanske har för svagt grafikkort eller något? Det verkar inte vara krävande då allt går bra på benchmark cappen så.

Ditt grafikkort "klarar inte" att maxxa LoL. Sänk inställningarna nå snäpp. ^^

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Min fps går mycket sällan upp i 60, bara när jag zoomar in mkt, annars ligger den runt 45 - 50 fps :/ och tycker inte min dator är sådär jättedålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TyphoonCC:

Min fps går mycket sällan upp i 60, bara när jag zoomar in mkt, annars ligger den runt 45 - 50 fps :/ och tycker inte min dator är sådär jättedålig.

Pröva köra cappen: benchmark. Då får man bra minimum FPS vilket tycker jag är viktig.

Någon som vet om man kan filtrera matchmaking? Inge vidare kul att möta folk som skriver på flummiga språk hela tiden eller folk som har delay och laggar ur spelet hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Jag glömde kommentera din post. Jag prövade köra på lowest jämfört med very high som jag vanligtvis kör. Ingen skillnad. Den sitter aldrig på 60 vad jag än prövar på. Den som kommer närmast är Stable men då hoppar den rackaren ner till 50 under strid. Det får bli benchmark tills jag hittar något bättre eller lyckas slå på VSync bara inte muslagget är får jobbigt (brukar inte tycka det är så farligt i RTS-spel men ibland).

Permalänk
Skrivet av Nirth:

Pröva köra cappen: benchmark. Då får man bra minimum FPS vilket tycker jag är viktig.

Någon som vet om man kan filtrera matchmaking? Inge vidare kul att möta folk som skriver på flummiga språk hela tiden eller folk som har delay och laggar ur spelet hela tiden.

Detta hjälpte nått så in i hel**** Seglade upp i 160 fps. utan vsync ändrade samtidigt till very high. Bara vid spawn då. Får se vad jag får i strider.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte väl att det fanns några på sweclockers som lirade...

Om någon är sugen på att dra ett game någon gång så tveka inte på att adda mig i friends! (EldRaven)

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

Spelat Cho'Gath lite fram och tillbaka sen betan. Alltid gillat monstret, men aldrig riktigt lyckats bra med honom. Har mixtrat med både AP och som Tank.. MEN ikväll hände det! Riktigt rolig match, delvis i alla fall. Feastade mig fram till 19:1 (vilket inte är superimponerande normallt sett, men som en cho tank så) och allt flöt verkligen på för mig. Toppade ~6400 hp och jag kände mig big ass och nästintill odödlig. Trodde självklart vi hade segern klar, fram tills att det blev en olycklig omvändning pga trötta lagkamrater... AVSKYR sånt.

Samtidigt efter sådana här matcher förlorar spelet sin charm när man verkligen gör allt "rätt" och inte kan bygga sig mer kraftfull... och ändå förlorar. Antiklimax.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ja det är på gott och ont att man är så beroende utav bra lagkamrater!
Föredrar att lira premade, antingen med polare från spelet å IRl eller random från LFG-kanalen.

Testat någon annan hjälte än cho?
Själv lirar jag: TF, Morde, Kassadin, Morgana, Vladimir. Håller på att lära mig Jungle-Amumu har även lirat eve, nunu och soraka en del

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

Någon fler som har problem med servrarna? Deras platform verkar väldigt instabil och det är alltid minst en eller två i normal games när jag spelar som laggar ut. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Spelat Cho'Gath lite fram och tillbaka sen betan. Alltid gillat monstret, men aldrig riktigt lyckats bra med honom. Har mixtrat med både AP och som Tank.. MEN ikväll hände det! Riktigt rolig match, delvis i alla fall. Feastade mig fram till 19:1 (vilket inte är superimponerande normallt sett, men som en cho tank så) och allt flöt verkligen på för mig. Toppade ~6400 hp och jag kände mig big ass och nästintill odödlig. Trodde självklart vi hade segern klar, fram tills att det blev en olycklig omvändning pga trötta lagkamrater... AVSKYR sånt.

Samtidigt efter sådana här matcher förlorar spelet sin charm när man verkligen gör allt "rätt" och inte kan bygga sig mer kraftfull... och ändå förlorar. Antiklimax.

6,4 K hp, det var inte dåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av EldRaven:

Ja det är på gott och ont att man är så beroende utav bra lagkamrater!
Föredrar att lira premade, antingen med polare från spelet å IRl eller random från LFG-kanalen.

Testat någon annan hjälte än cho?
Själv lirar jag: TF, Morde, Kassadin, Morgana, Vladimir. Håller på att lära mig Jungle-Amumu har även lirat eve, nunu och soraka en del

Jag föredrar premade också, men har inga polare som spelar LoL så det blir tyvärr endast solo för mig vilket är lite tråkigt.

Har nog testat alla champions i spelet minst en gång, med två eller tre undantag som LeBlanc och Caitlyn. Tröttnar rätt fort när jag spelat en champ för länge.

Skrivet av Racka:

6,4 K hp, det var inte dåligt

Personligt rekord i alla fall. Men var fullstackad med feast såklart. Hade 2 x warmogs och en frozen mallet bl a. Hade kunnat satsa på mer hp, men valde att ha lite armor, magic resist och kunna göra någon skada istället också. Var askul när fyra fiender klängde på mig och jag bara stampade på utan bekymmer. Men allt roligt fick sitt slut när två av dem blev feedade och slutligen kunde kontra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirth:

Någon fler som har problem med servrarna? Deras platform verkar väldigt instabil och det är alltid minst en eller två i normal games när jag spelar som laggar ut. :/

Själva väntade vi i en halv evighet på att ens få logga in. Gick så långt att en av våran bästa gick med på att lira OpenTTD med oss som inte kom in D:
Avskyr när sånt händer. Man har hela laget på Skype, är beredd på 5v5 mot andra eller 3v3 mot varandra och så kommer man inte ens in och ingen expected time remaining eller ens kölapp.
Men det är väl så med online gratisspel, det ska suga ibland..

Also:
Tips på vad ni vill se av en Janna. Lirat henne i veckor nu, och de jag lanear med verkar tycka om mig men när vi senare möjligtvis losar så whinar alltid någon om att man endast har 15 ck eller 0/6 i stats (21 assists spelar ingen roll i andras värld). Items jag oftast går som standard är archangels, shurelyas, swiftboots och aegis om ingen annan har. Ja, jag lirar henne alltså som support och inte windwarrior.

Svårast att hantera med Janna är helt klart ultin. Det är en på tio att man lyckas timea den rätt om det väl är i striden. Jag använder den nästan enbart för massheal mellan fighterna numera, så man inte sabbar för lagkamrat morgana eller galio eller dylika.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

ngn som är sugen på att lira ett game?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Also:
Tips på vad ni vill se av en Janna. Lirat henne i veckor nu, och de jag lanear med verkar tycka om mig men när vi senare möjligtvis losar så whinar alltid någon om att man endast har 15 ck eller 0/6 i stats (21 assists spelar ingen roll i andras värld). Items jag oftast går som standard är archangels, shurelyas, swiftboots och aegis om ingen annan har. Ja, jag lirar henne alltså som support och inte windwarrior.

Svårast att hantera med Janna är helt klart ultin. Det är en på tio att man lyckas timea den rätt om det väl är i striden. Jag använder den nästan enbart för massheal mellan fighterna numera, så man inte sabbar för lagkamrat morgana eller galio eller dylika.

Vissa människor ska bara klaga, oavsett om man spelar bra eller dåligt. Det är alltid lätt att beskylla tanken eller supporten. Att de sedan inte ser till deras egna misstag är en annan femma tydligen. Jag fick ta skit i senaste matchen vi förlorade från en av lagkamraterna, medans motståndarna gav mig beröm istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är premade från LFG-kanalen värt att prova, trots att man saknar mic osv? Hur brukar planeringen och strategin se ut? För är det inget märkvärdigt bör det ju inte skilja sig mycket från ett vanligt solo-spel. Eller är det själva champ-setupen som är det viktiga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Är premade från LFG-kanalen värt att prova, trots att man saknar mic osv? Hur brukar planeringen och strategin se ut? För är det inget märkvärdigt bör det ju inte skilja sig mycket från ett vanligt solo-spel. Eller är det själva champ-setupen som är det viktiga?

Ofta brukar man väl sitta i ventrilo, och gå igenom champ-setup! Men ingame sen så är det inte alltid så stor skillnad. Risken att man hamnar med riktiga nötter minskar väl något... men det förekommer här med!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av EldRaven:

Jag tänkte väl att det fanns några på sweclockers som lirade...

Om någon är sugen på att dra ett game någon gång så tveka inte på att adda mig i friends! (EldRaven)

DÅ var du addad av mig "Sweads" Men du har precis startat ?

Skrivet av Alakai:

Själva väntade vi i en halv evighet på att ens få logga in. Gick så långt att en av våran bästa gick med på att lira OpenTTD med oss som inte kom in D:
Avskyr när sånt händer. Man har hela laget på Skype, är beredd på 5v5 mot andra eller 3v3 mot varandra och så kommer man inte ens in och ingen expected time remaining eller ens kölapp.
Men det är väl så med online gratisspel, det ska suga ibland..

Also:

Försök att inte låta ngn teamm8 dö så ska dom inte klaga... annars gillar jag inte att ha janna i mitt lag även om hon är väldigt nyttig, beror på att jag gillar lite ap-hållet och range så har sällan så stor nytta a/användning. Men allla champs är bra om man använder dem rätt !

Skrivet av EldRaven:

Ofta brukar man väl sitta i ventrilo, och gå igenom champ-setup! Men ingame sen så är det inte alltid så stor skillnad. Risken att man hamnar med riktiga nötter minskar väl något... men det förekommer här med!

Min sambo skulle bli galen om jag började prata när jag spelade ... Jag är tacksam att det är ok att jag kan sitta och geeka lite då o då.

O jo det är värt för mig iaf att skippa visa moment ( som säkert underlättar endel ) för att kunna ha en vettig relation

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

DÅ var du addad av mig "Sweads" Men du har precis startat ?

Försök att inte låta ngn teamm8 dö så ska dom inte klaga... annars gillar jag inte att ha janna i mitt lag även om hon är väldigt nyttig, beror på att jag gillar lite ap-hållet och range så har sällan så stor nytta a/användning. Men allla champs är bra om man använder dem rätt !

Min sambo skulle bli galen om jag började prata när jag spelade ... Jag är tacksam att det är ok att jag kan sitta och geeka lite då o då.

O jo det är värt för mig iaf att skippa visa moment ( som säkert underlättar endel ) för att kunna ha en vettig relation

Nerå jag har spelat länge ^^

Men jag spelar iofs på US-servrarna... Men jag har nog ett konto på en eu-server med. Fast där spelar jag inget! Har nästan spelat ett år annars

Visa signatur

Permalänk

Måste bara berätta att jag fick flickvännen att börja spela LoL veckan innan nyår, innan hade hon bara kört the sims typ Så himla kul att kunna köra med henne faktiskt Hon e väl inte direkt bra på nåt sätt men det går frammåt

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Skrivet av EldRaven:

Nerå jag har spelat länge ^^

Men jag spelar iofs på US-servrarna... Men jag har nog ett konto på en eu-server med. Fast där spelar jag inget! Har nästan spelat ett år annars

Ja det va på Eu jag kollade då !

Skrivet av Myrsloken91:

Måste bara berätta att jag fick flickvännen att börja spela LoL veckan innan nyår, innan hade hon bara kört the sims typ Så himla kul att kunna köra med henne faktiskt Hon e väl inte direkt bra på nåt sätt men det går frammåt

Haha min vägrar! vi hade båda sega 32bitars som små så har letat lite efter ett beg med mortal kombat2, hon lovar att spöa mig i d men annars är det inget intresse alls

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Ja det va på Eu jag kollade då !

Jag tror iofs jag har ett konto där men det är nog lvl5 eller under ^^ Man kanske ska ta å ladda ned EU-klienten med! Har en del andra polare som lirar på EU

Visa signatur