Permalänk

Sandy Bridge Dator: Vill inte starar..

Nu har min kompis köpt sin ny dator, komponenter förstås
Här är följda på komponenter:

Operativsystem
Processor: SB i5 2500
Processorkylare: Medfölja
Moderkort: Gigabyte P67 U3
Minne: 2x 2GB DOMINANTOR DHX 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GTX570
Hårddisk: Corsair 60GB Force Series SSD; Samsung F3 500GB
Nätaggregat: Corsair HX 750W
Övriga komponenter: Samsung BluRay Reader/DVD R+W

Nu har vi suttit på alla komponenter i en Define Fractal Titanium, XL
Allt är nermonterad men datorn vill inte startas. Nu undrar jag vilka anledningar finns det
som gör så att datorn inte vill starta?

Tack förhand!

Permalänk

Upptäckte nyss att Nätaggregat som inte vill starta? Vilka problem finns det? Måste jag byta nätaggregat? sigh..

Permalänk
Medlem

satt på den där bak på nätagget?

Permalänk

Prova med ett annat nätaggregat om det går, annars är väl det bara skicka tillbaka det.

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Skrivet av 1337manne:

Prova med ett annat nätaggregat om det går, annars är väl det bara skicka tillbaka det.

Jag är lite osäker hur man ska skicka tillbaka och be om en ny?
Prövning kommer att ske imorgon.

Permalänk
Medlem

Har du kollat om PWR kontakt från chassit är ansluten till Frontpanel på moderkortet?
Eller testa PSU själv, kolla på bilden http://www.smps.us/atx-connector-20-24pin.jpeg Stäng av netaggregatet och anslut grön (PS ON) med svart (COM) och sätta på det, om fläkten snurrar betyder det att allt är bra

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D, Intel Core i7 4820K, Corsair H100, Asus Rampage IV Formula, 16GB Corsair Dominator Platinum 1866MHz, Asus GTX 980, Intel 320 120GB SSD, 640 GB WD Caviar Black x2 Raid 0, Corsair AX750, Asus VG278H med 3D Vision 2 kit, Asus G900, Asus ROG Mechanical Tangentbord CherryMX Svart, Xbox 360 Wireless controller ....

Permalänk
Medlem

Som saltiiz sa så bör du se till att du har tryckt på knappen som finns bakom nätaggregatet annars startar det inte.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk

Du har säkert kopplat fel , kolla det noga

Permalänk

Resultat:
Processor var inkopplad med 6pin istället för 8pin -.- hur dum får man vara.
Nu funkar allt utmärkt! Tack för råd.